Ik heb een Nikon 5200 waar tijdens een muziekfestival een glas bier overheen is gegaan. Stom natuurlijk, ben er erg zuinig op, laat een ander zijn bier erop vallen, maar goed dat risico loop je daar. Anyway. Het ding doet het nog perfect verder, alleen het "ooglid" gaat vaak niet goed open als je de camera aanzet.
De lens schuift dan naar buiten, maar het ooglid blijft dicht (soms alleen boven of onder, maar meestal helemaal). Na openpeuteren gaat hij bij uitzetten dan weer niet dicht.
Ik heb geprobeerd het te reinigen met spiritus i.c.m. een wattenstaafje, en dan is het een dag goed, maar als je hem dan weer pakt, zit het weer muurvast. Bier is lekker, spul, maar dan wel in je mond en niet je camera

Anyway, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is er een middeltje dat bier goed verwijdert, ook in kleine hoekjes enzo? Terpentine, wasbenzine, ammoniak, enz, maar het mag natuurlijk de lens niet aantasten!
(P.S. ben erg benieuwd want ik heb nog een gamepad en toetsenbord liggen met vastgebierlijmde knoppen, die na schoonmaken eveneens binnen een paar dagen weer vast zitten)
[ Voor 11% gewijzigd door Captain Pervert op 29-01-2008 14:42 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.