[testcase]Fotomuseum

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:41
Aangezien ik niet steeds het solo testcase topic wens te kicken met een van de beelden post ik hier gewoon de volledige reeks.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2288/2222104383_38f3948a38.jpg?v=0

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2343/2222094329_c975fd0027.jpg?v=0

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2112/2222886506_7553073ecb.jpg?v=0

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2234/2225051519_24f3c4f63c.jpg?v=0

offtopic:
alle plaatjes zijn klikbaar

Alle foto's zijn getrokken in het Antwerpse fotomuseum op de tentoonstelling van Stephan Vanfleteren. Voor mij was het de eerste stap bij het fotograferen van vreemde mensen, en ik moet zeggen het was een aangename en leerrijke ervaring.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

1 en 4.
bij 2 en 3 vind ik het contact met de mensen nogal storend missen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
1 en 4 zijn inderdaad de mooiste foto's. Bij foto 2 en 3 vind ook de compositie minder, terwijl juist bij de andere platen de eenvoud en veelzeggendheid de foto maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
2 is inderdaad de zwakste uit de reeks, maar toch vind ik het een veelzeggend beeld

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 en 4 vind ik ook het meest geslaagd, fijn minimalistisch zonder al te veel details - zoals de stopcontacten op 3 (en eentje amper zichtbaar op 4). 2 vind ik een beetje kaal, niet echt interessante compositie. Ik zou van 4 de onderkant wegcroppen en een iets kleinere DOF was misschien mooier geweest, but that's just me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
1 klein commentje, om de groote meester te eren vraagt dit wel om wat doordruk werk, zodat de mensen er wat strakker uitkomen, ze verdwijnen nu in het grijs.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Ik heb helemaal niet geprobeerd om Vanfleteren te imiteren. Ik weet alleen dat ik erg dicht tegen mijn limiet zat te werken.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nee, maar 't is gewoon een tip, de mensen zijn erg grijs, en vallen zo nogal weg..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

De mensen (toch het onderwerp van de fotos) vind ik nogal erg donker. Het stel op 2 loopt in elkaar over en bij 4 moet ik erg goed kijken om te zien wat voor een man dat is.

Dat contrast werkt wel bij 1(alhoewel ik daar mijn hoofd draai om het beeld recht te krijgen, maar misschien staat mijn monitor scheef ;) ). Wat ik me afvraag is of 1 niet nog beter er uit kan springen als je de grijze zolder er af cropt. Denk dat hij daar wat rustiger van wordt.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Dat komt door flickr, mijn contrast schroeft hij steeds de hoogte in. Geen idee waardoor het komt. de prints zijn in alle geval iets contrastrijker

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Flickr doet autocontrast? Misschien is dat een user-instelling, aangezien de site dat bij mijn plaatjes niet doet :D

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
toevallig iets met aRGB en sRGB? het contrast zie ik hier in mijn ogen wel goed

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Que???

Edit: het verschil tussen flickr en het beeld wat ik heb staan op mijn laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/Afbeelding%204.png

[ Voor 93% gewijzigd door Soul__assasin op 30-01-2008 10:04 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Wat voor kleurprofielen gebruik je ;) In je camera, ing je bewerkingssoftware, etc.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Moet je 'm eens in Safari checken, ziet ie er wel goed uit...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Ik gebruik voor zover ik weet sRGB

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als ik #1 probeer in te lezen, roept PSP XI toch echt dat het AdobeRGB is...

Mijn eerder gegeven commentaar op #1 in beeld gebracht: quick 'n dirty. Minder plafond, meer mens, meer groothoek en (helaas technisch niet een voudig na te maken) meer spiegeling van de vloer dus.

[ Voor 37% gewijzigd door Toff op 02-02-2008 01:49 ]

Pagina: 1