Toon posts:

Simpele Mp3 bewerker met zoom optie?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een (liefst gratis) Mp3 bewerk tool als Mp3directcut , die een mp3 niet hoeft in en uit te pakken om te bewerken, maar dan met íets meer functies, zoals het kunnen in en uitzoomen.

Voor alle duidelijkheid: Programma's als Cool edit en Wavelab heb ik, en dit is ook niet wat ik zoek(!) ,Deze pakken eerst de Mp3 uit en daarna weer In.
Ik weet niet hoe te zoeken online, om welke term, vandaar mijn vraag hier.

dank!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 15:16 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 16:20
Wat bedoel je met in en uitpakken? Ze lezen hem slechts in, zo ver ik weet verbouwen ze 'm niet.

|>

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

mendel129

Radioactivator

Bringer of heat, food and silence!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 20:17

Zerora

Ik Henk 'm!

Een mp3 in/uitzoomen? :S

Zo toch:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Aj5lAvai6xzd7gv36V0hmbqD/full.jpg

Dat kan met photoshop. :+

Of wat bedoel je ermee??? Je startpost is echt veel te onduidelijk om er iets van de snappen. Heb je de faq gelezen hoe je een duidelijke startpost kan maken?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Simon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:17:
Wat bedoel je met in en uitpakken? Ze lezen hem slechts in, zo ver ik weet verbouwen ze 'm niet.
Inlezen vereist decoderen en weer opslaan vereist een re-encoding stap. Dus kwaliteits verlies, net als meerdere malen een JPG openen en opslaan.
TS vraagt naar een lossless mp3 editor. Ik ken er eigenlijk maar twee:
mp3directcut
mptrim

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

http://www.geocities.com/Tokyo/Dojo/6810/alab/filecut.html

Die toolgebruiken? En het exacte punt waar je wilt knippen even berekenen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
ThunderNet schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:36:
http://www.geocities.com/Tokyo/Dojo/6810/alab/filecut.html

Die toolgebruiken? En het exacte punt waar je wilt knippen even berekenen? :)
Dat is wel heel erg ranzig. Op zijn minst zul je op een frameborder willen knippen en een headertje aan de resulterende mpeg stream is ook wel handig ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

Henk007 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:59:
[...]

Dat is wel heel erg ranzig. Op zijn minst zul je op een frameborder willen knippen en een headertje aan de resulterende mpeg stream is ook wel handig ;)
handig... maar niet nodig ;)

Daarnaast kun je waarschijnlijk in een editor niet zien waar die frameborder is. Dus daarmee zit er geen verschil, dus moet er sowieso weer het een en ander aangepast worden aan het bestand.

[ Voor 24% gewijzigd door ThunderNet op 29-01-2008 16:03 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Inlezen vereist decoderen en weer opslaan vereist een re-encoding stap. Dus kwaliteits verlies, net als meerdere malen een JPG openen en opslaan.
TS vraagt naar een lossless mp3 editor.
mp3directcut
mptrim
Inderdaad! dát is wat ik bedoel...

Ik zal iets meer achtergrond melden. Ik wil bij gedownloade mp3 podcasts begin en eind snel eraf kunnen knippen( wordt vaak niet strak opgenomen, nieuws/reclame/deel van andere uitzending etc)
De reden waarom ik losslees zoek is ook inderdaad zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies,maar meer nog de snelheid van laden en opslaan.De files zijn rond de 30 Mb en inladen en opslaan in wavelab of cooledit kost veel tijd.

Mp3directcut kan echter niet inzoomen op de waveform , hierdoor is het vrijwel onmogelijk grote stukken( waar het vaak om gaat, 2-3 minuten) eraf te knippen ineens.

Ik denk dat alleen ervaren gebruikers van audio bewerkers( wavelab of cooledit etc) snappen wat ik bedoel
Pagina: 1