Overlaatst nog van provider gewisseld (byebye downloadlimiet). Daarbij alle nuttige registratiemails omgezet naar gmail. Ben spijtig genoeg (door een conflict met mijn provider over een betaling) ook heel veel nuttige mails kwijtgeraakt.
Nu heb ik bij mijn nieuwe provider zelfs geen provider mail meer aangemaakt, want ik heb gemerkt dat dat enkel een gijzelingsmiddel is om je niet te doen overstappen: er is geen meeneembaarheid, geen doorstuurservice, geen makkelijke manier om de transfer te doen, en dat reken je mee in de "last" die het je kost om een (voor de rest) onvoldoende presterende provider buiten te trappen.
Je zal dus, met mijn registratieadres, mij niet van internet kunnen laten trappen. Mijn provider ligt zelfs bijna in proces met me, dus die ziet me sowieso al niet graag. Dus helemaal waterdicht is de maatregel niet, en reacties als: dat is de eerste keer dat ik hoor dat gmail providermail vervangt, zijn écht uit de tijd.
Maar idd: als je dan toch op dat niveau bent aangekomen, kan je mss een domeintje registreren (heb ik nog niet gedaan, maar komt er mss ooit nog wel van), of kan je je werkmail gebruiken. Dat is niet de bedoeling, maar is wél een mooi "sign of good faith" dat je je gaat gedragen.
Wall of text om te zeggen dat ik wel begrijp waarom.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say