Toon posts:

Waarom geen gmail?

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het aanmelden werd mijn gmail account afgekeurd en moest ik de email van mijn ISP opgeven. Maar die gebruik ik in de praktijk nooit want die heeft een te kleine limiet per bericht en voor de mailbox totaal, en is helemaal niet gebruikersvriendelijk als webmail vanaf het werk of vakantie. Daarom is gmail al een paar jaar mijn hoofd email pakket.
Waarom mag dat van jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Veel misbruik op gratis accounts. :)

Met je providermail kun je dan registreren, later kun je altijd nog veranderen naar je gratis account als je eenmaal geregistreerd bent.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Omdat deze gratis en vrij anoniem te registreren is. Dat heeft weer tot gevolg dat veel bewuste forum-misbruikers zich op GoT registreerden middels zo'n mailaccount. Tweakers heeft graag gebruikers die zich via een ISP mailadres registreerd om zo bij eventueel extreem misbruik een user, mocht dat nodig zijn, te achterhalen via hun provider....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je makkelijk en anoniem aan nieuwe adressen kunt komen, zodat het een interessant domein is om vanaf te gaan lopen kloten op de website en op het forum. Want helaas zal dat nog steeds veel gebeuren als het te makkelijk is om een account te registreren.

En dat je een emailadres niet vaak gebruikt geeft natuurlijk niet. Je hoeft maar een keer een mailtje eruit te vissen, daarna kun je je emailaccount gerust instellen op je gmail account.

^^ Dus :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Dat was de argumentatie zoals het hier al jaren wordt verteld inderdaad. Maareh, in hoeverre is dit nog steeds in deze tijd relevant? Wie in vredesnaam gebruikt hier zijn ISP email tegenwoordig nog, ik heb zelf niet eens meer een ISP mailadres. Voor de ISPs die wel nog mail aanbieden zijn via een control panel makkelijk zat vele aliassen te maken.
Vroeger gebruikte de helft nog een Chello mailadresje die niet wijzigbaar was... maar nu... is deze maatregel nu niet uit de tijd?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Datafeest schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:19:
Voor de ISPs die wel nog mail aanbieden zijn via een control panel makkelijk zat vele aliassen te maken.
Dan valt er nogsteeds te tracen dat het e-mail adres door jou is aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mensen die geen ISP adres hebben, hebben over 't algemeen wel een werkadres. En zolang als er mensen lopen te kutten op internet is die maatregel relevant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:22:
[...]

Dan valt er nogsteeds te tracen dat het e-mail adres door jou is aangemaakt ;)
Door wie? Door de Tweakers.net admins? Nop. Door de bevoegd hebbende oom agent? Jup, maar daarvoor is een IP adres + timestamp al voldoende.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:25:

Door wie? Door de Tweakers.net admins? Nop. Door de bevoegd hebbende oom agent? Jup, maar daarvoor is een IP adres + timestamp al voldoende.
Nee, want een ip adres is geen persoonsgegeven. Het is niet altijd te herleiden tot een persoon. Je kunt ook vanaf je school of vanuit de bibliotheek rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tnet (of eigenlijk evil zeef) correspondeert nogweleens met ISP'ers wanneer een user te erg is. En Gmail enzo kunnen dan niet terugkoppeld dreigen door een user van het internet af te trappen. Da's simpel.

Maar dat een ISP-emailadres niet meer populair zou zijn tov gmails en, dat hoor ik vandaag voor het eerst.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 29-01-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:27:
[...]
Nee, want een ip adres is geen persoonsgegeven. Het is niet altijd te herleiden tot een persoon. Je kunt ook vanaf je school of vanuit de bibliotheek rommelen.
Of via een anonieme proxy. Maatregel is imo nog steeds te rechtvaardigen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Er zijn zat gratis e-mailadresaanbieders die Tweakers.net (nog) niet heeft geblokkeerd.

Het idee om speciaal via een ISP e-maidadres te registreren om persoonsgegevens te weten is flauwekul. Via het IP adres zelf is daar ook achter te komen. Daar is een ISP e-mailadres niet voor nodig.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ecteinascidin schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:30:
Tnet correspondeert nogweleens met ISP'ers wanneer een user te erg is. En Gmail enzo kunnen dan niet terugkoppeld dreigen door een user van het internet af te trappen. Da's simpel.

