[Powerline] Vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Hallo,

Ik heb nu een tijdje geprobeerd om de draadloze router op een andere plek neer te zetten. Helaas werkt dat niet. Ik haal nog steeds geen goede snelheden op mijn vaders PC. Daarom dacht ik het anders aan te pakken:

code:
1
2
3
4
                                                            /-{wireless}-> Laptop
                /---{kabel}---> Linksys WRT54GL (in mijn kamer) -{kabel}-> Servertje
Speedtouch 546i ----{kabel}---> Mijn PC (hobbykamer)        \---{kabel}--> Testbakkie
                \-{powerline}-> Vaders PC

Alleen nu ik aan het zoeken was zie ik veel topics waar de snelheid erg laag ligt. Rond de 14/17mbps, voor normaal internetten moet dit genoeg zijn, maar ik heb ook nog een plannetje om een server in mekaar te klussen die bestanden serveert en backups bewaart. Het lijkt mij dat backups van rond de 3gb over het netwerk van 15mbps dat dat niet zo snel gaat.

Kun je uitrekenen hoeveel snelheid ik ga verliezen?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 29-01-2008 16:23 ]

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Wij kunnen dat, maar het lijkt mij dat jij dat ook kan, gewoon wat vermenigvuldigen en delen... Iets meer inzet wordt hier wel verw8, als je gewoon even op google zoekt hoeveel bits er in een byte gaan en hoeveel bytes in een kilobyte en dergelijke, kan je dat gemakkelijk zelf uitrekenen!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
_-_bram_-_ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:59:
Wij kunnen dat, maar het lijkt mij dat jij dat ook kan, gewoon wat vermenigvuldigen en delen... Iets meer inzet wordt hier wel verw8, als je gewoon even op google zoekt hoeveel bits er in een byte gaan en hoeveel bytes in een kilobyte en dergelijke, kan je dat gemakkelijk zelf uitrekenen!
Het gaat niet over de backups, maar hoeveer snelheid ik nog overhoud door de powerline adapter.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:20
Dat is ontzettend van de situatie afhankelijk, het kan heel veel zijn het kan heel weinig, heeft te maken met afstanden, groepen, kwaliteit, storing enz, een algemene rekenformule als in 'zolang je maar binnen 20 meter blijft haal je 50mbit' is er gewoonweg niet.

Join the club