Is S3 (Suspend To Ram) wel veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik kan m'n PC op S3 (Suspend To Ram) zetten.
In deze slaapstand staat nog alleen het geheugen aan (en een paar onderdelen op het mobo lijkt me ook wel).
De fan's gaan uit bij S3.
Is dit dan wel zo veilig omdat er dan geen optimale koeling meer in de kast is?
Kunnen er hotspots optreden? en electronica schade ondervinden?
Of gaat geheugen dan b.v. nog maar heel weinig energie verbruiken en dus warmte genereren zodat dit geen kwaad kan?

[ Voor 8% gewijzigd door MadButcher op 28-01-2008 23:38 ]

Verwijderd

maakt niets uit inderdaad. koeling is alleen nodig als het echt nodig is zeg maar :P

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kan geen kwaad, je CPU en graka verbruiken veruit het meest. Daarbij komt nog dat het geheugen niet eens actief is, dus een zeer lage spanning is maar nodig om de data te bewaren.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:44

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is "Suspend to ram" hetzelfde als hibernaten in windows? Of is bij hibernaten het geheugen ook niet meer actief. En standby in windows?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Nee, bij hibernation wordt de inhoud van je geheugen juist naar je harde schijf geschreven, en gaat de pc volledig uit. Na opstarten wordt het geheugen weer terug in gelezen en ga je terug waar je was gebleven.

Bij S3 blijft er spanning op het geheugen staan waardoor de data niet verloren gaat. Eindresultaat is dus hetzelfde.

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:35:
...
Bij S3 blijft er spanning op het geheugen staan waardoor de data niet verloren gaat. Eindresultaat is dus hetzelfde.
Dat wel ja, maar wel een factor -tig- sneller :)
Voor HTPC gebruik bijvoorbeeld moet je wel S3 gebruiken om je PC automatisch met e.g. opnemen te laten beginnen.

Enige nadeel van S3:
- Bij powerdown ben je dus je huidige omgeving kwijt
- Je moet eigenlijk 100% zeker zijn dat je geheugen goed samenwerkt met je MB
- Het correct uit S3 laten komen wil bij sommige BIOSsen/windows drivers nog wel eens wat steekjes laten vallen. Dit geeft als resultaat e.g. slecht geluid of geen beeld.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:46:
Voor HTPC gebruik bijvoorbeeld moet je wel S3 gebruiken om je PC automatisch met e.g. opnemen te laten beginnen.
Hoeft niet. Ik heb m'n HTPC in hibernation staan. Opnames beginnen standaard een x-aantal minuten eerder dan het programma, dus dat gaat zonder problemen.
De vertraging is marginaal te noemen, maar ik heb zo wel 'n minimaal stroomverbruik voor m'n HTPC.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:46:
[...]

- Bij powerdown ben je dus je huidige omgeving kwijt
Als je deze power down onder de minuut houdt behoudt je je omgeving nog wel hoor :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
M'n vrouw had 'm vanmorgen per ongeluk in S3 gezet.
Ik kom vanmiddag thuis en de Kingston HyperX reepjes voelen koel aan, dus dat zit wel goed.
Pagina: 1