Toon posts:

[Support] Norton Ghost 9.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers. Ik draai momenteel op een laptop met een HD op S-ata aansluiting. Nou zit ik met de volgende situatie.

Ik heb een image gemaakt van mijn XP-installatie [altijd handig om je hele pc weer in 20 minuten compleet te hebben met een hele waslijst updates en software, je kent het wel]

Ik heb deze image aangemaakt met Norton Ghost 9.0 in Windows zelf [dwz via de GUI in Windows zelf]. Nu ben ik deze CD kwijtgeraakt [jahaaa, dat is vervelend] Ik heb nog wel een oude CD liggen van PowerQuest TrueImage. Deze herkent mijn HD echter niet [lees: Hij staat er gewoon niet bij, omdat de cd alweer uit 2002 stamt, toen S-ata nog niet bestond] Nu vroeg ik me af: Zijn er nog meer programma's als Norton Ghost die de extensie .*PQI uit kunnen lezen en terug kunnen plaatsen/ die in ieder geval S-ata HD's herkennen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:57 ]

Verwijderd

Het zal niet zozeer de SATA-schijf zijn maar je controller.

.PQI is exclusief van Powerquest. Het bedrijg is door Symantec overgenomen. Daar is Ghost tegenwoordig ook van. Daarom kan Ghost ook met .PQI overweg.

Herkend je TrueImage de schijf ook niet als je je controller op Compatible zet in je BIOS? Mits je die optie hebt uiteraard.