Korte situatieschets:
We hebben een standaard softwarepakket wat we bij onze klanten installeren (met o.a. XP, office, mcafee, en allerlei kleinere tools zoals 7-zip, jinitiator, acrobat reader..oftewel een basic kantoor pakket.) Daar gebruiken we images voor die we op elke pc installeren. Tot een jaar geleden gebruikten we daar eigenlijk altijd win 2k voor en dat ging op de toen beschikbare hardware eigenlijk altijd goed.
Nu komt er al meer een mengeling van hardware en dat lijkt problemen te geven. Zo wil de image (gemaakt met ghost8) standaard niet meer werken op Dell machines. Dit is opgevangen door er een nieuwe image voor te maken. Je blijft dan alleen bezig met nieuwe images maken, want het probleem blijft zich voor doen met andere hardware.
De images prepareren we met sysprep en kopieren we naar een DVD op USB schijf (hangt van de ondersteuning af van het moederbord wat betreft USB schijven)
De twee hoofdproblemen:
1. storage driver
2. HAL
Probleem 1 is bij SATA schijven vaak op te lossen door ze in "IDE mode" te laten draaien en dan installeert de image zich als het zonnetje. Dit werkt alleen niet altijd.
Probleem 2 lijkt lastiger te zijn met de verschillende gebruikte CPU's.
Wat heb ik gedaan om probleem 1 op te lossen:
1. Driverpack gedownload: Driverpack
2. Belangrijke drivers eruit gehaald en daar "sysprep info" van gemaakt zoals:
3. Deze lijst in de sysprep.inf gezet (zie onder)
Probleem 2:
1 Een paar commands toegevoegd aan de sysprep.inf, wat er voor zou moeten zorgen aldus google, dat de HAL zich automatisch aan kan passen.
Hier een gedeelte van de gebruikte sysprepfile:
Nu krijg ik bij het runnen van sysprep constant de vraag of ik drivers wil installeren terwijl deze niet ondertekend zijn, maar volgens mij moet dat met de DriverSigningPolicy=Ignore toch niet gebeuren?
Op de pcs waar ik dit op test blijft sysprep hangen en wordt uiteindelijk niet bereikt wat er bereikt moet worden.
Als ik sysprep start gebruik ik: use mini-setup en Detect non plug and play hardware en klik op Reseal en Shut down.
Iemand die enig idee heeft hoe het werkend te krijgen, want het zou handig zijn als de image op (vrijwel) alle pcs zou werken.
We hebben een standaard softwarepakket wat we bij onze klanten installeren (met o.a. XP, office, mcafee, en allerlei kleinere tools zoals 7-zip, jinitiator, acrobat reader..oftewel een basic kantoor pakket.) Daar gebruiken we images voor die we op elke pc installeren. Tot een jaar geleden gebruikten we daar eigenlijk altijd win 2k voor en dat ging op de toen beschikbare hardware eigenlijk altijd goed.
Nu komt er al meer een mengeling van hardware en dat lijkt problemen te geven. Zo wil de image (gemaakt met ghost8) standaard niet meer werken op Dell machines. Dit is opgevangen door er een nieuwe image voor te maken. Je blijft dan alleen bezig met nieuwe images maken, want het probleem blijft zich voor doen met andere hardware.
De images prepareren we met sysprep en kopieren we naar een DVD op USB schijf (hangt van de ondersteuning af van het moederbord wat betreft USB schijven)
De twee hoofdproblemen:
1. storage driver
2. HAL
Probleem 1 is bij SATA schijven vaak op te lossen door ze in "IDE mode" te laten draaien en dan installeert de image zich als het zonnetje. Dit werkt alleen niet altijd.
Probleem 2 lijkt lastiger te zijn met de verschillende gebruikte CPU's.
Wat heb ik gedaan om probleem 1 op te lossen:
1. Driverpack gedownload: Driverpack
2. Belangrijke drivers eruit gehaald en daar "sysprep info" van gemaakt zoals:
code:
1
| pci\ven_8086&dev_032a=c:\windows\inf\machine.inf |
3. Deze lijst in de sysprep.inf gezet (zie onder)
Probleem 2:
1 Een paar commands toegevoegd aan de sysprep.inf, wat er voor zou moeten zorgen aldus google, dat de HAL zich automatisch aan kan passen.
Hier een gedeelte van de gebruikte sysprepfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| [Unattended]
OemSkipEula=Yes
InstallFilesPath=C:\sysprep\
DriverSigningPolicy=Ignore
UpdateUPHAL="ACPIAPIC_UP,%WINDIR%\Inf\Hal.inf
UpdateHAL="ACPIAPIC_MP,%WINDIR%\Inf\Hal.inf
[GuiUnattended]
AdminPassword="XXXXX"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="."
OrgName="XXXX XXXXX"
[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=053
[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\
DistShare=windist
[Identification]
JoinDomain=XXXXXXXX
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
[Sysprep]
BuildMassStorageSection=Yes
[SysprepMassStorage]
pci\ven_8086&dev_244e=c:\windows\inf\machine.inf
pci\ven_8086&dev_2448=c:\windows\inf\machine.inf
*int0800=c:\windows\inf\machine.inf
pci\ven_8086&dev_0008=c:\windows\inf\machine.inf
pci\ven_8086&dev_0326=c:\windows\inf\machine.inf
pci\ven_8086&dev_0327=c:\windows\inf\machine.inf
........
etc |
Nu krijg ik bij het runnen van sysprep constant de vraag of ik drivers wil installeren terwijl deze niet ondertekend zijn, maar volgens mij moet dat met de DriverSigningPolicy=Ignore toch niet gebeuren?
Op de pcs waar ik dit op test blijft sysprep hangen en wordt uiteindelijk niet bereikt wat er bereikt moet worden.
Als ik sysprep start gebruik ik: use mini-setup en Detect non plug and play hardware en klik op Reseal en Shut down.
Iemand die enig idee heeft hoe het werkend te krijgen, want het zou handig zijn als de image op (vrijwel) alle pcs zou werken.