Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audio editing

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk veel met Adobe After Effects, en heb eigenlijk ook een basiskennis nodig over audio editing om geluid bij mijn graphics te maken. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, het zou handig zijn als ik bijvoorbeeld alleen de beats of de bass uit een audio-bestand kan halen, of juist wegfilteren. Met welk programma kan ik dit het beste doen? Heb al veel gezocht op google, fruity loops en cubase heb ik gevonden maar die voor mij denk ik te uitgebreidt.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

TheDane

1.618

Ik gebruik(te) doorgaans Cool Edit (Pro) of Adobe Audition. Allebei (net als Cubase) tamelijk uitgebreid, maar daar ontkom je niet aan. Dit soort filters heb je doorgaans niet als 'enige' in een softwarepakket, en een standaard oplossing die voor alle soorten en typen geluidsbestanden werkt is er niet. Je zult er dus echt in moeten duiken en met de settings van 't betreffende filter spelen tot 't resultaat goed is.

Mijn ervaring met 't wegfilteren van bassen is overigens niet super; je verlies direct ook erg veel dynamiek in je geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,
Maar als je bijvoorbeeld een mix hoort (niet dat ik wil gaan mixen), dan gaan de nummers in elkaar over, zodat je bijvoorbeeld de stem van 1 nr hoort en de rest van een ander nr. Dus geluiden splitten is gewoon mogelijk? Kan dat met audition?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
Cool Edit is toch Audition geworden.

Je hebt 2 soorten editors, 1 is om muziek te maken, fruity loops, cubase, etc, en de andere om muziek te knippen, plakken, mixen.. Dat is audition. Dat kan zeker met audition.

|>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:46:
Oke bedankt,
Maar als je bijvoorbeeld een mix hoort (niet dat ik wil gaan mixen), dan gaan de nummers in elkaar over, zodat je bijvoorbeeld de stem van 1 nr hoort en de rest van een ander nr. Dus geluiden splitten is gewoon mogelijk? Kan dat met audition?
Je kunt niet 'zomaar' geluiden 'splitten'. Mixes die zoals jij bedoelt in elkaar overgaan zijn doorgaans gemaakt met behulp van de originele gescheiden tracks. Je kunt met filters een heel eind komen, maar verwacht niet dat je zo 'effe' de vocals uit een track trekt, of de bassline.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij