Toon posts:

Dvd-audio CD?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag.. Is het mogelijk een DVD-audio DVD te branden die je vervolgens in je DVD speler stopt en lekker luisteren kan?

Ik heb gezocht, maar tevergeefs. Een dvd met daarin Audio (Wav) werkt niet, DVD-video gaat ook niet lukken aangezien er toch een soort index in moet staan met Vob/Sub.

De reden is is dat ik veel meer tracks op een DVD kan persen dan een gewone CD.

Verwijderd

Ik vraag me toch af hoe goed je dan gezocht hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 04:27 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor DVD-Audio moet je speler echter wel expliciet ondersteuning bieden.

Maar wat je mischien kunt proberen is gewoon een audio CD samenstellen in je favoriete brandprogramma, en dan op 't moment dat je gaat fikken er een DVD in proppen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 04:58:
Voor DVD-Audio moet je speler echter wel expliciet ondersteuning bieden.

Maar wat je mischien kunt proberen is gewoon een audio CD samenstellen in je favoriete brandprogramma, en dan op 't moment dat je gaat fikken er een DVD in proppen?
Dan denk ik dat nero de limitatie op 800MB zet en geen ondersteuning voor DVD zal aanbieden.

Ik zal het eens proberen , straks.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:53
Selecteer anders es Data branden in Nero en parkeer je hele lading mp3's dan op die dvd.

Normaal gesproken zou je dvd speler ze wel moeten afspelen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo was had ik dat al gedaan. Ik heb nog een redelijk oudere Sony DVD speler met RGB-output wat prima werkt. Mijn (luxe)probleem is dan ook dat ik geen Audio-CD's meer branden wil. CD's passen maar 20 tracks op, en als je kijkt naar de voordelen van DVD-audio dan snap je wellicht ook waarom ik geen Compact discs wil :P

Verwijderd

Zo stom is Nero niet hoor. Die doet een check op mediatype en capaciteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 06:10:
Als dat zo was had ik dat al gedaan. Ik heb nog een redelijk oudere Sony DVD speler met RGB-output wat prima werkt. Mijn (luxe)probleem is dan ook dat ik geen Audio-CD's meer branden wil. CD's passen maar 20 tracks op, en als je kijkt naar de voordelen van DVD-audio dan snap je wellicht ook waarom ik geen Compact discs wil :P
Cd's kunnen toch 99 tracks bevatten?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:44:
[...]

Cd's kunnen toch 99 tracks bevatten?
99 tracks van 3 min?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

aah natuurlijk, lism bedoelde 20 nummers en niet het aantal tracks van een cd. Ik heb al een lange dag achter de rug.

• Bravehearth
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
@ demon freak

Zoals demon het zegt werkt het gegarandeerd.
Anders doe je iets niet goed

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Bravehearth schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:50:
@ demon freak

Zoals demon het zegt werkt het gegarandeerd.
Anders doe je iets niet goed
Dat zou ook goed moeten werken, ware het niet dat lism een al wat ouder type DVD speler heeft, die blijkbaar geen MP3's pakt.

• Bravehearth
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
@thinkpad

Ik weet niet hoe oud dat ding dan moet zijn, ik heb hiervoor een dvd speler van nog geen 40 euro gehad van minimaal 6 jaar oud, en die vrat het ook.
Nu een SACD high end dvd speler van SONY :).

Is het misschien in jouw geval niet makkelijker om je computer aan te sluiten op je versterker (mits je daar de aansluitingen voor hebt), koop gewoon een signaal kabel van 10 meter (rood en witte stekker) en een kabeltje met jackplug aan een kant en tulp aan de andere, plug hem in je pc en versterker en je kan alles afspelen wat op je pc staat. Scheelt een hoop gedoe, en voor het geld hoef je het niet te laten.

Heb zelf nog niet meegemaakt dat een dvd met mp3's niet gespeeld kon worden, en heb al heel wat gezien. (altijd leuk, vrienden die alles willen, maar niks van electra snappen :( )

@hlpDsk

Het ging toch over een dvd-speler??, daar mag je vanuitgaan dat deze mp3's speelt

SACD >>> Super Audio CD speler (5.1 geluid)

[ Voor 20% gewijzigd door Bravehearth op 29-01-2008 15:19 ]

Verwijderd

Een CD-speler speelt Audio-CD's. Meer niet. Red book standaard Audio Compact Discs. Dat ze er ook mp3-support in chippen tegenwoordig is leuk maar dat staat los van de CD-specs. Dat is een data-CD en geen audio-CD.

