[Vista] Foutmelding vLite

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik las vandaag het bericht op tweakers over het populiare vLite, een programma
om Vista mee af te slanken. Dat is mooi, dacht ik, gaan we proberen.
Na alle instellingen doorgelezen te hebben en een heleboel nutteloze dingen weg te gooien
wil ik de installatie DVD maken. Alleen na 2 seconden krijg ik een foutmelding:

Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.ArgumentOutOfRangeException: InvalidArgument=Waarde van -1 is niet geldig voor index.
Parameternaam: index
bij System.Windows.Forms.ComboBox.ObjectCollection.get_Item(Int32 index)
bij ..(Int32 )
bij ..()
bij ..(Object , EventArgs )
bij System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Tijdens het werken met het programma heb ik geen foutmeldingen gekregen, alles leek goed te gaan. Ik heb geen onderdelen met een waarschuwing (rode onderdelen) weggehaald, alleen onderdelen zoals drivers voor modems/fax/scanners en dat soort dingen.
Na de foutmelding loopt het programma vast, het reageert nog wel maar het doet niks, geen CPU en schijf activiteit.

Iemand enig idee wat de veroorzaker is van deze fout?

Alvast bedankt,

Bob

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Da's een programmeursfout, daar kun je als gebruiker niet veel mee, en daar kun je al helemaal niets aan doen. Misschien kun je in de gaten houden wanneer het gebeurd, en kun je je laatste handeling voortaan niet uitvoeren.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb alles stuk voor stuk nagelopen, en het was - jawel - de allerlaatste optie die voor een foutmelding zorgde ;) Ik weet niet precies wat er fout gaat, maar ik heb nu de hele tab "unattended" uitgeschakeld. Ik moet dus nu alsnog mijn serial invoeren, naam, tijd enz. Dat is wel jammer. Het is me wel gelukt om Vista te strippen naar een slanke versie.
Weet iemand misschien nog specifieker wat er fout gaat in de tab "unattended'?
Mijn algemene indruk van dit programma is nu wel wat onderuit gegaan, niet echt stabiel en betrouwbaar...

*edit* Tijdens het branden van de gemaakte ISO liep mijn laptop ook 3 keer vast (o.a. iTunes crashte omdat vLite klaar was met branden?!)... Tip: brand de ISO met je eigen programma, niet met dit stukje software :P

[ Voor 16% gewijzigd door Flying Bobman op 29-01-2008 19:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meldt het als een mogelijke bug bij de maker zou ik zeggen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device