vervanger chkdsk?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:06
bestaat er een proggie dat beter is dan chkdsk voor Xp?

niet om bad sectors te vervangen, maar echt letterlijk vervanger van chkdsk. heb hier een pc van zwager die zijn hd dusdanig heeft vergald (zonder bad sectors) dat zelfs chkdsk er op stuk loopt. En er staat wat spul op dat ik moet zien te redden.

Heb al gegoogled en vind wel zaken als tune-up utils en errorrepair, maar volgens mij is dat niet datgene dat ik zoek.

Verwijderd

offtopic:
vervager --> vervanger

Norton Disk Doctor?

'Vergald' is nogal een betrekkelijk term. Wat doet de PC wel of niet dan? Start ie nog op? Is de data nog te lezen? Chkdsk is niet heilig. Zeker niet als er meer mis is.

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:44:
offtopic:
vervager --> vervanger

Norton Disk Doctor?

'Vergald' is nogal een betrekkelijk term. Wat doet de PC wel of niet dan? Start ie nog op? Is de data nog te lezen? Chkdsk is niet heilig. Zeker niet als er meer mis is.
computer start niet op enz. Maar dat is niet erg, ben via een bootable rescue cd proberen te redden van die HD wat er te redden valt; mails, foto's en docs. Daarna formateren en alles opnieuw instaleren. Chkdsk krijgt hem gewoon niet gerepareerd, hij stopt gewoon ergens tijdens stap 2/5 (/R functie gedaan)

Maaruh, NDD? Eens bekijken, ken ik nog wel van heeeeeel vroeger.

Verwijderd

Als je alle data er af hebt die je wilt redden dan kun je je ook gewoon de partitie weghalen, fdisk /mbr, nieuwe partitie en idd formatteren. Niet snelformatteren als je het zeker wilt weten. Als dat niet werkt dan is er toch echt iets loos met je schijf. Dat kan ook de elektronica van het printboard zijn. Het hoeft niet persé de schijf zelf te zijn.

• maartend
Ik weet hoe ik data moet redden, dat is het probleem niet, maar dan moet die wel leesbaar zijn.

Maar ik ga denk ik gewoon steeds chkdsk eroverheen jagen. Hij kapt steeds verder in het proces, dus komt hij ook steeds verder.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 29-01-2008 16:12 ]

• maartend
bedankt.
Is er een manier om dit zelf te doen? Lukt me nooit.

• maartend
NDD ga ik zo eens gebruiken.

Bedankt en sluit maar af.
Pagina: 1