Waarde nul verbergen in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik ben bezig met een Excelfile waarin verschillende waarden uitgerekend worden. Omdat het gaat om een soortement van jaaroverzicht zijn de vele waarden nu nog nul. Het staat echter een beetje lelijk om zoveel nullen in de eindtabel te hebben. Ik weet dat deze uitgeschakeld kan worden met behulp van de volgende code bij de Celeigenschappen: 0;-0;;@

Deze code werkt prachtig want er wordt geen enkele nul weergegeven. Het probleem is echter dat er ook waardes uitgerekend worden die uitkomen op bijvoorbeeld één of twee decimalen achter de komma. Deze waardes worden vervolgens afgerond naar boven wat niet de bedoeling is. Als ik de genoemde code bij Celeigenschappen weer uitschakel en de waarde op Standaard zet worden de decimalen wel weergegeven, maar dan komen ook alle nulwaarden weer tevoorschijn in het eindoverzicht.

Wie weet er dus een goede manier om zowel twee decimalen weer te geven als de nulwaarden onzichtbaar te maken. Natuurlijk moet het wel zo zijn dat als er een getal komt ipv de nulwaarde dat deze wel wordt weergegeven.

Hopelijk weet er iemand een antwoord!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Vieze oplossing, maar ik kan zosnel niet iets anders slims bedenken.
dmv voorwaardelijke opmaak zou je een 0 dezelfde kleur kunnen geven als de achtergrond (wit?).

• jwkempeneers
job schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:00:
Vieze oplossing, maar ik kan zosnel niet iets anders slims bedenken.
dmv voorwaardelijke opmaak zou je een 0 dezelfde kleur kunnen geven als de achtergrond (wit?).
Maar als er dan bijvoorbeeld een ander getal als 0 in de cel komt, moet je dan ook de opmaak handmatig aanpassen? Want dat wil ik voorkomen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Dat staat los van geen of wel voorwaardelijke opmaak.

Zolang je cellen niet beveiligd kan men altijd de opmaak veranderen.
Maak je een excel sheet voor anderen moet je dat trouwens altijd doen.
De boel beveiligen, en alleen de cellen die ze moeten invoeren vrij laten.

Of bedoel je dat niet? Dan snap ik je vraag niet.
Maar, kijk eens of voorwaardelijk opmaak iets voor je is (dood eenvoudig om mee te werken) en of het voldoet.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-01-2008 20:12 ]

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik neem aan dat die 0-len aan een berekening gekoppeld zijn? Gebruik dan de IF statement.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Verwijderd

Wat dacht u van 0.00;-0.00;;@

Google en vind: http://www.allbusiness.co...productivity/10349-1.html

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 20:24 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of je vergeet heel dat gedoe met cijferopmaak en vinkt gewoon nulwaarden weergeven uit bij de opties?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• jwkempeneers
Iedereen bedankt!! Het is me gelukt.
Pagina: 1