Win XP start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

• theoss2
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Hallo, gister werd me processor te warm denk ik (richting 67 graden) en toen klapte de pc eruit (eerste keer). Weer opstarten ging prima en toen was ik even aan het spelen met speedfan. Na een herstart om even in het bios te kijken starte de pc het besturingssyteem niet meer op. Hij start wel tot aan het laden van windows, maar het welkomsscherm krijg ik niet meer te zien.

Ik heb het bios een keertje ge-reset maar dat maakte niets uit. Ik kom alleen het besturingssysteem in als ik kies voor 'laatst bekende juiste configuratie' in het lijstje van opties (veilige modus enz).
Wanneer ik dan weer de pc herstart krijg ik hetzelfde probleem. Iemand ideeen?

P4 D805 3.4 mhz
4x 512 ddr2
asus p5ld2
2x stata hdd

Verwijderd

Lukt het in veilige modus zelf ook niet?
Speedfan deinstalleren is een goed begin. En idd .. zorg dat je zeker weet dat de BIOS op veilige defaultwaardes staat.

En kijk of je koeler niet heel smerig is.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
volgens mij mag een D805 rond de 70 graden worden dus ik denk niet dat het door overhitting komt, probeer anders een memtest te draaien

• theoss2
ja ik heb hem vaker hoger gehad, maar tijdens farcry kreeg ik een critical exception, toen keek ik ff naar de temp en die was vrij hoog. en toen ik bezig was in explorer klapte de pc er ineens uit.

Speedfan heb ik nu ge-deinstalleerd, zou het misschien kunnen dat er nog ergens instellingen van staan (ik had de fans op handmatige control gezet..), en nu via de bios weer op automatisch.

Koelers zijn lekker schoon... (pas nog kast schoongemaakt)

ik ga nu ff een memtest draaien

edit: ff een side note, mijn antivirus NOD32 en spybot remover krijg ik ook niet aan de praat in deze modus... en sommige andere programma's ook (komt ie aan met is geen geldige win32 toepassing)

[ Voor 16% gewijzigd door theoss2 op 28-01-2008 23:41 ]

• theoss2
memtest gedraaid voor 3 uur en hij vond geen problemen. hij gaf bij reboot (en laatst bekende juiste configuratie keuze) bij het opstarten van windows een andere fout 'kan E:/Prog niet vinden'. Heel apart allemaal. Misschien is het wel beter om de hele zaak te herinstalleren, dan maar veel werk en nog het een en ander behouden voordat ik er straks helemaal niet meer in kom.

die sata schijf is opgedeeld in drie stukken, op 1 stuk staat windows, die kan ik dus dan gewoon formatteren en opnieuw installeren. Of ben ik dan ook verplicht om die andere stukken te formatteren?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Kun je in veilige modus een herstelpunt terugdraaien?
Ik had ineens ook vage problemen bij opstarten, spontaan herstarten als ik het wachtwoord moest invullen, toen herstelpunt teruggedraaid van 2 weken geleden en werkt weer goed.
Weet niet als dit voor jou van toepassing is, maar wie weet.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• theoss2
herstelpunt? ik zal ff kijken of ik die heb

• theoss2
Blijkt dat ik ze nog heb ook, heb vrijdag gepakt als herstelpunt en nu doet de computer het (beetje sloom opstarten maarja), ook me antivirus doet het nu.. Dus het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is.

Bedankt voor de tip EJVL

nog een vraagje, ik zag dat systeemherstel op alle schijven van mij aan staat. Maar mij lijkt het alleen nodig bij me windows en programma's schijf, de media/muziek schijven hebben dat toch niet nodig?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Nee, in principe niet.

Wil je trouwens je edit knopje gebruiken in plaats van meerdere posts achter elkaar te zetten? Dit is GoT policy :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• theoss2
ok
Pagina: 1