Maar dat een ISP-emailadres niet meer populair zou zijn tov gmails en, dat hoor ik vandaag voor het eerst.
Ik heb al jaren geen emailadressen, webhosting of weetikveelwat meer bij mijn ISP. Ik gebruik het toch niet, ik weet niet meer met welk adres ik op de FP of GoT geregistreerd heb maar volgens mij was dat ook geen adres van een ISP.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:32:
Er zijn zat gratis e-mailadresaanbieders die Tweakers.net (nog) niet heeft geblokkeerd.
En T.net is niet zo angstig om die te blokkeren zodra ze misbruikt worden
Het idee om speciaal via een ISP e-maidadres te registreren om persoonsgegevens te weten is flauwekul. Via het IP adres zelf is daar ook achter te komen. Daar is een ISP e-mailadres niet voor nodig.
Leg mij even uit hoe je eenvoudig aan de gegevens komt van iemand in een bibliotheek of internetcafé. Dat heb ik namelijk even gemist.

Een ISP zal die ook niet zomaar even geven hoor. Maar die kan wel de verbinding dichtknijpen of daarmee dreigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zelf even een domeintje registreren, wat kost dat nog? 12 euro + hosting, ik betaal 30 euro (wilt ge weten via wie, DM dan).

Is zeer handig, en toont ook heel wat professioneler!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, ik heb mijn vroegere XS4all of huidige ntlworld.com adres ook nooit gebruikt. Altijd mijn eigen domein gebruikt. Gmail is steeds populairder aan het worden, zeker met de uitgebreide mailbox :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat je het beter kan omdraaien. Ik kan onbeperkt email adressen aanmaken, maar mijn domein is niet geblokkeerd omdat Tweakers geen problemen heeft gehad met mijn domein.

Hotmail en de vele gratis email providers hebben zich in het verleden bewezen om gebruikt te worden om te zieken. Zeg maar de kleine groep die het voor de grote groep verpest ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:34:
Leg mij even uit hoe je eenvoudig aan de gegevens komt van iemand in een bibliotheek of internetcafé. Dat heb ik namelijk even gemist.

Een ISP zal die ook niet zomaar even geven hoor. Maar die kan wel de verbinding dichtknijpen of daarmee dreigen.
Bij een bibliotheek of internetcafé zal lastig gaan of zelfs onmogelijk zijn.
Maar ik neem aan dat als iemand regelmatig vanaf een bepaald IP iets post, dat ze bij dat café of bibliotheek dat persoon ook wel zullen herkennen als regelmatige bezoeker.

Als een gebruiker alleen wat zinloze posts doet, zal de provider zeker niet meewerken.
Maar als de gebruiker zeer illegale zooi post, kan het persoon achter dat IP adres wel achterhaalt worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan zal ik je uit de droom helpen. Bij @home.nl mogen mails niet groter dan 5MB zijn en is je mailbox slechts 10MB groot. Als je dan net als ik nogal ranzige vrienden hebt die je diverse soorten filmpjes, powerpoints en ook af en toe een leuk MP3tje toesturen, dan komt meer dan de helft niet aan en moet je je PC constant aanlaten staan en frequent je mail ophalen om de serverside niet vol te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:01:
[...]
Nou dan zal ik je uit de droom helpen. Bij @home.nl mogen mails niet groter dan 5MB zijn en is je mailbox slechts 10MB groot. Als je dan net als ik nogal ranzige vrienden hebt die je diverse soorten filmpjes, powerpoints en ook af en toe een leuk MP3tje toesturen, dan komt meer dan de helft niet aan en moet je je PC constant aanlaten staan en frequent je mail ophalen om de serverside niet vol te laten lopen.
Andere vrienden of andere provider nemen? Ik neem aan dat je niet bij @home zit vanwege de mailbox, maar vanwege de internettoegang :) , neem gewoon een eigen domein.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-01-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:01:
[...]

Uit zijn droom helpen op basis van 1 provider? Heh. Bij Chello is de inbox 5x zo groot (50MB dus), en hoewel dat niet gigantisch is, is het zat voor normaal e-mailverkeer. Daarbij gaat het er ook helemaal niet om dat je dat e-mailadres moet gebruiken, het is een keer nodig bij registratie, daarna kan je het wijzigen. Het feit dat je je provider's inbox niet gebruikt staat toch los van het feit dat je er een hebt?
Datafeest schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:19:
Dat was de argumentatie zoals het hier al jaren wordt verteld inderdaad. Maareh, in hoeverre is dit nog steeds in deze tijd relevant?
De maatregel is tegen het onbeperkt aanmaken van accounts, dat blijft altijd wel actueel denk ik. Met een groter aantal gebruikers lijkt me die kans eigenlijk zelfs alleen maar toenemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 29-01-2008 22:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Buiten die opslag die genoeg is als je je vrienden juist africht, is er natuurlijk ook nog altijd iets als pop of imap.

