Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:39
Onlangs een probleempje tegengekomen waarmee ik niet verder kom:

betreft een machine met als basis een asus V-series barebone, core2duo en een medion tv kaart.

ik heb de installatie (hele harddisk) overgezet van een oude medion pc, opnieuw geactiveert met de nieuwe OEM licentie maar bij het testen bleek dat de TV-kaart alleen maar zwart beeld gaf (wel geluid)(de drivers waren netjes geinstalleerd volgens apparaatbeheer) Ook alle andere apparaten werkten gewoon.

-Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar nieuwere drivers voor de TV kaart en heb deze gevonden. Maar na installatie van deze drivers kon windows geen audio afspeelapparaten meer vinden.

Vervolgens heb ik:
-De hele TV-kaart incluis drivers verwijderd. Nog geen afspeelapparaten.
-Een andere TV-kaart (hauppage TVR-150) geprobeert. Nog geen afspeelapparaten.
-Audio drivers opnieuw geinstalleerd (zowel met bijgeleverde drivers op cd als de nieuwste gedownload). Nog geen afspeelapparaten.
-Andere geluidskaart geprobeert (soundblaster audiy). Nog geen afspeelapparaten.

Telkens zie je wel netjes bij hardwareeigenschappen van audio de geluidskaart staan, maar deze is niet te selecteren als afspeel of opnameapparaat.

[XP] Geen afspeelapparaten beschrijft een gelijksoortig probleem maar een reparatie is geen handige oplossing.

ik sta nu op het punt om de heel machine alsnog maar te formatteren/recoveren naar de originele staat maar dat had ik eigenlijk gehoopt om te voorkomen :(

Zijn er hier nog mensen die hier ingevingen over hebben?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Dxdiag audio acceleratie? is die misschien uitgeschakeld?
Als je server installeert dan staat dit vaak ook uit zelfde als videoacceleratie.
op dat moment zal deze waarschijnlijk zijn drivers niet meer vinden en dus ook geen apparaat?