Toon posts:

Telnet verbinding maken

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal
Ik probeereen telnet verbinding te maken met mijn CH3WNAS.
Ik heb de nodige bestandjes al in de root staan deze staan ook als cmod 777
als ik een verbinding wil maken lijkt het er op dat het lukt.
Maar als ik een commando geef krijg ik de melding.
Please login with user and pass.
Ik heb geen flauw idee waar ik dit moet ingeven.
ik gebruik Putty om de verbinding te maken.
ergens hier op dit forum gelezen dat deze goed zou werken.

Kan iemand mij helpen.

Ik wil een funplug installeren zodat ik een torrent cleint er op kan zetten.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
en het commando login geeft...?

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
zelvde melding

Verwijderd

Volgens mij ben je naar de ftp poort aan het telnetten (poort 21) ipv. naar de telnet poort (poort 23). Inloggen op ftp is trouwens

code:
1
2
user <gebruiker>
pass <paswoord>

... maar daar heb je niets aan..

Verwijderd

Topicstarter
nee naar poort 23 zeker

Verwijderd

Die '530 Please login with user and pass' melding uit je andere topic is iig. van een ftp server.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Zelf is met een 'f' in plaats van een 'v' ;)

Probeer eens een andere Telnet client, zoals Microsofts ingebouwde telnet. Dit doe je door op <super>+<R> te drukken en dan 'cmd' in te typen en op enter te drukken. Typ dan 'telnet <ip adres>'.

Super is de windows toets.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
snap ik niet
als ik het nu probeer krijg ik een scherm te zien en dan is het weer weg en kan ik niks

weet niet meer wat er nu gebeurt

Verwijderd

start->uitvoeren->cmd en daarin (zwart scherm) 'telnet <ipadres>' tikken (en enter erna).

Wat ook moet werken is telnet://<ipadres> invullen in een browser. Moet je wel het ipadres van je NAS invullen uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt ook alle twee niet

Verwijderd

Moet je er wel bijvertellen wat er dan wel exact gebeurt, anders kunnen we je niet veel helpen. Als telnet geen verbinding kan maken, dan draait er geen telnet op je NAS (of je hebt het verkeerde IP adres ingegeven, maar goed...)

Verwijderd

Topicstarter
er gaat nu van alles mis als ik weer op he punt ben waar ik was meld ik me weer.
Krijg nu geen verbinding meer niet via ftp via niks meer.
Maar wat er gebeurde was dat er even een zwart scherm te zien was en dan weer weg.
ik meld me wel weer.
al vast bedankt voor je hulp

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Dat er even een zwart scherm was dat weer verdween (dos prompt) kan alleen als je direct bij start>>run telnet://[ip] heb ingevuld. Zoals gezegd, start>>run "cmd" [enter]
Vervolgens telnet://[ip] dan kun je hooguit foutmeldingen krijgen, je dos scherm zal niet moeten verdwijnen op deze manier.

Kun je die NAS uberhaupt nog benaderen, bijvoorbeeld door m te pingen?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Lekker duidelijk topic :S

Je hebt toch wel de firmware van http://www.aroundmyroom.com/tag/ch3snas/ geinstalleerd he?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Om een CMD window ter krijgen om te telnet(ten) Start ==> Programmas==> (Bij mij) Accesories==>Command Prompt.
Et voila je hebt een Command Window die niet verdwijnt.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt maar ik heb de moet opgegeven ik heb het apparaat terug naar de winkel gebracht en ben nu op zoek naar een andere waar bij ik de dingen zelf niet hoef te programeren.

Als iemand een sugestie heeft hoor ik het graag.
Pagina: 1