Toon posts:

laptop eisen HD-content

Pagina: 1
Acties:
  • 2.576 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen die ik onder andere wil gebruiken voor het afspelen van dvd ed. (aangesloten op mijn lcd tv).

Nu wil echter ook dat wanneer Blue-ray defintief van HD-DVD heeft gewonnen heeft een speler voor de laptop aanschaffen.
Ik heb al dagen het net afgezocht naar een lijst met waar een pc/laptop aan moet voldoen om zonder problemen HD content af te kunnen spelen.

Weet iemand dit? of waar ik zo'n lijst kan vinden??

Ik zit zelf te denken aan een systeem met 2gig geheugen en een AMD TL60 cpu.

gr.

Deimos-phobos

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alles met een fatsoenlijke cpu en videokaart moet volstaan tegenwoordig. Oh, en als je daar externe schermen aan wilt hangen is 't wel handig als je kijkt naar ondersteuning voor HDCP en wellicht HDMI.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 29-01-2008 00:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar de videokaarten die gebruikt worden en welke de mogelijkheid hebben tot hardware acceleratie voor HDcontent. Koop een notebook met zo'n chip erin.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er bestaat volgens mijn niet zo een lijst, je zult het dus per onderdeel moeten kijken of hij voldoet, dit doe je door wat reviews te lezen. ;)

• mc0il
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01-2025

mc0il

ICT'ert

Ik was ook benieuwd naar de minimale eisen op een dag, en raad eens: Er is al een topic over op Doom9
These specs are from Microsoft's Windows Media HD page (http://www.microsoft.com/...er/film/ChoosingPC.aspx):

Minimum Configuration
(to play 720p video)

Windows XP
Windows Media Player 9 Series
2.4 GHz processor or equivalent
384 MB of RAM
64 MB video card
DVD drive
1024 x 768 screen resolution
16-bit sound card
Speakers

Optimum Configuration
(to play 1080p video with 5.1 surround sound)

Windows XP
Windows Media Player 9 Series
DirectX 9.0
3.0 GHz processor or equivalent
512 MB of RAM
128 MB video card
DVD drive
1920 x 1440 screen resolution
24-bit 96 kHz multichannel sound card
5.1 surround sound speaker system
Ik zou ervan uitgaan dat je in iedergeval niet voor Intel onboard moet gaan (misschien is X3100 wel goed?), en wel voor Ati en Nvidia maar voor Ati dan vanaf 1250 series en Nvidia 7300 series of iets in de buurt.

Als processors zou ik minimaal 1,8ghz Dual Core nemen of iets vergelijkbaars.

Verwijderd

Mijn gma950 kan prima de 1080P testbeelden op een 1080P scherm toveren, deze 950 wordt echter wel 'geholpen' door een core 1 duo 2,0 Ghz, en 667Mhz DDR2 geheugen.
Of de 1080P testbeelden dezelfde compressie bitrate als een BD hebben durf ik niet te zeggen.
Kan iemand dit bevestigen?

Trouwens: de gegeven lijst zou ik niet 100% geloven, "1920 x 1440 screen resolution" op deze manier laat je namelijk 0,7 megapixel onbenut ;) laat staan dat er veel 16:9 BD's zijn, allen hebben ze een 'breder' formaat (cinemascope?)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 00:40 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Het verstandigst lijkt me een videokaart met UVD van ATi. De HD 2400 zou de beste keuze zijn als je niet gaat gamen, anders is de HD 2600 een mooie kaart.

Verder alle ander kaarten met HD versnelling zoals UVD, AVIVO en PureVideo, een uit onderstaande lijst is ook prima volgens mij:

Intel: X3100
NVIDIA: GeForce Go 6000-serie GeForce Go 7000-series en de GeForce 8000M-series
ATi: ATI Mobility Radeon HD 3000-serie, ATI Mobility Radeon HD 2000-series en de ATI Mobility Radeon X1000-series.

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen voor de reactie's.

Ik had al een bepaalde laptop in gedachten, maar door wat reactie's hier en daar begon ik toch te twijfelen of hij HD-content kon afspelen. Gelukkig mag het geen probleem zijn en kan ik gewoon voor de laptop gaan.

de laptop heeft de volgende specs:

Mobile AMD Turion 64 X2
1024MB geheugen (uitbreidbaar tot 4096 maar ik zal gelijk naar 2048 gaan)
ATI Radeon X1250 tot 512 gedeeld.
En niet onbelangrijk een vga poort voor de LCD tv.

Alleen jammer dat er Vista business opstaat ipv home oid. Maar goed je kan niet alles hebben. :p

In iedergeval heel erg bedankt voor de info.

gr.

Deimos-phobos

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:59:
dank u allen voor de reactie's.

Ik had al een bepaalde laptop in gedachten, maar door wat reactie's hier en daar begon ik toch te twijfelen of hij HD-content kon afspelen. Gelukkig mag het geen probleem zijn en kan ik gewoon voor de laptop gaan.

de laptop heeft de volgende specs:

Mobile AMD Turion 64 X2
1024MB geheugen (uitbreidbaar tot 4096 maar ik zal gelijk naar 2048 gaan)
ATI Radeon X1250 tot 512 gedeeld.
En niet onbelangrijk een vga poort voor de LCD tv.

Alleen jammer dat er Vista business opstaat ipv home oid. Maar goed je kan niet alles hebben. :p

In iedergeval heel erg bedankt voor de info.

gr.

Deimos-phobos
Nou, VGA != HDMI/DVI. VGA (ook wle D-SUB genoemd) is analoog, DVI of HDMI is digitaal en geeft een veel betere kwaliteit. Verder heeft die laptop Business. Niet dat dat normaal een probleem zou zijn, echte rmis je wel een belangrijk iets: Windows Media Center. Lijkt me lekker handig als je hem op je TV aansluit..

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 22:35
1080P draaide perfect op mijn laptop met 2GB, C2D T5500 en GMA 950. Videokaart maakt volgens mij niet eens zoveel uit dus.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-01 14:20
NVIDIA GeForce 8400, 8500, and 8600 GPUs for Desktop and GeForce 8400M, 8600M and 8700M for Notebooks, incorporate a revolutionary new video processing architecture, making them the world’s first GPU video processors to offload 100% of Blu-ray and HD DVD H.264 video decoding from the CPU.

Dus als je een notebook met 8400M of 8600M koopt zit je wel aardig goed. Bij AMD/Ati zou je de volgende kaarten kunnen kopen (Avivo HD)

Mobile
ATI Mobility Radeon™ HD 2600 XT
ATI Mobility Radeon™ HD 2600
ATI Mobility Radeon™ HD 2400 XT
ATI Mobility Radeon™ HD 2400
ATI Mobility Radeon™ HD 2300
ATI Mobility Radeon™ X1800 Series
ATI Mobility Radeon™ X1600 Series
ATI Mobility Radeon™ X1400 Series
ATI Mobility Radeon™ X1300 Series

De wijzen komen uit het Oosten!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. moet nazoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.