Toon posts:

Draadloze verbinding valt heel vaak weg, ondanks goed bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Dell Inspiron 6400 laptops en maak al anderhalf jaar gebruik van Surfen en Bellen van Hetnet. De draadloze verbinding doet het perfect en heb bijna overal in huis het volle bereik. Echter, één laptop vertoont sinds een week/anderhalve week fratsen: vanuit het niets (terwijl het bereik 100% is) valt de verbinding opeens weg en gaat ie opnieuw verbinding maken. Meestal is dat eerst even een linksys netwerk (minimaal bereik, weet niet waarvan dat is) en dan gaat ie 5 seconden later weer opnieuw verbinding zoeken en dan krijg ik weer gewoon bereik met "mijn" netwerk. Dan doet ie het dus weer gewoon. Soms gewoon voor een uur, en soms gaat ie na 5 minuten alweer opnieuw het netwerk zoeken...

De andere laptop heeft dit probleem niet. Ik heb niets aan de instellingen ofzo veranderd, dus het ligt denk ik aan de laptop? Iemand suggesties? Bvd.

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03 19:36

Tuxie

En WeL nU!

Kan het zo zijn dat het linksys netwerk er recentelijk bij is gekomen en een kanaal ingepikt heeft? Dan moet je bij de configuratie even instellen dat hij nooit verbinding met dat netwerk moet maken. Ik weet ook niet waarom alleen die 'ene specifieke laptop' daar last van heeft, maar met die vraag moet je je niet teveel bezighouden (kost alleen maar tijd).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Dit kan inderdaad zo zijn! Ik heb gekeken bij de geavanceerde instellingen, toen stond linksys ertussen en stond er een vinkje bij "verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is". Dit heb ik nu uitgevinkt... Maar er staat nu bij Linksys: op aanvraag... kan dat kwaad? Kan ik het er niet helemaal uitgooien?

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03 19:36

Tuxie

En WeL nU!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:59:
Bedankt voor je reactie. Dit kan inderdaad zo zijn! Ik heb gekeken bij de geavanceerde instellingen, toen stond linksys ertussen en stond er een vinkje bij "verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is". Dit heb ik nu uitgevinkt... Maar er staat nu bij Linksys: op aanvraag... kan dat kwaad? Kan ik het er niet helemaal uitgooien?
Ik zou het zo laten staan, nu maakt hij alleen verbinding met dit netwerk als jij expliciet hiernaartoe connect, als je hem helemaal weghaalt loop je het risico dat hij op een bepaald moment dit netwerk weer ziet en automatisch verbinding maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, het is opgelost!