[HDMI] Krakend geluid op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik heb onlangs een HP DV9790ed gekocht met een HDMI aansluiting. Bij de notebook heb ik een 3 meter lange HDMI kabel gekocht.

Wanneer ik nu mijn notebook op mijn LG 26LC2R aansluit (op de HDMI poort) krijg ik wel gewoon beeld, maar het geluid van de dvd die ik afspeel is alleen gekraak.

Ik heb PowerDVD en QuickPlay (van hp) gebruikt en beiden geven hetzelfde resultaat.
Als instelling heb ik bij beiden SPDIF geselecteerd.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Verder heb ik al gezocht op het forum, maar ik kon zo geen topic vinden betreffende dit probleem.

@mod, als ik dit topic in het verkeerde forum heb geplaatst dan hierbij mijn excuses en de vraag hem naar het juiste topic te verplaatsen.

• xyanide
klein bumpje :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Rustig wachten :) Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Wat dacht je van een andere kabel proberen en laptop op een andere tv proberen? Dan weet je wellicht of het aan de kabel of je laptop ligt. Geeft de andere kabel ook problemen, dan ligt het niet aan de kabel. Geeft de andere tv ook problemen dan ligt het dus aan je laptop, en geeft die tv geen problemen dan ligt het aan je tv.

Groetjes, FaceDown.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
en wat voor een kabel heb je nu gebruikt?
zo eentje van 14,95 of een kwaliteitskabel van 50 euro?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Nik

@ DS16, dat maakt dus geen reet uit. Ten eerste is het signaal digitaal (zoek maar eens op zilveren+kabels+maanlicht), ten tweede, het beeld werkt wél gewoon goed. Mijn vermoeden is dat er óf iets met de audiocodec mis gaat, het probleem in de tv óf de uitgang van de notebook zit. Volg de stappen van FaceDown.

• xyanide
Ok, tnx ik zal het vanavond even uitproberen op de tv van me pa.

[ Voor 77% gewijzigd door xyanide op 30-01-2008 10:41 ]

• xyanide
Ok ik heb het inmiddels opgelost.
Het probleem lag bij de Realtek HD audio instellingen, ik moest de Digitale uitgang als standaard apparaat instellen.
Het werkt nu perfect, beeld een geluid op mijn tv :)

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje aan jouw.. ik wil deze laptop ook gaan kopen.. maar nu wil ik graag weten of er ook een SPDIF aansluiting voorop de laptop zit bij 1 van de 2 hoofdtelefoon aansluitingen. Want ik heb op dit moment nog geen versterker met HDMI.. zal pas later komen dus ik sluit hem nog aan via een OPTISCHE kabel.

alvast bedankt.

Roel
Pagina: 1