Ik heb hier een CD-speler die geen mp3 slikt. Hij slikt zelfs geen CDR/CDRW. Maar gewone CD's draait ie prima. Dat is wat ie hoort te doen. Al het overige is mooi meegenomen maar dat heeft weinig van doen met wat de naam al zegt: CD's spelen. Audio-CD's.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren, een 10 meter tulip-kabel hier doortrekken is wel een optie.. maar soms wil ik zonder al teveel moeite gewoon een 'CD' opzetten en achteroverleunen.. zonder eerst achter m'n pc een playlist uit te zoeken ;)

Vandaar mijn vraag naar een Audio-DVD, die veel meer capaciteit heeft en hogere bitrate dan een gewone CD.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

als de tracks van een gewone cd of mp3 komen kan de bitrate nog zo hoog zijn, het klinkt echt niet beter.

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Sharky schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:21:
als de tracks van een gewone cd of mp3 komen kan de bitrate nog zo hoog zijn, het klinkt echt niet beter.
Een CD kan maar tot 44.1KHz geluid 'opnemen'. Een DVD daarintegen al 48KHz. De bitrate zelf kan ook omhooggeschroefd worden, en als jij bijv materiaal van een SA-CD overzet op DVD / CD dan kan je op een goede audio-set wel het geluidsverlies horen hoor.

Natuurlijk is er ook nog de bewering dat het menselijk gehoor toch niet hoger gaat dan 20KHz, maar waarom klinken MP3's dan bijv 'beter' op 44.1KHz dan op 22KHz? Het verschil zal 'm vast ook wel liggen in 44.1/48KHz maar het gaat er mij niet om of de Audio-DVD's nu van audiofiele kwaliteit zijn, gewoonweg dat ik een Audio-DVD heb met een berg tracks waar ik zo nu en dan lekker naar kan luisteren.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Denk dat het makkelijker voor jezelf is om een andere DVD speler bij de Blokker/Aldi/Mediamarkt ofzo weg te trekken voor 4 tientjes.

Spaart jezelf een hoop werk, en als je geluk hebt heb je nog een DivX compatible DVD speler ook :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:24:
Een CD kan maar tot 44.1KHz geluid 'opnemen'. Een DVD daarintegen al 48KHz.
DVD-A support tot 24 bit, 192 Khz geluid. En aangezien vrijwel alle bronnen gewoon 16bit 44.1 Khz zijn, heeft DVD-A dus totaal geen voordeel.
Natuurlijk is er ook nog de bewering dat het menselijk gehoor toch niet hoger gaat dan 20KHz, maar waarom klinken MP3's dan bijv 'beter' op 44.1KHz dan op 22KHz?
Omdat je dan maar audio tot 10 Khz hebt ;) Misschien nog een wiki linkje: Wikipedia: Nyquist& - Wikipedia, the free encyclopedia

Natuurlijk krijg je een paar extra tracks kwijt op een DVD-A, maar echt super handig is het niet. Je hebt ook nog kans dan je DVD-speler helemaal niet de DVD-A tracks afspeelt, maar gewoon de AC3 varianten in de VIDEO_TS folder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

2 samples per sinusgolf om 'm te kunnen bepalen, dus 2 x de frequentie die je wilt samplen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Theoretisch correct. In de praktijk moet je nog een beetje wat toevoegen om de afval van het anti-aliasing filter een beetje te compenseren. Daarom is er ook gekozen voor 44.1 Khz en niet 40 Khz ( al heeft het exacte getal 44100 een iets andere history).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Excuses dat ik dit topic flink omhoog kick maar ik zit met dezelfde vraag als de TS: hoe een DVD-A te branden. Ik heb al flink gegoogled maar kan het gewoon niet vinden. Heb met het freeware programma dvd-a author al een DVD-A structuur gemaakt. Nero heeft echter geen DVD-A optie en als je voor DVD-video kiest dan moet er per se wat in de video_ts map staan. Wie helpt mij zodat ik eindelijk van mijn nog bescheiden 24bit collectie kan genieten op mijn stereo? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon "create audio DVD" in Google geplempt en eerste hit is meteen al raak: http://www.audio-dvd-creator.com/nl/guide.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1