Ik zit hier met een probleempje:
Ik heb een Panel (genaamd SchematicPanel), een ToolStrip (knoppenbalk) en een aantal zelfgemaakte UserControls. Op die UserControls staan weer andere controls (buttons,dropdown-boxes, labels)
Bij het initialiseren van het panel doe ik:
etc... Na het toevoegen van mijn UserControls staan ze netjes in de ControlCollection van het SchematicPanel op volgorde.
Nu wil ik, na het klikken van een button nr. n op de ToolStrip , de bijbehorende UserControl zichtbaar wil maken d.m.v.
Echter gaat (soms; afhankelijk van de volgorde van aanklikken
)na het uitvoeren van deze regel de ControlCollection helemaal door de war: de volgorde van de controls klopt niet meer.
Op internet vond ik deze link waar hetzelfde probleem wordt beschreven, maar ik kan niet snappen wat de oplossing en/of oorzaak is.
Iemand van jullie raad?
Ik heb een Panel (genaamd SchematicPanel), een ToolStrip (knoppenbalk) en een aantal zelfgemaakte UserControls. Op die UserControls staan weer andere controls (buttons,dropdown-boxes, labels)
Bij het initialiseren van het panel doe ik:
C#:
1
2
3
4
5
6
| SchematicPanel.Controls.Add(new UserControl1); SchematicPanel.Controls[0].Visible = false; SchematicPanel.Controls.Add(new UserControl2); SchematicPanel.Controls[1].Visible = false; SchematicPanel.Controls.Add(new UserControl3); SchematicPanel.Controls[2].Visible = false; |
etc... Na het toevoegen van mijn UserControls staan ze netjes in de ControlCollection van het SchematicPanel op volgorde.
Nu wil ik, na het klikken van een button nr. n op de ToolStrip , de bijbehorende UserControl zichtbaar wil maken d.m.v.
C#:
1
| SchematicPanel.Controls[n].Visible = true; |
Echter gaat (soms; afhankelijk van de volgorde van aanklikken
Op internet vond ik deze link waar hetzelfde probleem wordt beschreven, maar ik kan niet snappen wat de oplossing en/of oorzaak is.
Iemand van jullie raad?
Hmmz, hier komt dus m'n sig