TV--Kaart geeft IRQ probleem met KT7

Pagina: 1
Acties:

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb vanmiddag een 'Magic TView' tv-kaart op een ABIT KT7 geprikt en dat gaf grote stabiliteits problemen. Als ik TV kijk dan bevriest/reboot het systeem na +/- 10 seconden. :(

Waarschijnlijk komt dit door een IRQ sharings probleem, daar zijn al eerder posts over geweest maar die kan ik niet vinden. :(

Ik heb al wat gewisseld met de kaarten maar het hielp niet echt. Nu heb ik het er als volgt in:

-AGP slot-
TV-kaart
leeg
Modem
Netwerkkaart
SB Live
-Isa-

Kan iemand mij helpen?

Great minds think in parallel gutters.

• Count
^

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
^^^^

Ik heb een miro PCTV Pro en ik heb ook last van hetzelfde probleeem. Ik weet ook bijna zeker dat het een IRQ probleem is, maar * Hielko weet ook niet hoe ik dat kan oplossen. Je kan namelijk nergens instellen dat je een IRQ reserveert voor slechts één apparaat en in Windows mag je ookal geen irq settings veranderen van de TV kaart.

• Hielko
Ik heb btw IRQ toewijzen op manual gezet en IRQ 11 gereserveerd voor een legacy ISA apparaat (m'n isdn kaart).

Mijn ISDN kaart is wel volledig PnP, maar hij wordt niet herkend door het Bios wat als gevolg geeft dat het diagnose programma een PnP error geeft, iets wat ik heb opgelost door een IRQ te reserveren in in windows de kaart handmatig een IRQ toe te wijzen.

Verwijderd

Een ding weet ik wel namelijk, dat je geen kaart en helemaal geen tv-kaart onder het slot van de agp moet zetten. Deze is gereserveerd voor een videokaart als je geen agp gebruikt. Soort van wissel slot met die van de agp. Dus die kan je zowieso leeg laten. Anders toch proberen door een andere kaart weg te laten

• Count
TagTeam, bedankt.
Ik ga het meteen proberen :)

• Hielko
Ik heb m'n TV kaart dus niet onder m'n AGP slot gestopt, maar ik denk dat ik met de info die ik in de abit kt7 faq heb gevonden wel verder kan komen :).

• Hielko
Mijn oplossing voor hetzelfde probleem was:

1. TV kaart in PCI slot 5 stoppen
2. Enable memory hole 15M-16M in het bios aanzetten.

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02
Dat van die memory hole kost je even 32 mb geheugen: ik heb dat ooit eens in een pc blad gelezen, maar ik weet de reden niet meer uit mijn hoofd. Ik zal eens kijken of ik dat ding nog kan vinden, maar dat het je systeemprestaties kost is zeker.

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

Uhh ja,
niets @! in PCI slot 1 (zit nu die TV laart in)

-agp-
-leeg-
-netwerk kaart-
-leeg-
-sblive-
-leeg-
-modem-
-isa leeg?-

• Count
Bij mij werkt het nu ok.
Ik moest dus, net zoals TagTeam zei, de TV kaart 1 slot lager zetten.

Nu nog een Canal+ decoderprog vinden >:)

Pagina: 1