Multiplier vastzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
Ik heb laatste tijd het probleem met mijn systeem (zie sign) dat de multiplier blijft heen en weer wippen ( 6x - 8x ) uitgelezen via CPU-Z. Ja, ik heb al gegoogled en weet dat dit Speedsteptecnologie is, die ik vanzelfsprekend al disabled heb. Ik heb zelfs al de multiplier van Auto naar 8 vast gezet, maar toch blijft hij Speedstep toepassen.
Hoe kan ik dit uitzetten?

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Energiebeheerschema in Vista op 'hoge prestaties' gezet?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In BIOS? Windows/Linux/ander OS? Grote vraag is, hoe heb je 'm disabled? Leg duidelijk uit wat je allemaal gedaan hebt ("ik heb 'm disabled" kunnen wij nog steeds niks mee). Google op "disable intel speedstep" moet je ook meer dan genoeg informatie kunnen geven.
Verder is het niet de bedoeling om naar je sig te verwijzen voor specs (sig kan immers in de loop der tijd veranderen), maar gewoon een opsomming te geven in je TS.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 29-01-2008 09:20 ]

Rail Away!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:41

Haan

dotnetter

Ik kan geen reden bedenken waarom je het uberhaupt zou willen. De multiplier gaat alleen naar beneden als de cpu weinig te doen heeft, bij belasting gaat hij vanzelf weer omhoog.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:21:
Ik kan geen reden bedenken waarom je het uberhaupt zou willen. De multiplier gaat alleen naar beneden als de cpu weinig te doen heeft, bij belasting gaat hij vanzelf weer omhoog.
Besparing op je energie rekening bijvoorbeeld

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:25:
[...]

Door 'm continue op volle bak te zetten? speedstep is toch makkelijk :s

you had me at EHLO

• Haan

Haan

dotnetter

-The_Mask- schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:25:
[...]

Daarvoor moet je speedstep juist aan laten |:(

• SoulShot
- Prestatiebeheer van vista had ik over het hoofd gezien, want hij stond nog op standaard ( gebalanceeerd ), maar toch geeft hij op hoge prestatie geen verschil (Speedstep blijft aan)

- Hoe ik hem heb disabled: In Bios waar staat Intel speedsteptechnology van Enabled naar Disabled veranderd. Ook door de multiplier handmatig op 8 te zetten gaat speedstep automatisch op disabled.

- Waarom is een goeie vraag eigenlijk. Ik heb een vriend van me gevraagd hierover, die nog 10x dieper in computers zit dan mij, en hij zei dat prestaties hoger liggen met Speedstep uit. Daarmee ook zijn raad gevolgd.

Maar toch vind ik dat het raar dat het niet vanzelf uitgaat als je in het hart van je computer (naar mijn inziens Bios) het op disable zet?:s

Iemand andere ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door SoulShot op 29-01-2008 16:29 ]

• Mad Marty

Mad Marty

SoulShot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:
- Waarom is een goeie vraag eigenlijk. Ik heb een vriend van me gevraagd hierover, die nog 10x dieper in computers zit dan mij, en hij zei dat prestaties hoger liggen met Speedstep uit. Daarmee ook zijn raad gevolgd.
De prestaties zijn niet hoger met Speedstep uit, wanneer het nodig is op full-speed te draaien, gaat-ie gewoon op full-speed draaien. Je bespaart gewoon aardig wat als-ie niet de hele tijd op full-speed draait wanneer je het gewoon niet gebruikt.

Ga eens naar Control Panel - Power Options en dan Change Plan Settings bij High Performance. Klik dan op Change Advanced Power Settings. Zet onder Processor Power Management de optie Minimum Processor State eens op 100%. Wat doet-ie dan? (Uiteraard zou dit een extreem lelijke workaround zijn...)

[ Voor 20% gewijzigd door Mad Marty op 29-01-2008 16:38 ]

Rail Away!

• Haan

Haan

dotnetter

SoulShot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:

Dat is dus BS, want zodra de cpu meer power nodig heeft schakelt hij weer omhoog, dat is een kwestie van slechts een paar miliseconden.. In de overige >90% van de tijd dat je pc aanstaat (ik noem even een willekeurig getal) kan de multiplier omlaag en bespaar je dus energie en heb je minder hitte in de kast.
Maar toch vind ik dat het raar dat het niet vanzelf uitgaat als je in het hart van je computer (naar mijn inziens Bios) het op disable zet?:s
Dat is inderdaad bizar, als je de multiplier vast zet in de bios, kan het eigenlijk niet zo zijn dat deze nog veranderd :S

• SoulShot
Haan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:34:

Dat is dus BS, want zodra de cpu meer power nodig heeft schakelt hij weer omhoog, dat is een kwestie van slechts een paar miliseconden.. In de overige >90% van de tijd dat je pc aanstaat (ik noem even een willekeurig getal) kan de multiplier omlaag en bespaar je dus energie en heb je minder hitte in de kast.
Okido.. Dan laat'k speedstep maar aan zeker :)
Maar misschien toch iemand die dit probleem weet oplossen?

• Mad Marty

Mad Marty

Zie mijn edit ^^

Rail Away!

• SoulShot
Mad Marty schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:32:
[...]

Ga eens naar Control Panel - Power Options en dan Change Plan Settings bij High Performance. Klik dan op Change Advanced Power Settings. Zet onder Processor Power Management de optie Minimum Processor State eens op 100%. Wat doet-ie dan? (Uiteraard zou dit een extreem lelijke workaround zijn...)
Hmm, Blijkt dat ze vergete deze optie zijn te vertalen? :s
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/SoulShot/Energieinstellingen.jpg
Pagina: 1