Ik heb net een maandje relakks (die Zweedse vpn service waarmee je anoniem kan downloaden. http://www.relakks.com) gekocht. Ik zit namelijk op een hogeschoolcampus. Hele snelle verbinding en een mooie datalimiet, alleen jammer dat je achter een nat zit. Dat is erg vervelend omdat ik nogal veel remote desktop enzo gebruik.
Daarom wil ik graag een actieve verbinding.
Maar ik krijg het niet aan de praat
mijn systeem:
windows xp
buiten peerguardian heb ik geen firewall geïnstalleerd, windows firewall staat uit.
geen antivirus software
cisco vpn client versie 4.6.01.0019
Dit zijn mijn bevindingen:
De vpn verbinding met relakks opzetten lukt. Als ik met ethereal kijk zie ik dat er ppp lc echo request en reply messages verstuurd worden.
Er worden geen datapakketten verstuurd.
Gegevens ontvangen lukt wel,want soms als ik een nieuwe verbinding maak en dus een nieuw ip krijg komen er nog enkele minuten tcp pakketten binnen, ik vermoed p2p verkeer van de vorige gebruiker.
Als ik bv. een webpagina probeer te laden zie ik in ethereal op de relakks verbinding geen pakketten, maar in het log vensterje van peerguardian zie ik wel een verbinding van mijn relakks ip naar de server.
bv. voor google
83.233.182.120:1919 -> 66.102.9.104:80
lijkt mij vrij normaal.
Maar dat pakketje wordt blijkbaar toch niet verstuurd, aangezien ik in ethereal niets zie?
Ik beschik enkel over een basiskennis in deze zaken,
zie ik hier iets over het hoofd of is het gewoon een dom idee?
Daarom wil ik graag een actieve verbinding.
Maar ik krijg het niet aan de praat
mijn systeem:
windows xp
buiten peerguardian heb ik geen firewall geïnstalleerd, windows firewall staat uit.
geen antivirus software
cisco vpn client versie 4.6.01.0019
Dit zijn mijn bevindingen:
De vpn verbinding met relakks opzetten lukt. Als ik met ethereal kijk zie ik dat er ppp lc echo request en reply messages verstuurd worden.
Er worden geen datapakketten verstuurd.
Gegevens ontvangen lukt wel,want soms als ik een nieuwe verbinding maak en dus een nieuw ip krijg komen er nog enkele minuten tcp pakketten binnen, ik vermoed p2p verkeer van de vorige gebruiker.
Als ik bv. een webpagina probeer te laden zie ik in ethereal op de relakks verbinding geen pakketten, maar in het log vensterje van peerguardian zie ik wel een verbinding van mijn relakks ip naar de server.
bv. voor google
83.233.182.120:1919 -> 66.102.9.104:80
lijkt mij vrij normaal.
Maar dat pakketje wordt blijkbaar toch niet verstuurd, aangezien ik in ethereal niets zie?
Ik beschik enkel over een basiskennis in deze zaken,
zie ik hier iets over het hoofd of is het gewoon een dom idee?