HD Camera geeft schokkend beeld op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 21:31
Mijn pa heeft een tijdje geleden een HD camera gekocht, als hij deze beelden op de PC wilt zetten draait het niet soepel (beeld opzich is haar scherp maar hij kan niet genoeg beelden per seconde afspelen). natuurlijk kwam hij bij mij voor de oplossing :?

heeft iemand een idee waar aan het kan liggen?

hij heeft de volgende specs:

Pentium 4 3.00Ghz
2GB Geheugen
GF FX 5200

alvast bedankt! _/-\o_

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

PC te langzaam om FullHD-content af te kunnen spelen? In welke resolutie neemt de camera op? 720p, 1080i of 1080p?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Denk dat het probleem is dat de FX 5200 nou niet bepaald een high-end kaart is en niks aan HD support. (niks tegen de FX 5200, in deze pc zit er ook een).

Dus je processor moet het hd beeld doen (en dat geeft al problemen ivm de communicatie) en daar komt nog bovenop dat de processor waarschijnlijk ook al druk is met de beelden van je camera/harde schijf af te halen.

Mjah, komt er dus op neer dat je of een snellere pc moet hebben of een videokaart die wel HD intern kan decoderen. Beide zijn overigens niet echt goedkope opties.

• Lochtie
ik weet niet zeker in welke resolutie de camera opneemt, de 1080i of p, moet ik even navragen.

als ik nou een Intel Core 2 Duo E6850 + GF 8600 GT zou kopen, zou dat de klus moeten kunnen klaren? of heb ik wellicht een nog zwaardere videocard nodig?

Verwijderd

redelijk vloeiend zou met zo'n setup toch wel moeten kunnen?

welke media player gebruik je?
probeer VLC eens.

schijnen ook wat tweaks te zijn waardoor dit nog beter gaat.
zal morgen eens kijken.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

1080P gaat je sowieso niet lukken... tenzij het ruwe MPEG2 op 1080P is, maar dat zie je nooit eigenlijk. (Heb een P4 2.80 gehad, met deels hardwarematige decoding door geforce 6..)

1080i red je bij een goede installatie (codecs, weinig rommel draaiend tijdens afspelen)wel met een speler als MPC.

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 30-01-2008 02:52 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Lochtie
Mn vader gebruikt nu de player van Pinnacle Studio, omdat hij de beelden wil gaan bewerken, en dan op dvd te zetten. Misschien zou een snelle HD (10.000 rpm) nog een voordeel hebben?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Enkel bij inlezen van veel kleine bestanden... voor het afspelen van video maakt een snellere 10.000 rpm HD niets uit... je CPU is is namelijk de bottleneck.. hoe is je verbruik tijdens het afspelen op dit moment?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1