Welk toestel zou ik beter nemen? Een Full HD of HD-Ready

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik ben dus op zoek naar een HD TV, ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor extra grote monitor (Ik werk namelijk zeer veel in Photoshop) en secundair als een HD Televisie voor mijn Playstation3.

Nu zit ik nog wel met wat vragen zoals, wat is het verschil tussen de Full HD/HD Ready, en welke zou ik dan beter nemen? (Zo'n 1200 euro zou ik eraan willen besteden).

Ook weet ik niet zo welk merk de betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Iemand een idee? :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Hoofdzakelijk gebruik als extra grote monitor?
Sim-pel.. Full HD, meer resolutie...

/edit
Maar ja.. Onder de 37 inch is er zo goed als geen full hd te krijgen. Wel lekker grote monitor.
Denk dat je je eerst toch eens wat beter moet gaan inlezen als ik je post zo nog eens lees.

[ Voor 54% gewijzigd door UltraSub op 29-01-2008 19:38 ]

• NickyVermeersch
Wel, nu zie ik dat het best een HDTV moet zijn die 720p ondersteund, als je er echt iets aan wilt hebben. Heb ondertussen bij paar sites rondgekeken, maar die modellen zijn allemaal in de grote 2-duizenden euro's... :(

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als het vooral om Photoshoppen gaat, dan is de resolutie denk ik meer van belang dan de grote van het scherm. Dan zou ik even kijken naar een scherm met een resolutie van 1920x1200, da's nog meer als 1080p ;)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
NickyVermeersch schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:57:
Wel, nu zie ik dat het best een HDTV moet zijn die 720p ondersteund, als je er echt iets aan wilt hebben. Heb ondertussen bij paar sites rondgekeken, maar die modellen zijn allemaal in de grote 2-duizenden euro's... :(
Ik weet niet waar jij rondkijkt, maar voor 1200 zijn goede 40 inch FullHD TV's te krijgen. Zoals de Samsung LE40M86/87. Zelfde model heeft ook een 37 inch versie.
Ik ga zelf volgend maand ook deze Samsung TV halen denk ik. Ik heb veel gehad aan de volgende review: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• NickyVermeersch
En logischerwijze gezien, stukken hoger dan mijn budget dat ik voor ogen had? :P

edit: Danku voor die info, Chester!

[ Voor 19% gewijzigd door NickyVermeersch op 29-01-2008 20:02 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:57

Fab1Man

Live life to the fullest

NickyVermeersch schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:35:
Ik ben dus op zoek naar een HD TV, ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor extra grote monitor (Ik werk namelijk zeer veel in Photoshop) en secundair als een HD Televisie voor mijn Playstation3.

Nu zit ik nog wel met wat vragen zoals, wat is het verschil tussen de Full HD/HD Ready, en welke zou ik dan beter nemen? (Zo'n 1200 euro zou ik eraan willen besteden).

Ook weet ik niet zo welk merk de betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Iemand een idee? :)
Ik zou kiezen voor een Dell 24" monitor. Mooi groot, 1920x1200, kun je de PS3 op aansluiten, onder de 1200 euro.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of pricewatch: Samsung Syncmaster 305T

Dan heb je een 30" met 2560x1600.

Sowieso zou ik niet iets wat als TV bedoeld gebruiken voor professionele fotosoep :/

[ Voor 24% gewijzigd door Muthas op 29-01-2008 20:06 ]

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-01 20:56
Kijk eens rond bij de sharp televisies of bij een aantal types van samsung.... Dan heb je rond de 1500 euro of misschien wel rond de 1300 een full-hd televisie welke een resolutie van 1920 x1080 kan weergeven. Als jij hem als scherm wilt gebruiken aan je computer moet je niet een hd ready scherm nemen want dat is te slecht qua resolutie.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Een TV is geen PC monitor! Zeker als je wil gaan photoshoppen is het aan te raden om gewoon een computerscherm te nemen i.p.v een TV.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1