Samsung 226BW flikkeringen

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kishan89
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 01:18
(jarig!)
Ik heb vandaag de Samsung 226BW aangeschaft, thuis gelijk alles geinstalleerd (via de VGA-label, dus analoog) en het werkt perfect.

Echter als ik de netstroom-adapter van mijn laptop aansluit dan krijg ik horizontale flikkeringen in het scherm. Het lijkt alsof de netstroom-kabel het VGA-signaal (ver)stoort? Als mijn laptop dus alleen op de accu draait is er niks aan het handje en werkt alles perfect!

Resolutie (instellingen): 1680x1050 @ 60 hertz
Mijn laptop: HP Pavilion DV6132eu
Grafische kaart: Nvidia GeForce Go 6150

Kan iemand me helpen om dit probleem op te lossen?

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Kijk hier eerst eens :) :

V&B FAQ

• Kishan89
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 01:18
(jarig!)
Ja, daar had ik al naar gekeken. Kan alleen niks vinden over flikkeren en de invloed van netstroom-kabels die het flikkeren zouden kunnen beïnvloeden!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Misschien is de adapter niet goed afgeschermd en veroorzaakt daardoor storingen, geen idee wat je er aan kan naast de apater niet gebruiken :(

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 10:41
hier met een asus A6t laptop(nvidia go 7600 videokaart) en een 206 bw precies hetzelfde probleem. Via de analoge kabel horizontale flikkeringen over het scherm. Met dvi is er geen enkel probleem.Ik heb ook al een tijdje lopen googlen maar ik heb nog geen oplossing gevonden voor dit probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door hellboy123 op 30-01-2008 11:50 ]

Verwijderd

Just pointing out the obvious maar je zal niet de eerste zijn:

Zit je videokaart goed in je moederbord?.... ik heb ook wel eens een nieuwe monitor aangesloten en per ongeluk het kaartje wat omhoog geduwd... ik kreeg allemaal rare kleuren om de 5 seconden en trillingen.... ook moet je monitor uit de buurt staan van speakers (magnetische velden) en dergelijke... zitten alle pinnetjes recht en zijn ze niet verbogen?

Oplossing: neem een DVI -> VGA convertertje, deze worden bij je videokaart geleverd dus misschien ff je oude doos opvissen en kijken of ie er nog inzit (anders voor een paar euro de mediamarkt inlopen) en gebruik je DVI poort als dat een oplossing is voor je...

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:38:
Oplossing: neem een DVI -> VGA convertertje, deze worden bij je videokaart geleverd dus misschien ff je oude doos opvissen en kijken of ie er nog inzit (anders voor een paar euro de mediamarkt inlopen) en gebruik je DVI poort als dat een oplossing is voor je...
Maak er maar 15 van ipv een paar euro!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44
Bij de mediamarkt wel ja;)

Bij de plaatselijke computerboer zal dat wel meevallen:)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
jackoo1988 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:52:
Bij de mediamarkt wel ja;)

Bij de plaatselijke computerboer zal dat wel meevallen:)
Tegen verzendkosten stuur ik ze gratis op.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• boitje
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03-2023
Hey!

Ik heb (of beter: had) hetzelfde probleem met een samsung 2032MW. Ik dacht dat het aan de nieuwe laptop (met Vista) lag dus is het moederbord vervangen. Met een andere laptop met XP had ik namelijk het problem niet.

Echter nadat ik jouw post had gelezen heb ik de VGA kabel vervangen met een die ik nog had liggen en weg waren te trillingen (ik had nog niet de link gelegd tussen het aansluiten van de powerkabel en het trillen..). _/-\o_

Als ik de door samsung meegeleverde kabel bekijk dan valt me op dat er 1 pennetje meer in zit dan in de oude kabel die ik nog had liggen. Ik weet niet wat het verschil maakt maar de trillingen zijn weg en het beeld is superscherp!

Laat ff weten of dit voor jouw ook de oplossing is! :)

Verwijderd

Je hebt hoogstwaarschijnlijk last van een zgn ringaarde, dit wordt veroorzaakt als je 2 apparaten op elkaar aansluit en ze zijn allebij op een stopcontact met randaarde aangesloten. Check daarom even of het een stopcontact met randaarde betreft, als dat zo is moet je de stekkers van de Samsung in een ander stopcontact stoppen zonder randaarde, het probleem is dan meestal opgelost.
Let op! ook andere aangesloten apparaten zoals printers en netwerkkabels en antennekabels zijn meestal met randaarde verbonden en kunnen de zelfde storing veroorzaken.
Succes.
Hans
Pagina: 1