Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AJAX/Flash] flash in een dynamische ajax-pagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Hallo,

Ik ben op het moment met een site bezig: www.robinvanholst.nl/klanten/volkan en maak hier gebruik van AJAX en PHP om pagina's te includen met een laadfilmpje.

Ik ga niet het hele script posten omdat deze wel in orde is (tenzij iemand graag mijn script zou willen hebben), maar dit regeltje is waar het om gaat:
xmlhttp.open("GET", "pageselect.php?page=" + page, true);
vervolgens include pageselect.php de juiste pagina in de div die ik daarvoor heb aangewezen en vervangt de oude pagina met de volgende regel:
document.getElementById("content").innerHTML = xmlhttp.responseText;
Dit gaat allemaal prima

Het probleem:
Nu wil ik een SWF filmpje op de frontpage in de include zetten, maar ik krijg het op geen manier aan het werk. Ik gebruik voor flash ufo.js van bobby van der sluis, maar heb ook de dreamweaver methode geprobeerd. Ik begin me alleen af te vragen, kan ik flash wel tezamen met AJAX gebruiken? Ik weet dat Flash ook gebruik maakt van innerHTML en javascript om zichzelf in te laden en ik weet niet of je innerHTML in elkaar kan gebruiken? Iemand misschien een antwoord of oplossing?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Euh...

Stap 1: Haal wat poep uit je hoofd (laat meer ruimte over voor nadenken) en vertel ons:
Wát werkt er dan niet?
Krijg je fouten?
Laadt 'ie maar half?
je kan gewoon een <object> tag neer plempen hoor :P Kijk anders eens naar swfObject :)

[ Voor 40% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-01-2008 10:31 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

De meeste browsers tonen alleen de HTML. De toegevoegde HTML wordt vaak niet geprocessed en daardoor niet uitgevoerd.

Ik heb eenzelfde probleem gehad met een stukje javascript welke ik wou terug geven via ajax. Ik heb toen een volledig andere oplossing gevonden door de de response text zelf te parsen (in de callback).
Images in de responseText werken weer wel.

Mijn conclusie: Ajax is k*t en ik zou eigenlijk geen oplossing voor flash weten.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Niemand_Anders schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:36:
De meeste browsers tonen alleen de HTML. De toegevoegde HTML wordt vaak niet geprocessed en daardoor niet uitgevoerd.

Ik heb eenzelfde probleem gehad met een stukje javascript welke ik wou terug geven via ajax. Ik heb toen een volledig andere oplossing gevonden door de de response text zelf te parsen (in de callback).
Images in de responseText werken weer wel.

Mijn conclusie: Ajax is k*t en ik zou eigenlijk geen oplossing voor flash weten.
Er is niks mis met ajax. De manier waarop jij (of TS eigenlijk) het wilt gebruiken is alleen nogal onzinnig. Het is niet bedoeld om je complete pagina navigatie te vervangen en gehele pagina's mee in te laden. Het kan wel, maar heeft meer nadelen dan voordelen (voordelen die ik uberhaupt even niet kan bedenken).

Daarnaast is het ook wel logisch dat als je met javascript een stuk html in een pagina plempt met daarin weer javascript die weer iets weg moet schrijven dat er ergens iets niet goed kan gaan ;)

Het heeft dan ook niks met Flash te maken, maar met de manier waarop je javascript weer probeert weg te schrijven in een pagina.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 29-01-2008 10:57 ]

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Mijn tip: probeer niet het zelf het wiel uit te vinden en gebruik een framework waarin ze dat al gedaan hebben voor je.

Kijk bijv. eens naar MooTools of Prototype met hun Ajax classes en de bijbehorende demo's.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

poepkop schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:23:

Ik weet dat Flash ook gebruik maakt van innerHTML en javascript om zichzelf in te laden en ik weet niet of je innerHTML in elkaar kan gebruiken? Iemand misschien een antwoord of oplossing?
Flash maakt géén gebruik van 'innerHTML' en javascript... wel bepaalde scripts oals die UFO, SWFObject en waarschijnlijk dat dreamweaver script ..

zodra content geplaatst wordt via 'innerHTML' wordt deze eigenlijk niet meer gerenderd en bv script-aanwijzing niet uitgevoerd ...
je hebt dus een AJAX-lib nodig welke ook de mogelijk biedt om scripts te laten uitvoeren.... mootoools biedt die mogelijkheid

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ja ik vind het er gewoon heel netjes uitzien en ik gebruik AJAX om niet telkens de pagina te hoeven refreshen wanneer je op een link klikt. Het is gewoon dat ik en mijn klant het er netjes uit vinden zien.

Daarnaast is het een van mijn eerste dingen die ik met AJAX en javascript doe, ik ben meer van de php en het ontwerp dan dat ik me bezig houd met javascript. Toch vind ik AJAX heel interresant om daar meer in te duiken.

Ik zal inderdaad maar eens naar die library's gaan kijken, maar ik vraag me af: Is dit niet te moeilijk voor beginners? Ik heb al eens een keer gekeken naar Mootools, maar dacht eigenlijk dat dit gewoon een verzameling javascript effecten was.

Weet iemand misschien een link met een vergelijking tussen verschillende libs en wellicht een soort tutorial hoe je dit kan implenteren? Demo's ben ik niet zo dol op omdat die meteen met de deur in huis vallen.

[ Voor 23% gewijzigd door poepkop op 29-01-2008 11:14 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Kijk naar de mootools demos. elke demo valt wél met de deur in huis en heeft een javascript example erbij.

Als programmeur hoor je wel de specs te kunnen lezen en te implementeren, en niet van ons te verwachten dat we je handje vast houden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-01-2008 11:21 ]

Pagina: 1