Toon posts:

print + web-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een (interne) print + web-server die momenteel onder win 3.11 werkt (een p75 met 16 mb) deze heb ik alleen 's ochtends even nodig, en daarna 's avonds pas weer.

hij zit nu dus aangesloten op een schakelklok-stekker die hem 's ochtends om 7:30 aanzet en om 8:30 de stroom weer uitschakeld.

Nou wil ik deze server graag onder linux laten draaien (smb + apache) maar hoe laat je die server zichzelf op tijd uitschakelen, want win 3.11 kan wel tegen het plotseling uitschakelen van de stroom, maar linux niet.

Ook wil ik hem helemaal transparant laten werken, zonder dat ik er omkijken naar heb, dus dat hij zichzelf inlogt.

Ik denk dat dit met een scriptje moet, maar hoe????

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ondersteunt je servertje APM? Dan kan hijzich zelf uitzetten op een bepaald tijdstip.
En anders kan je je HD read-only mounten (met evt een partitie niet-RO voor het printen), dan kan het ook niet echt kwaad als je computer weer opeens uitgaat.

En waar moet-ie bij inloggen? Dat kan vast en zeker wel via een scriptje.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt toch gewoon shutdown -h now ergens in een cronjob zetten?