Waar vind ik het log bij een BSOD in Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 16:55
Ik heb Vista Business (Engels) en krijg een BSOD tijdens het branden van CD/DVD's in Nero 8.2. Ik heb alle patches, updates en hotfixes geinstalleerd en ook Nero 8 is up to date. Ik vermoed dat er iets fout gaat in combinatie met Daemon Tools (meest recente versie, ik geloof 17-01-2008).

Wat er tijdens het branden gebeurt is het volgende: De kleine buffer loopt op naar 100%, en springt dan elke paar seconden van 95-100 naar 0-5 en weer naar 95-100 en weer naar 0-5%. Op een gegeven moment krijg ik een BSOD. Die is echter te snel weg om te noteren. Nu zoek ik met suf naar de log-file van die BSOD. Voor XP vind je wel een manier op i-net maar voor Vista lukt het me niet. Ik heb al bij de Event Viewer en Reliability monitor gekeken, maar daar vind ik niets.

Ik weet in ieder geval dat de error iets te maken heeft met IRQL_Driver_less_than_zero en codes 0x000000D1 (0x00001002 0x00000002 ??? ???) Ik heb al contact met Nero support en die willen een kopie van het log van die BSOD, maar waar vind ik dat?

Michael

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Ten eerste kan je het automatisch rebooten na een BSOD uitschakelen: in "Startup en Recovery" het vinkje weghalen bij "Automatic Restart". Hier kan je ook de optie aanvinken "Write an event to the system log", er zou nu een melding terecht moeten komen in het Event Log.

Start >> Control Panel >> System and Maintenance >> System
>> Advanced systems (left side) >> Advanced (tab)
>> Startup and Recovery

• Koelie73
THx, het vinkje voor automatic start heb ik uitgezet. Nu maar wachten op de volgende BSOD (liever niet..). Echter stond het vinkje al aan voor Write event to system log... Dus ergens moet al info te vinden zijn over die crash. Ik vond wel een memory.dmp file, maar met notepad is dat een onloeesbare brij tekens... Ik zie sommige mensen op i-net hun crash-log copy-pasten... Hoe doe ik dat en waar vind ik die info?

Verwijderd

Heb je gebrand met de volgende settings?
I can not write/delete CD/DVD+-R(W)s anymore

--------------------------------------------------------------------------------

Disable all emulations, especially any kind of Hide CD-R media function (e.g. Alcohol, Daemon Tools Pro, CloneCD, etc.).
Note that NO emulation is required to use mounted images!
Emulations are for written media only [i.e. CD-R(W), DVD+-R(W)]! Thus emulations should be enabled when really required only.
So keep the emulations disabled unless you use some disc that needs emulation.
Zoek anders even op het forum van daemon tools of er soort gelijke problemen zijn gemeld!

• Koelie73
Ja, Emulations stonden uit volgens default. Daemon Tools autostart staat ook uit, dus ik start het alleen op als ik het progje nodig heb. Alcohol en CloneCD heb ik niet geinstalleerd. Wel heeft Nero standaard ook een Virtual Drive staan in de lijst met beschikbare branders. Misschien dat daarmee een conflict ontstaat. Echter heb ik nooit problemen gehad met Nero en Daemon Tools op mijn vorige PC (met XP). Verder werkt Vista overigens prima en stabiel. Dit is het enige probleem...

Ik kwam wel informatie tegen over SPTD. Dit wordt samen met Daemon geinstalleerd. Ik had versie 1.55 actief bij Daemon 4.12. Het is een service, dus ook al is Daemon niet actief, deze service zou wel eens de problemen kunnen veroorzaken. Ik heb de service nu permanent disabled. Helaas de-instaleert ie niet met Daemon.

Ik had nog gekeken op het Daemon Forum en er zijn een paar soortgelijke problemen, maar toch net even anders. De oplossingen zaten inderdaad in de Emulation-hoek, maar dat staat hier allemaal uit.
Vanavond Daemon Tools er maar weer af gehaald (en SPTD dus uitgeschakeld) en nu brandt Nero probleemloos een paar CD's achterelkaar en blijft de buffer op 95+ % tijdens het hele brandproces.

[ Voor 10% gewijzigd door Koelie73 op 30-01-2008 03:25 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je buffer als een gek op een neer gaat is dat vaak een teken dat het DMA support uit staat. Weet alleen niet hoe dat zit met vista.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Koelie73 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:34:
THx, het vinkje voor automatic start heb ik uitgezet. Nu maar wachten op de volgende BSOD (liever niet..). Echter stond het vinkje al aan voor Write event to system log... Dus ergens moet al info te vinden zijn over die crash. Ik vond wel een memory.dmp file, maar met notepad is dat een onloeesbare brij tekens... Ik zie sommige mensen op i-net hun crash-log copy-pasten... Hoe doe ik dat en waar vind ik die info?
Dan moet je de debugging tools installeren en met windbg de dump openen.

• Koelie73
Bedankt voor de info. ik zal daar ff verder induiken. Mocht ik een oplossing vinden dan post ik die hier natuurlijk nog even...

• Koelie73
Inmiddels bijna twee weken later denk ik de oplossing te hebben gevonden. Nero en Daemon support konden mij helaas niet helpen, maar het probleem ligt waarschijnlijk ook niet aan hun software, maar triggerde toevallig alleen de error...

Het mobo is een Gigabyte P35 met een JMicron en een Intel ICH9R controller voor SATA/Raid. De IDE Controller waarop de brander(s) zijn aangesloten zit bij de JMicron controller. Hier gaat het fout. Ik had twee raptors in raid 0 op deze JMicron en 2 samsungs in raid 0 op de ICH9R controller. Dit werkt blijkbaar niet lekker met elkaar want bij het branden gaat het dus mis...

Ik heb nu de rapors in raid 0 bij de samsungs op dezelfde controller gehangen in een tweede raid 0 array. De branders hangen nog aan de IDE via Jmicron en nu gaat alles probleemloos, ook met Daemon Tools geinstalleerd.

Op mijn oude Asus P5W DH Deluxe had ik al problemen met Jmicron; helaas heeft ook dit bord weer problemen met die controller. Voor mij nooit meer Jmicron... :'(
Pagina: 1