Anyway, als tweaker moet het je toch wel even lukken om een adres anders dan gmail/hotmail/live/yahoo te gebruiken om je te registreren? Mocht je zelf geen internetabonnement hebben kun je vaak vijf of tien adressen per abonnement, en anders kun je bij sommige ISP's volgens mij nog_steeds een free-abonnement aanvragen om in te bellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 17:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:27:
[...]

offtopic:
IP-adressen kunnen een persoonsgegeven zijn, wat dus betekent dat ze het in bepaalde situaties wel zijn en, soms ook weer niet. In Nederland vallen ze wel onder de Wet bescherming persoonsgegevens. B)

http://www.e-overheid.nl/thema/juridisch/communicatie

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:14:
Buiten die opslag die genoeg is als je je vrienden juist africht, is...
Ben ik blij dat wij geen vrienden zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:14:
Buiten die opslag die genoeg is als je je vrienden juist africht, is er natuurlijk ook nog altijd iets als pop of imap.

Anyway, als tweaker moet het je toch wel even lukken om een adres anders dan gmail/hotmail/live/yahoo te gebruiken om je te registreren? Mocht je zelf geen internetabonnement hebben kun je vaak vijf of tien adressen per abonnement, en anders kun je bij sommige ISP's volgens mij nog_steeds een free-abonnement aanvragen om in te bellen :o
Maar nogmaals, waarom wil je dat al deze moeite wordt genomen? Enkel omdat er wel eens een tweaker zou kunnen zijn die vanaf een openbare bibliotheek spam zou posten? Eerh, overkill?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:15:

IP-adressen kunnen een persoonsgegeven zijn, wat dus betekent dat ze het in bepaalde situaties wel zijn en, soms ook weer niet. In Nederland vallen ze wel onder de Wet bescherming persoonsgegevens. B)
Ze kunnen persoonsgegevens zijn als je ze aan een persoon koppelt. Dat geldt voor alle gegevens. Een ip adres op zich is geen persoonsgegeven, want niet gewoon te herleiden tot een persoon. Het is iets wat bij een persoon of een aantal personen zou kunnen horen, maar het zou net zo goed kunnen zijn dat een persoon er weinig mee te maken heeft. Bij een emailadres is dat iets anders. De persoon authenticeert zich ermee als hij een emailadres kan gebruiken, en door die koppeling kan de relatie emailadres - persoon worden gelegd. Een losse verzameling emailadressen zal ook voor geen enkele rechter onder persoonsgegevens vallen. Zelfs een verzameling losse burgerservicenummers niet.

Als met al gaat het daar eigenlijk niet om. Het wordt registreren wordt bemoeilijkt zodat relatief gemakkelijk en anoniem te gaan zieken op een forum niet meer mogelijk is. Bovendien heb je veel meer sympathie van rechters als er echt een keer een flink probleem ontstaat, en je kunt als T.net in elk geval aantonen dat de bezoeker echt niet zomaar per ongeluk allerlei ongein heeft kunnen veroorzaken. De bezoeker heeft ook meer het idee dat hij niet zomaar alles kan doen, en volgens mij kan dat nog steeds niet zoveel kwaad, want er zijn meer dan genoeg mensen die hun mening niet onder stoelen of banken schuiven, dus ik zie het probleem niet zo.

