[xbox360] Hd materiaal afsprelen via wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21
Hoi allemaal,

Ik ben met een media extender op de pc wat HD materiaal aan het afspelen op mijn xbox360, maar daarvoor ligt er nu wel een netwerk kabel door de woonkamer.

Mijn xbox staat eigenlijk maar 3 meter van mijn router af, maar toch wil ik van de kabel af, zit ook nog een deur tussen naar het halletje.

Heeft iemand hier ervaring met het afspelen van 720p/1080p materiaal op de xbox360 met de wireless adapter? Loopt dit dan vloeiend via wireless of is hiervoor de doorvoersnelheid te laag?

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21
Heb ik deze vraag wellicht in het verkeerde forum gesteld of is er hier niemand met een xbox360 en een wireless adapter die ook HD materiaal kijkt op zijn of haar plasma of lcd?

• HetHooft
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 18:14
Zolang de sterkte van het signaal niet sterk afneemt moet geen probleem zijn lijkt mij.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:23
Ik heb wel ervaring met full HD streamen via een kabeltje en Windows MCE.
Dat werkt gewoon perfect! :)

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-03 16:21
Heeft iemand hier ervaring met het afspelen van 720p/1080p materiaal op de xbox360 met de wireless adapter? Loopt dit dan vloeiend via wireless of is hiervoor de doorvoersnelheid te laag?
Ik heb via de Windows MCE op m'n laptop wel eens een 720p WMV-filmpje geprobeerd af te spelen op m'n 360 met wireless adapter via een (54 Mbps) draadloze verbinding met zowel een bedrade als een draadloze host (de laptop zelf dus). In beide gevallen was de afspeelkwaliteit dramatisch slecht: het beeld schokte enorm en was verre van vloeiend. Met een volledig bekabelde verbinding werkte alles weer perfect. Als je via de media extender op je pc filmpjes wilt bekijken dan kun je imo dus beter voor dat laatste kiezen, want de bandbreedte van Wi-fi is kennelijk nog niet gereed voor het volledig draadloos afspelen van HD media.