Toon posts:

Vreemde kast? Of toch normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb bij comsolving een kassie gekocht, op zich een heel aardig , net afgewerkt kastje, alleen ik heb wel een vraagje, Wij hebben hier 2 ATX pc's staan, en ze hebben beiden een andere voeding dan die van mij..

Bij die 2 andere, zit er alleen een roostertje, maar bij die van mij zie je duidelijk de fan zitten, met een rond roostertje ervoor..

Nu is dus mijn vraag, als deze voeding nou het niet goed doet, kan ik er dan gewoon een andere voeding in zetten, of moet ik dan een speciale kopen??

Gasbrandertje

Verwijderd

In die andere 2 zit ook wel een fan, geloof me. Voedingen hebben al sinds ik met computers bezig ben fans gehad. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik ook wel, maar zijn dat voedingen met dezelde afmetingen?? Kunnen die ook in die kast van mij?

Verwijderd

Zit er op die voeding in dat kastje van jou 1 aansluiting voor een powerkabel of 2?

Dus alleen 1 kabel naar het stopcontact?

Of 1 kabel naar het stopcontact en 1 naar de monitor?

En zit er op de voeding ZELF een aan/uit knopje?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

atx voedingen passen in bijna alle atx kasten behalve bij echt goedkope bagger kasten wil ut nog wel eens niet lukken

Verwijderd

Topicstarter
er zitten 2 aansluitingen achterop de voeding, geen aan/uit schakelaar op de voeding, die zit voor op de kast

Heb heb even open gemaakt, en d'r loopt een groen-wit kabeltje naar het mobo met "power switch" erop

Verwijderd

Dan is het hoogstwaarschijnlijk een AT voeding. De kabel van de voeding naar het mobo heeft zeker twee stekkers eh?

In dat geval kun je ze niet uitwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, het is 1 stekker die naar het mobo loopt

heb hem ff eraf geplukt, maar tis 1 geheel

Verwijderd

Hm...vreemde voeding dan.

maar als de power knop dan wel via het mobo geregeld word ga ik toch voor ATX. Wel een goedkope voeding :( Maar dan zijn ze zeker uitwisselbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook een atx kast

met een atx mobo

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
zeer zeker vreemd

dat groen/witte kabbeltje moet namelijk komen van je aan/uit schakelaar op je kast, niet van de voeding.

Ik denk dat je dus wel ATX heb, maar dat je niet goed gekeken heb waar het draadje vandaan komt

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
dat draadje komt ook niet van de voeding af, maar van de aan/uit knop op de voorkant van de pc

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
whistler: Ik heb hier ook gewoon een ATX voeding met een doorlus-aansluiting en zonder powerknop, hoor. (dat jij het niet kent wil niet zeggen dat het vreemd is of niet bestaat :P)

Als het goed is zijn die voedingen trouwens gewoon alle drie uitwisselbaar.
Pagina: 1