[Maya] 3D viewport problemen met nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hallo mensen,

Probleem(pje) hiero: Ik heb de laatste Forceware drivers geinstalleerd (7900GTO in SLI) en als ik vervolgens Maya start (versie 2008) en ik beweeg de camera wat in de viewports of ik schuif wat shaders heen- en weer in de hypershade, dan updaten de vensters niet goed meer. Ik moet dan Maya minimaliseren en weer maximaliseren (en dat elke 10 seconden)

Na wat zoekwerk blijkt het te liggen aan de forcewaredrivers, maar omdat je officeel een 4000 euro kostende quadro kaart moet kopen met bijbehorende quadro drivers, is er zegmaar geen prioriteit om dit probleem te fixen voor de gewone kaarten. Oudere versies van de Nvidia drivers geven dus dezelfde problemen...

Uiteindelijk heb ik quadro drivers geinstalleerd voor m'n 7900GTO kaarten en nu werkt het wél goed.... totdat ik dual screen aanzet (en SLI uit uiteraard), want dan krijg ik alsnog weer dezelfde problemen wat mij meteen tot de vraag brengt of zo'n megadure kaart het probleem uberhaupt zou oplossen (maar dat terzijde)

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit gefixt krijg zonder naar een maya / forceware combinatie te gaan van 2 jaar geleden?

[ Voor 5% gewijzigd door Undertaker2 op 29-01-2008 01:02 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec