Money for nothin' and your chicks for free
Anyway, je nooit sneller kunnen downloaden dan je downstream, in jouw geval 6MB, zal zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:39 ]
Welke? Ik heb zojuist bij Telfort gekeken, maar een 20mb abbo heeft bij mij een snelheid van 7mb.Gunner schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:38:
Dan zal je een sneller ADSL-abonnement moeten nemen en vragen aan je USP hoe snel ze zijn.
Ervaring met XLned? Is namelijk stukken goedkoper.Lawrentium schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:20:
Probeer gewoon Eweka (eweka.nl). Deze leveren geloof ik 20 mbit, maar voor 7,50 euro/maand hoef je dat niet te laten. Ik haal die 20 mbit er ook niet uit (6 mbit max) maar gezien de voorwaarden vind ik het meer dan waard. Het voordeel van Eweka is dat het een soort van pre-paid systeem is. Betaal je niet, dan stop het automatisch.
Eweka kent een retentie van 120 dagen, tegenover 50 dagen bij XLned. Dit vind ik toch wel een zeer groot voordeel. Daarnaast ben ik iig zeer te spreken over de kwaliteit van Eweka. Na bijna anderhalf jaar gebruik heb ik maar een keer last gehad van downtime. Nou weet ik niet hoe dat bij XLned zit, maar de lange retentie bij Eweka is meer dan genoeg om mij over de streep te trekken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Ervaring met XLned? Is namelijk stukken goedkoper.
Wat je zegt ben ik met je eens. Alleen heb ik nog nooit een file van 120 dagen binnen kunnen halen bij eweka. Ik kan nooit bestanden van 100+ dagen compleet binnenhalen, meestal zijn ze al zo beschadigd dat ik slechts een paar blocks heb. Dus >100 dagen bij Eweka is mijn ervaring. Nog voldoende, maar wel jammer dat ze zeggen dan ze tot 120 dagen retentie hebben.Lawrentium schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:49:
[...]
Eweka kent een retentie van 120 dagen, tegenover 50 dagen bij XLned. Dit vind ik toch wel een zeer groot voordeel. Daarnaast ben ik iig zeer te spreken over de kwaliteit van Eweka. Na bijna anderhalf jaar gebruik heb ik maar een keer last gehad van downtime. Nou weet ik niet hoe dat bij XLned zit, maar de lange retentie bij Eweka is meer dan genoeg om mij over de streep te trekken.
Hoi!
☻/
/▌
/ \
* EWK rijdt ook altijd tot 220 km/uur op de snelweg...Kixtart schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:59:
tot ja. Niet elke nieuwsgroep heeft dan 120dagen
Hoi!
☻/
/▌
/ \
Dit ligt dan aan Eweka. Bij Giganews hebben alle dumpgroepen 'gewoon' 200+ dagen retentie. Dus het kan wel.EWK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:57:
[...]
Wat je zegt ben ik met je eens. Alleen heb ik nog nooit een file van 120 dagen binnen kunnen halen bij eweka. Ik kan nooit bestanden van 100+ dagen compleet binnenhalen, meestal zijn ze al zo beschadigd dat ik slechts een paar blocks heb. Dus >100 dagen bij Eweka is mijn ervaring. Nog voldoende, maar wel jammer dat ze zeggen dan ze tot 120 dagen retentie hebben.
Zie o.a. de posts van Vlarp in deze topic op Chello Underground En negeer voorzover mogelijk de napraters die bij het minste of geringste "chello knijpt!" schreeuwen zonder na te gaan of dat daadwerkelijk in hun geval de oorzaak is - wat het in dat topic zelden is
Oslik blyat! Oslik!
Tja... kant A wil uitbreiden maar kant B niet... geld ook voor xsnews(die willen ook meer met chello).dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:34:
Hou er bij Eweka wel rekening mee dat hun interconnect met UPC niet al te denderend is, waardoor dat de bottleneck kan zijn. Eweka en UPC wijzen vrolijk naar elkaar mbt wie er wat aan moet doen, daar wil je niet tussen komen te zitten. Geldt trouwens niet alleen voor Eweka, speelt o.a. bij XSNews ook.