Waarom moest iemand die niet over een geschikt emailadres beschikt zich ook alweer kunnen registreren? We mogen er toch nog wel vanuit gaan dat de doelgroep hier wel een oplossing voor heeft?
Datafeest schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:31:
Maar nogmaals, waarom wil je dat al deze moeite wordt genomen? Enkel omdat er wel eens een tweaker zou kunnen zijn die vanaf een openbare bibliotheek spam zou posten? Eerh, overkill?
Aldus iemand die niet in de gaten heeft hoeveel mensen er op T.net rondhangen en dat er een percentage etterventjes bij zit,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Welke moeite? Je mag alleen niet met een gratis emailadres registreren, verder is er geen beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Die maatregel is misschien niet genomen omdat de kans anders bestaat dat [...] maar omdat men last had van [...]. Ik denk dat je het iig beter zo kan bekijken. :)
Als het aantal mensen dat er misbruik van zou maken als de regel opgeheft zou worden groter zal zijn dan het aantal mensen dat erover klagen in LA, dan is het m.i. verstandiger om het zo te laten. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Zoals eerder al genoemd, om te voorkomen dat er té makkelijk meerdere cloneaccounts zijn aan te maken :) En uiteraard is dat niet waterdicht, maar vooralsnog wel een redelijk effectief middel.

Vrijwel iedereen beschikt wel over een "betaald" mailadres van werk, school of de internetprovider. Door die eis van een fatsoenlijk mailaccount bij registratie te hanteren, wordt een drempel neergelegd voor mensen die om oneigenlijke redenen een account willen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk moment voor een anekdote.

Enige jaren geleden, toen ik het stokje overnam van OzBoz, was er iemand (of waren er een paar iemanden) die het leuk vond zo nu en dan stomvervelend te komen doen.

Doordat het niet eenvoudig was om snel emailadresjes te scoren, was er een van die iemanden aan de gang gegaan met domeinnamen van de klanten van het bedrijf waar hij werkte. Of tenminste, dat was mijn conclusie destijds na urenlang gegevens crosschecken, verspreid over een paar avonden.

Op een gegeven moment nam ik dus contact op met het bedrijf waarvan ik vermoedde dat hij werkte, en toen kreeg ik zijn ICQ adres. Daarmee confronteerde ik hem met zijn gedrag, en het was natuurlijk meteen duidelijk dat hij het bokje zou zijn als ik de eigenaren van de (waarschijnlijk misbruikte) domeinnamen zou benaderen.

Had zoiets gekund als iemand met hotmailadresjes aan de gang kon? Ik denk het niet. Dan konden we blijven dweilen met de kranen open, de dweil leegknijpen boven een emmertje, en dat emmertje in de Noordzee legen. En dat met het openbaar vervoer, want destijds had ik nog geen auto.

Wat moet je hier nou mee? Ik hoop dat het duidelijk is dat er achter de schermen soms ook wat gebeurt. En dat kan veel werk zijn. En als het veel werk is voor de mensen achter de schermen, en weinig voor de ettertjes, dan lopen de verhoudingen een beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snake schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:34:
Zelf even een domeintje registreren, wat kost dat nog? 12 euro + hosting, ik betaal 30 euro (wilt ge weten via wie, DM dan).

Is zeer handig, en toont ook heel wat professioneler!
Ware het niet dat je via een domein ook weer bij jou uitkomt, omdat het op jouw naam staat. Of op de naam van je registrar, maar goed, als die veel abuse meldingen ontvangt dan wordt je vanzelf ook wel op je vingers getikt, want doorgaans zijn hosters en providers niet happy met abuse meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat boeit niet terw_dan, als je een eigen domein registreert doe je dat hopelijk niet om eens goed te etteren. Vandaar dat er gewerkt wordt met enkel een blacklist ipv een whitelist. :z

Verder is het gewoon geen moeite om eenmalig een mailtje uit de box bij je isp te vissen. Als je dat al te moeilijk vind is het een mooie drempel, want dan ben je te lui/dom om op tweakers te posten. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Overlaatst nog van provider gewisseld (byebye downloadlimiet). Daarbij alle nuttige registratiemails omgezet naar gmail. Ben spijtig genoeg (door een conflict met mijn provider over een betaling) ook heel veel nuttige mails kwijtgeraakt.

Nu heb ik bij mijn nieuwe provider zelfs geen provider mail meer aangemaakt, want ik heb gemerkt dat dat enkel een gijzelingsmiddel is om je niet te doen overstappen: er is geen meeneembaarheid, geen doorstuurservice, geen makkelijke manier om de transfer te doen, en dat reken je mee in de "last" die het je kost om een (voor de rest) onvoldoende presterende provider buiten te trappen.

Je zal dus, met mijn registratieadres, mij niet van internet kunnen laten trappen. Mijn provider ligt zelfs bijna in proces met me, dus die ziet me sowieso al niet graag. Dus helemaal waterdicht is de maatregel niet, en reacties als: dat is de eerste keer dat ik hoor dat gmail providermail vervangt, zijn écht uit de tijd.

