Toon posts:

[10.5.1] Dock doet raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag net naar Leopard geupgrade en wilde wat tweaks aan het dock aanbrengen.
Zo wilde ik een andere achtergrond voor het dock nadat deze mij naderhand toch niet beviel heb ik de originele bestanden (die ik netjes had gebackupt) teruggezet vervolgens terminal: killall dock maar het dock bleef het zelfde. Derna merkte ik dat rechtermuisklikken op een icoon in het dock niet meer werkte. Na een reboot werkte het wel maar de tekst is in caps en ipv spaties staan er underscores (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2251/2226804561_b9a25167ac_o.png

OS X 10.5.1
MBP 2.2GHZ 2GB Ram

Wat ik heb geprobeerd:
schijfpermissies herstellen
pram zappen
rebooten

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 07:55
Pram zappen om je dock aan te passen?

Ik vermoed dat je je language files ergens om zeep geholpen hebt danwel dat de rechten op die files niet juist staan. Hetgeen je nu ziet lijken me variabelen om language-items op te halen en aangezien die er niet zijn een fall-back doen op de variabele zelf.

Een oplossing heb ik er niet dadelijk voor.

Download Candybar anders even, pas daar je dock mee aan en restore 'm dan terug naar de originele settings.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 02:51:
Ik heb vandaag net naar Leopard geupgrade en wilde wat tweaks aan het dock aanbrengen.
Zo wilde ik een andere achtergrond voor het dock nadat deze mij naderhand toch niet beviel heb ik de originele bestanden (die ik netjes had gebackupt) teruggezet vervolgens terminal: killall dock maar het dock bleef het zelfde. Derna merkte ik dat rechtermuisklikken op een icoon in het dock niet meer werkte. Na een reboot werkte het wel maar de tekst is in caps en ipv spaties staan er underscores (zie afbeelding).

[afbeelding]

OS X 10.5.1
MBP 2.2GHZ 2GB Ram

Wat ik heb geprobeerd:
schijfpermissies herstellen
pram zappen
rebooten
gewoon even een "archiveer en installeer" uitvoeren. scheelt je een hoop tijd voordat je hebt uitgezocht wat het precies is, en dat werkt zowiezo wel :)

Verwijderd

Topicstarter
@dot.K

Met candybar krijg ik het dock wel terug in originele staat maar de textbubbles blijven hetzelfde.

@bmwmaster

Hoe bedoel je?
"archive and install" is toch een optie die je krijgt bij de installatie van OS X?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou m.b.v. Pacifist de applicatie "Dock" (te vinden onder /System/Library/CoreServices) terug te kopiëren vanaf de installatie cd's.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft het inderdaad opgelost. Bedankt!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-01 19:58
Time machine? :P
Pagina: 1