Voorbeeldje cognitieve dissonantie. Puur omdat jij gewend bent dat tabelnamen in je dev omgeving case insensitive zijn, noem je het opeens geen conventie en vind je consistentie opeens niet boeiend zodat je lekker lui kan zijn.
Zoals ik al zei, als je het altijd netjes doet, gaat het ook vanzelf zo goed als altijd goed, cq. kom je er gauw achter als er 1 ding niet klopt.
Als dan je productieomgeving strenger is dan je testomgeving krijg je gezeur, dat voorkom je door de case-sensitivity uit te zetten.
Nee nee nee, dan ga je strenger devven/testen. Je wil niet al te afhankelijk worden van settings die fouten verstoppen, aardig doen, of eigenlijk gewoon suffe workarounds zijn om een ander OS na te doen.
Je devt toch ook niet met error_reporting(0)? Ik wil best toegeven dat een keer Tabel ipv tabel schrijven niet de zwaarste fout is die je kan maken, maar als je altijd netjes en consistent werkt, maak je die fout ook gewoon minder snel.
Als ik zie wat hier op GoT gepost wordt aan afzichtelijk SQL zijn er wel belangrijkere dingen om op te letten dan casing
Eens, vmb is het niveau van sql (en php) niveaus hier ook wat aan de lage kant, maar je leert ook netter te werken door consistent en overzichtelijk te werken. Bovendien vallen heel wat afzichtelijke fouten op door dus je ontwikkelomgeving een beetje streng in te stellen. Streng == behulpzaam.

Pas als iedereen altijd keurig uitgelijnde SQL schrijft, op de juiste plaats backticks toepast, niet onnodig vertragende subqueries gebruikt en netjes overal z'n indexen goed heeft, dan kun je eventueel gaan zeuren over hoofdletters. Tot die tijd is het een grote non-discussie
Ah, dat verklaart dan waarom ik me zo druk maak om hoofdletters.