[PC] Formule 1 Games

Pagina: 1
Acties:
  • 3.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 11:59
Ik ben al tijden opzoek naar formule 1 games voor op de PC.
Er is eigenlijk nooit een opvolger gekomen voor Grand-Prix 4 volgens mij?
Voor de rest ben ik ook opzoek naar een manager game voor Formule 1.

Er zijn wel vele online varianten maar die trekken me nog niet echt.

Kortom zijn er spellen die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Moet zeggen dat ik weinig gelet heb op opvolgers van GP4, maar ik denk ook dat dat er niet zo heel veel zijn geweest. Manager games.... F1 manager 97, Grand Prix World en F1 manager van EA uit 2000/2001 zijn geloof ik de enige manager games die ooit gemaakt zijn (ik heb ze alle 3 en ik heb nog geen opvolger gezien tot nu toe). Lastig verhaal vrees ik.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:47

Pierre

Van nature lui!

Dit is super cool, niet alleen een F1 spel maar meerdere auto's, ik vind het super
klik _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb liever een dedicated F1 spel met meer aandacht voor het genre zelf. Bovendien is de aanschaf van rFactor wat lastiger als ik me niet vergis? Via Steam verkopen zou al wat handiger zijn bijvoorbeeld.

Ik speel nog steeds regelmatig GP4, maar dan met de laatste 2007 mod, nog steeds gaaf ;) Maar ook ik wacht met smart op zeg maar GP5, hoop dat die ooit nog komt...

Een ander goed F1 spel zou ik zo niet weten, hopelijk mis ik iets!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 18:57

Infinchible

Woef!

Hmm, ik heb een tijdje geleden gelezen dat Sony geloof ik de licenties/rechten had om Formule1 games te maken. Maar deze zouden niet lang meer van hun zijn. Je kan ook Race07 proberen, hier kan je racen met Formule3000.
Dit is het Race07 topic:
[PC] RACE07: The Official WTCC Game

Maar dat spel is dus ook niet 'dedicated'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Infinchible schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:59:
Hmm, ik heb een tijdje geleden gelezen dat Sony geloof ik de licenties/rechten had om Formule1 games te maken. Maar deze zouden niet lang meer van hun zijn. Je kan ook Race07 proberen, hier kan je racen met Formule3000.
Dit is het Race07 topic:
[PC] RACE07: The Official WTCC Game

Maar dat spel is dus ook niet 'dedicated'.
EA heeft die licenties al gekocht van Formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Is dat zo Dutch3men?
Heb je daar misschien een bron bij, want ik wist wel dat Sony de rechten had tot 2008, maar wist niet dat EA ze inmiddels al gekocht had?!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Tot 2008 ja. Dus tot en met 2007. Dat betekend dat dit jaar een nieuwe game kan worden gemaakt door bijvoorbeeld EA. Heb liever toch dat Geoff Grammond het doet, net als bij GP4. Die game is gewoon nu nog strak maar toch gedateerd, ondanks de vele mods. Tot dusver speel ik gewoon GTR2 op PC met Logitech Momo. Er is zelfs een echte internationale league voor. Check deze site van EDC Races maar eens. Ook zéér realistisch met allemaal lui die racen in het hart hebben maar niet mee kunnen doen irl.

Edit:

Kijk wat ik nog gevonden heb:
LEWIS HAMILTON may not be F1 champ, but you’ve really made it when you are immortalised in a computer game.
The driving ace has landed a £5million deal with EA Sports to star on Xbox and PlayStations around the world next year.
Bron:The Sun

Jammergenoeg geen GP5 aangezien Atari en Infrogames, de developers dus, niet meer samenwerken. Maar voggus mij was Infrogames toch opgedoekt of overgenomen en verder onder andere naam, maar correct me if I'm wrong. :>

[ Voor 37% gewijzigd door Techno Overlord op 14-03-2008 12:12 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:53
Ik ben momenteel ook opzoek naar een goede F1 sim, want GP4 heeft inmiddels een flinke leeftijd bereikt op mijn pc en is gewoon gedateerd.
Opzich lijkt dit me wel wat www.lfs.net (Life for Speed), maar is er ergens ook enkel een online f1 game?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er is geen hedendaagse f1 game. Je kunt beter de f1 mods downloaden van spellen zoals rFactor en GTR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:08
Hari-Bo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:34:
Ik ben momenteel ook opzoek naar een goede F1 sim, want GP4 heeft inmiddels een flinke leeftijd bereikt op mijn pc en is gewoon gedateerd.
Opzich lijkt dit me wel wat www.lfs.net (Life for Speed), maar is er ergens ook enkel een online f1 game?
Ik speel LFS en het is een leuk spel maar er zijn niet zo heel veel volle servers voor te vinden of je moet echt in een compo racen, maar daar heb ik geen tijd voor. Heb nogal flexibele werktijden door de weeks en in het weekend ben ik meestal weg. Overigens worden de f1 wagens ook niet zo heel veel gereden maar wel de Formula BMW serie. Deze is overigens erg cool vind ik zelf. Heeft geen hulpmiddelen en de BMW F1 in LFS heeft traction controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Zelf heb ik de mod gedownload voor GTR2 (F1 mod natuurlijk 8)7) en moet zeggen dat het speelt als een zonnetje, echt genieten met mijn nieuwe DFP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alex3305 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:55:
Zelf heb ik de mod gedownload voor GTR2 (F1 mod natuurlijk 8)7) en moet zeggen dat het speelt als een zonnetje, echt genieten met mijn nieuwe DFP :P
2007 of 2008? Ik hoorde dat de 2008 versie mooier is, maar wel mindere physics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:05
Rpol schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:50:
[...]

Ik speel LFS en het is een leuk spel maar er zijn niet zo heel veel volle servers voor te vinden of je moet echt in een compo racen, maar daar heb ik geen tijd voor. Heb nogal flexibele werktijden door de weeks en in het weekend ben ik meestal weg. Overigens worden de f1 wagens ook niet zo heel veel gereden maar wel de Formula BMW serie. Deze is overigens erg cool vind ik zelf. Heeft geen hulpmiddelen en de BMW F1 in LFS heeft traction controle.
Je zou de CTRA servers eens moeten proberen, altijd voldoende mensen op de servers.
Daarnaast heeft het een mooi punten systeem, waardoor je door goed rijden beloond wordt, samen met online stats etc http://www.raceauthority.com/.

Daarnaast wordt de startgrid bepaald op snelste ronde op de server, dus je hebt niet het probleem dat je altijd achter minder capabele rijders start...

This post was created with 100% recycled electrons

Pagina: 1