Toon posts:

voltages processor/geheugen crosshair

Pagina: 1
Acties:
  • 4.508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
crosshair mobo.
bios 0905 beta, eentje die eindelijk werkt en 1066mhz kent!
amd 6400be,14 x 243, voltage momenteel auto 1,440 volts. (redelijk stabiel, orthos na 2 uur er pas uit geklapt)
2 x OCZ XTC SLI OCZ2N1066SR1G en daar komt ie, vast in bios op 2,1 volt!!!!!!! (is werk voltage volgens OCZ, max 2,3 met uitloop tot 2,35 volts)
geheugen dus op 1134mhz, geen 1066mhz! (maakt niet uit, terug op 800mhz verandert het voltage ook)
alle andere voltages op auto
htt x 5

everest zegt:
voltage 6400be 1,440 volts (auto)
geheugen OCZ 1,904 volt HUH????????? staat vast op 2,1 volts!!!!!!!!!!
zelfde probleem doet zich voor als ik zit te klooien met het processor voltage, het minimum vastgestelde voltage wordt NIET vast gehouden!

dat met opstarten de voltages hoger zijn dan de minium waardes in de bios begrijp ik, er moet nogal wat werk verzet worden met opstarten, maar dat eea. zakt beneden de waardes zoals vast gezet in de bios vat ik niet.

vermoed dat ik hierdoor problemen heb met overklokken.
toch een bios die rammelt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort niet hier in DOC thuis, en ook je topicstart is niet erg duidelijk. Ik verplaats hem nu naar Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen maar zou je wel je topicstart nog even iets aan willen passen en verduidelijken?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
En wat voor een voeding heb je? Wat is de rest van je systeem? Heb je geprobeert om hem op 2,1 Volt te zetten, of staat hij daar al op? Zo ja, zet hem eens op "auto"?

Ook kan het zo zijn dat Everest (Home/Ultimate.. doet er niet veel toe, home kan alleen minder.) het verkeerd uitleest..

[ Voor 52% gewijzigd door Red-Front op 30-01-2008 15:57 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Pak een dmm en meet je voltages na.

Verwijderd

Topicstarter
neu, voltages zijn wel goed, sandra geeft hetzelfde aan.
heb dit terdege gecheckt!

op een op andere wijze worden de vast gezette voltages (in de bios) overschreven, snap niet hoe wie wat en waarom.

beroerde is dat er op internet geen vergelijkings materiaal te vinden is, lijkt wel of die 6400be niet verkocht wordt en dat ik de enige ben....

edit: enige wat ik kan bedenken is dat de 'auto' functie in de bios blijft hangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 22:32 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:30:
neu, voltages zijn wel goed, sandra geeft hetzelfde aan.
heb dit terdege gecheckt!

op een op andere wijze worden de vast gezette voltages (in de bios) overschreven, snap niet hoe wie wat en waarom.

beroerde is dat er op internet geen vergelijkings materiaal te vinden is, lijkt wel of die 6400be niet verkocht wordt en dat ik de enige ben....

edit: enige wat ik kan bedenken is dat de 'auto' functie in de bios blijft hangen?
Tuurlijk geeft sandra het zelfde aan. Er zit 1 sensor op en die wordt door 100 progjes hetzelfde uitgelezen. Zeker zijn van je voltages kan alleen met een voltmeter.

Heb je al een andere bios geprobeerd? Misschien is deze een beetje crappy met voltages.

Je maakt je post een stuk makkelijker leesbaar en dus makkelijker voor mensen om je te helpen door hoofdletters, punten etc te gebruiken.
Pagina: 1