Toon posts:

Dell 510m heeft na herinstall geen bluetooth

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met bluetooth, namelijk het werkt niet.
Mijn laptop is de Dell dimension 510m en volgens dell zit daar zowiezo bluetooth op.
Verder is het lampje voor bluetooth aanwezig en het belangrijkste: het heeft gewerkt. Alleen na een computer crash was het weg.

De drivers heb ik opnieuw geinstalleerd ook op dell de specifieke drivers.
De toetsenbord combinatie fn + f2 zet niet me bluetooth aan maar me wifi aan of uit.
Bij wifi heb ik al met de instellingen geprobeerd dingen te veranderen maar geen bluetooth.

Het bestand c:\windows\system32\bthprops.cpl bestaat wel. In een tutorial van windows staat dat het uitvoeren van deze je bij de devicemanager brengt maar als ik op uitvoeren druk gebeurt er niks.

In het configuratie scherm komt geen bluetooth icoon, opotie voor. Verder heb ik gelezen dat er voor windows vista een patch is maar ik gebruik windows xp (sp2). Dus deze lijkt me niet nodig. Ben ik nog iets vergeten te controleren?

Greetz

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
kijk eens in apparaatbeheer van Windows of er ergens misschien een niet-herkend device actief is?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik computer management gebruik en dan bij Device Manager

dan bij network adapters, staan er 4

enabled: 1394 Net Adapter
disabled: Cisco System VPN Adapter
disabled: Intel(R) PRO/100 VE Network COnnection
enabled: Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

bij other devices staan:

Creative WebCam Vista
PCI Modem

Dit lijken me allebei geen bluitooth devices:)
Bij de twee aanstaande adapters nog even een firmware/driver update geprobeerd maar ook dat maakt het niet beter:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
?

*sorry voor de nuttelose post maar ik heb echt hulp nodig en zo hoop ik het topic nogmaals onder de aandacht te brengen*

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is je bluetooth apparaat in het BIOS nog wel ge-enabled? Bij de meeste Dell laptops kun je bluetooth volgens mij aan en uit zetten in de BIOS, aangezien je het apparaat helemaal niet ziet in je apparaatbeheer zou het best eens kunnen zijn dat hij dus niet aanstaat.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jarod schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:14:
Is je bluetooth apparaat in het BIOS nog wel ge-enabled? Bij de meeste Dell laptops kun je bluetooth volgens mij aan en uit zetten in de BIOS, aangezien je het apparaat helemaal niet ziet in je apparaatbeheer zou het best eens kunnen zijn dat hij dus niet aanstaat.
Dit wilde ik ook net intypen :)

Doe desnoods een bios update, want dit lijkt me typisch iets in de Bios wat niet goed staat.
Desnoods zet je hem terug naar de default waarden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Misschien ook even kijken of je bluetooth dongle niet los ligt.
In mijn D600 was bluetooth optioneel, en die had ik er wel in. Die deed het ineens ook niet meer.
Laptop open geschroefd en daar lag de dongle los. Draadjes er weerin, en werken maar.

Pvouput live

Pagina: 1