Maar idd: als je dan toch op dat niveau bent aangekomen, kan je mss een domeintje registreren (heb ik nog niet gedaan, maar komt er mss ooit nog wel van), of kan je je werkmail gebruiken. Dat is niet de bedoeling, maar is wél een mooi "sign of good faith" dat je je gaat gedragen.

Wall of text om te zeggen dat ik wel begrijp waarom.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DexterBelgium schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:20:
Dus helemaal waterdicht is de maatregel niet
Zolang iedereen vrij mag registreren is niets waterdicht. Maar het helpt blijkbaar wel. :)

offtopic:
Niet puur tegen dexter gericht: imo wel grappig dat isp's vaak evil genoemd worden, maar dat aan Google wel alles toevertrouwd wordt. Alsof je nu niet enorm afhankelijk bent van de diverse gratis en aan verandering onderhevig zijnde diensten van Google. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik wissel regelmatig van provider, en gebruik het emailadres nooit. Hetzelfde voor studie-adressen en werkadressen... Er zijn ook heel veel mensen die Gmail gewoon als vast gebruiken, dus wat dat betreft raar dat je voor een Tweakers-registratie op zoek moet naar een wachtwoord ergens onderop de stapel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:05:
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Veel misbruik op gratis accounts. :)

Met je providermail kun je dan registreren, later kun je altijd nog veranderen naar je gratis account als je eenmaal geregistreerd bent.
Is het een whitelist of een blacklist? Ik denk namelijk dat de lui die jullie juist proberen tegen te houden wel een weg erom heen vinden als het alleen een blacklist is. En het daardoor reguliere users onnodig moeilijk maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:59

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Iedereen blijft het erover hebben dat ze hun ISP mail niet gebruiken, en dat ze liever Gmail gebruiken. Ik gebruik ook Gmail op dagelijkse basis, en ik zit op Tweakers met een Gmail adres. Ik heb alleen -eerst- met mijn ISP email geregistreerd, en daarna gewoon overgezet naar m'n Gmail adres.

Ik bedoel, boeie als je je ISP mail niet gebruikt? Ik gebruik het ook niet, alleen in een paar gevallen zoals dit. En die emailtje die je dan krijgt van Tnet als bevestiging ofzo, die move je gewoon naar een andere email inbox ofzo in je email programma en klaar. Je zit dan niet 'vast' aan je ISP omdat je toevallig een keertje hun emailsysteem hebt gebruikt.

Iedereen heeft wel ergens een emailadres waarmee je kan registreren. Van het werk, van je school, van je ISP, van je domein.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

DexterBelgium schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:20:
Overlaatst nog van provider gewisseld (byebye downloadlimiet). Daarbij alle nuttige registratiemails omgezet naar gmail. Ben spijtig genoeg (door een conflict met mijn provider over een betaling) ook heel veel nuttige mails kwijtgeraakt.
Over alle mensen die klagen over ISP maillimieten en andere toestanden: Jullie beseffen toch dat je provider je een pop3 mailbox aanbiedt? :?. Hoe kan je er nu in slagen om mails kwijt te geraken, tenzij het je eigen schuld is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:01:
[...]

Is het een whitelist of een blacklist? Ik denk namelijk dat de lui die jullie juist proberen tegen te houden wel een weg erom heen vinden als het alleen een blacklist is. En het daardoor reguliere users onnodig moeilijk maakt.
het is een blacklist, dus adressen waarvan misbruik gemaakt wordt worden vervolgens geblokkeerd...
als dit eentje is dat door veel mensen gebruikt wordt kan dat nog wel eens een grond zijn voor de eigenaar op te treden (Nog een anekdote: Het is ooit voorgekomen dat op GoT een van de grootste nederlandse providers geblokkeerd werd, nadat één enkel ettertje regelmatig problemen veroorzaakte, dat leidde toen erg snel tot maatregelen van die provider tegen die misbruiker)...

Het is niet erg als een bepaalde gast een tijdje druk bezig is om te pogen 'gaten' te vinden, meestal ontspint er dan een 'kat-en-muis-spel tussen die misbruiker en crewleden die daarin een 'hobby' zien en voor zover ik weet heeft de crew dat altijd 'gewonnen' ...
Wat dat betreft is dat geen groot probleem.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1