Zie o.a. de posts van Vlarp in deze topic op Chello Underground En negeer voorzover mogelijk de napraters die bij het minste of geringste "chello knijpt!" schreeuwen zonder na te gaan of dat daadwerkelijk in hun geval de oorzaak is - wat het in dat topic zelden is![]()
Verder geeft Chello aan de helpdesk sinds kort officieel toe dat ze usenet (maar ook torrent) verkeer 'shapen' op drukke tijdstippen, omdat niet alleen de private peerings vol zitten, maar ongeveer alles bij Chello.
Overigens klopt die post van Vlarp helemaal niet.
SSL gebruiken heeft namelijk wel degelijk nut bij Chello, omdat Chello intelligent traffic shaped, het kijkt niet naar poortnummer, maar naar traffic type, dit is niet mogelijk met SSL. Dat astraweb bij hem SSL of geen SSL niets uitmaakte zal met wat anders te maken hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Punica- op 30-01-2008 10:07 ]
Maar ondertussen wel weer vrolijk de max snelheid van m'n Extreme abbo upgraden naar 24Mbps.Punica- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Verder geeft Chello aan de helpdesk sinds kort officieel toe dat ze usenet (maar ook torrent) verkeer 'shapen' op drukke tijdstippen, omdat niet alleen de private peerings vol zitten, maar ongeveer alles bij Chello.
Het is trouwens UPC Internet, van de naam Chello hebben ze al een tijdje afscheid genomen.
[ Voor 29% gewijzigd door The Realone op 30-01-2008 10:10 ]
Je hebt gelijk, maar het blijft 1 pot natThe Realone schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:09:
[...]
Het is trouwens UPC Internet, van de naam Chello hebben ze al een tijdje afscheid genomen.
GohPunica- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Tja... kant A wil uitbreiden maar kant B niet... geld ook voor xsnews(die willen ook meer met chello).
Weinig verbazingwekkend dat jij wijst richting UPC, maar goed, vraag het UPC en ze wijzen net zo snel weer terug. Uiteindelijk maakt het je als gebruiker weinig uit.
Dit wordt niet gedaan met SSL. Of het onmogelijk is of niet... laten we vooral hopen dat het dat echt blijkt te zijn, maar ik zou er geen geld op willen inzettenVerder geeft Chello aan de helpdesk sinds kort officieel toe dat ze usenet (maar ook torrent) verkeer 'shapen' op drukke tijdstippen, omdat niet alleen de private peerings vol zitten, maar ongeveer alles bij Chello.
Overigens klopt die post van Vlarp helemaal niet.
SSL gebruiken heeft namelijk wel degelijk nut bij Chello, omdat Chello intelligent traffic shaped, het kijkt niet naar poortnummer, maar naar traffic type, dit is niet mogelijk met SSL.
Punt is alleen dat ook mensen die SSL gebruiken een trage verbinding ervaren. Zoals je zelf aangeeft heeft dat niets met 'shaping' te maken - dat is gewoon een ouderwetse bottleneck ergens. Alleen loopt er in die discussie in dat topic zoveel door elkaar dat iedereen gelijk over 'knijpen' begint, zelfs in gevallen (SSL) waar het er vooralsnog niets mee te maken kan hebben.
Gokje: dat Astraweb een interconnect heeft die niet vol zit?Dat astraweb bij hem SSL of geen SSL niets uitmaakte zal met wat anders te maken hebben.
Oslik blyat! Oslik!
UPC wijst helemaal niet (meer) terug, die geven het gewoon toe, de engineers van UPC waar wij contact hebben geven het ook gewoon toe.dion_b schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:11:
[...]
Goh
Weinig verbazingwekkend dat jij wijst richting UPC, maar goed, vraag het UPC en ze wijzen net zo snel weer terug. Uiteindelijk maakt het je als gebruiker weinig uit.
