Toon posts:

iMac en Maxtor geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi allemaal,

ben ferm op zoek naar een oplossing. voordat ik een iMac kocht, had ik een laptop met windows en een Maxtor externe geheugen van 500 GB waarop meer dan 1000 foto's op staan. sinds oktober 2007 heb ik iMac en wil ik Maxtor erop aansluiten maar er staat niets op. hoe kan ik ervoor zorgen dat iMac Maxtor kan lezen zonder verlies van mijn foto's??

enorm dankbaar om elke antwoord dat hier komt!!
piekietje

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
om te beginnen wat terminologie bijschaven: je hebt het over een Maxtor externe harde schijf, niet een geheugen.

Over welk type interface hebben we het? USB? Firewire? Zo ja, zijn er wel drivers geïnstalleerd? het lijkt ze zeer raar dat een gewone externe disk niet wordt herkend

[ Voor 4% gewijzigd door webinn op 29-01-2008 08:54 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:53
Drivers zijn niet nodig...
Wat voor Filesystem gebruik je op die Maxtor schijf?

Je kunt eens proberen je fotos op de PC te zetten. Daarna de schijf volledig te wissen (ook alle partities) en dan één NTFS partitie aanmaken. Dan even kijken of je iMac hem dan ziet. Als je Maxtor schijf geen raar ding is zou je iMac hem dan gewoon moeten zien.

Als dat klaar is zet je alle fotos op de schijf en daarna zet je ze vanaf de schijf op je iMac.
Zodra je je foto op je iMac hebt staan kun je het beste de schijf opnieuw paritioneren (Want OSX kan niet naar NTFS parities schrijven).
Als je hem alleen op je iMac gaat gebruiken formateer je hem als HFS+. Als je hem op meerdere PC's gaat gebruiken kun je hem het beste als FAT(32) formateren.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-01 14:19
Je zal moeten controleren of je externe schijf überhaupt compatible is met Mac. Als je even googeled op je typenummer is dit ongetwijveld te vinden. Daarnaast wil je dan weten of de Mac om kan gaan met het bestandssysteem van je externe schijf (waarschijnlijk FAT32/NTFS). Ik zou in ieder geval willen oppperen om een back-up van je foto's te maken (misschien door middel van je laptop het geheel weg te schrijven naar een handje dvd's?), voordat je met zoiets begint.

[ Voor 0% gewijzigd door Bluedude3410 op 29-01-2008 09:06 . Reden: Nevermind, net te traag ;) ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi piekietje, welkom op GoT :)

Zoals je in de Registratievoorwaarden / korte FAQ heb kunnen lezen, verwachten we hier op GoT enige mate van eigen inzet. Zo verwachten we dat je eerst zelf uitgebreid onderzoek doet en zelf dingen probeert voordat je een topic opent. Mocht je er dan niet uitkomen, dan mag je een topic openen, waarin duidelijk staat wat je zoekt, wat je al geprobeerd hebt en wat het resultaat daarvan was.

Wat je allereerst kunt kunt proberen is kijken of de harde schijf onder Windows nog wel werkt. Daarnaast kun je kijken of de harde schijf überhaupt wordt herkend door de iMac. Daarvoor kun je kijken in Applications > Utilities > System Profiler onder USB of FireWire. Je kunt ook kijken in Applications > Utilities > Disk Utility of de harde schijf daar tussen staat en of ie eventueel te mounten is. Wat je ook kunt doen is kijken in Applications > Utilities > Console en dan console.log en system.log of daar foutmeldingen over de schijf langskomen.

Kortom, er is nog genoeg wat je eerst zelf nog kunt proberen. Mocht je nadat je dit alles hebt gedaan er niet nog niet uitkomt, dan mag je gerust een nieuw topic openen, maar let er dan wel op dat je post aan de eisen voldoet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.