Hoe kom je hier allemaal bij? Ik werk bij een USP, wij hebben hier onderzoek naar gedaan met meerdere nederlandse en internationale USP's en nu ga jij beweren dat dat allemaal onzin is vanwege 1 post op dat chelloo forum?[...]
Dit wordt niet gedaan met SSL. Of het onmogelijk is of niet... laten we vooral hopen dat het dat echt blijkt te zijn, maar ik zou er geen geld op willen inzetten
Punt is alleen dat ook mensen die SSL gebruiken een trage verbinding ervaren. Zoals je zelf aangeeft heeft dat niets met 'shaping' te maken - dat is gewoon een ouderwetse bottleneck ergens. Alleen loopt er in die discussie in dat topic zoveel door elkaar dat iedereen gelijk over 'knijpen' begint, zelfs in gevallen (SSL) waar het er vooralsnog niets mee te maken kan hebben.
[...]
Gokje: dat Astraweb een interconnect heeft die niet vol zit?
Verder gaat astraweb vanaf UPC gewoon over transit, die hebben geen PNI.
Ik denk dat niemand ontkent dat die PNI te klein is - maar als je hen vraagt wie een dikkere pijp mag betalen... Zeggen ze dan ook dat ze dat zelf moeten, of zeggen ze dat Eweka dat mag doen?Punica- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:27:
[...]
UPC wijst helemaal niet (meer) terug, die geven het gewoon toe, de engineers van UPC waar wij contact hebben geven het ook gewoon toe.
Ook hier is het voor techneuten leuk en wel om te weten of het via een PNI of transit gaat, maar voor een gewone leecher telt puur de snelheid. Nu moet ik bekennen zelf geen Eweka of Astraweb te gebruiken (ben zelf meer een Bittorrenter, al heb ik laatst een XSNews proefabo geprobeerd en het viel niet tegen - alleen het feit dat ze uitgingen van een stilzwijgende verlenging van proefabo in een betaalde was ranzig en genoeg reden om niet door te zetten), maar of Vlarp nu het fijne van de achtergronden ervan snapt of niet, z'n cijfers zijn vrij duidelijk...[...]
Hoe kom je hier allemaal bij? Ik werk bij een USP, wij hebben hier onderzoek naar gedaan met meerdere nederlandse en internationale USP's en nu ga jij beweren dat dat allemaal onzin is vanwege 1 post op dat chelloo forum?
Verder gaat astraweb vanaf UPC gewoon over transit, die hebben geen PNI.
Oslik blyat! Oslik!
Ik kan hier niet al te veel op ingaan, maar laat ik zeggen, de kant van Eweka en XSnews is er al helemaal klaar voor en de Fiber willen we ook best bekostigen... dus er is in feite nog 1 stap nodig.dion_b schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat niemand ontkent dat die PNI te klein is - maar als je hen vraagt wie een dikkere pijp mag betalen... Zeggen ze dan ook dat ze dat zelf moeten, of zeggen ze dat Eweka dat mag doen?
[...]
Ook hier is het voor techneuten leuk en wel om te weten of het via een PNI of transit gaat, maar voor een gewone leecher telt puur de snelheid. Nu moet ik bekennen zelf geen Eweka of Astraweb te gebruiken (ben zelf meer een Bittorrenter, al heb ik laatst een XSNews proefabo geprobeerd en het viel niet tegen - alleen het feit dat ze uitgingen van een stilzwijgende verlenging van proefabo in een betaalde was ranzig en genoeg reden om niet door te zetten), maar of Vlarp nu het fijne van de achtergronden ervan snapt of niet, z'n cijfers zijn vrij duidelijk...
Verwijderd
Staat gewoon bij de aanmelding met proef-abo vermeld?alleen het feit dat ze uitgingen van een stilzwijgende verlenging van proefabo in een betaalde was ranzig en genoeg reden om niet door te zetten)
USP)
Oslik blyat! Oslik!