Koeler voor socket A(462) en nieuwste processoren

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben voor mijn huidige socket A processor (amd barton xp2600) opzoek naar een nieuwe grote en _STILLE_ cooler. Omdat ik het zonde vind om te investeren in een nieuwe cooler als ik misschien over een jaartje een nieuwe cpu/moederbord ga kopen, wil ik er een hebben die ook op de nieuwste processoren kan. Ik heb al wat rondgezocht maar de koelers die ik vond waren niet echt stil of vrij klein of niet meer geschikt voor socket A.
Heeft iemand nog tips?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een Zalman CNPS 7000Cu past op socket A, 775 én AM2(+).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
tip: neem een fanadapter, die heb je oa. in een 80-naar-120mm versie. Die kun je (waarschijnlijk) heel eenvoudig op je huidige koelblok bevestigen (schroeven). Dan dus alleen de huidige fan van het huidige koelblok verwijderen. Je koopt een 'goedkope' stille 120mm fan en klaar is kees.
Zo'n adapter is altijd handig, die fan kun je later ook wel weer gebruiken (case fan oid).

Evt. kun je zo'n oplossing ook prima blijven gebruiken in een toekomstige setup: je behoudt met meegeleverde originele koelblok en plakt er een fanadapter en 120mm fan op. Veel stiller zul je ook geen complete coolers vinden, de meeste hebben bijv. geen 120mm fan.

Hier zie je zo'n fanadapter (afb.= klikbaar) (kost nog geen 5 eu):
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/pix/illus/200/hzzl06.jpg

Een goeie, stille 120mm fan is bijvoorbeeld een Nexus 120mm Real Silent case fan

• robbertb
  • Niet online
PD2JK schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:34:
Een Zalman CNPS 7000Cu past op socket A, 775 én AM2(+).
Dat is de enige die nog een beetje verkrijgbaar is bij de winkels hier in de stad(en de al-cu variant). Ik vind hem echter vrij klein, en wil wat groters om ook in de toekomst nog voldoende koeling te kunnen bieden.
kaajee schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:45:
tip: neem een fanadapter, die heb je oa. in een 80-naar-120mm versie. Die kun je (waarschijnlijk) heel .. [knip interessant verhaal]
Zo'n adapter is inderdaad wel een leuk idee, nooit aan gedacht. Alleen vind ik mijn huidige koelblok te klein, is een standaard socketA koelertje. Dus ik vind het niet erg om te investeren in een nieuwe

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
robbertb schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:52:
[...]

Zo'n adapter is inderdaad wel een leuk idee, nooit aan gedacht. Alleen vind ik mijn huidige koelblok te klein, is een standaard socket7 koelertje. Dus ik vind het niet erg om te investeren in een nieuwe
Ja, ok snap ik, maar voor je huidige CPU is ie gewoon voldoende (neem ik aan), ga je straks upgraden en neem je een boxed version van je nieuwe CPU dan zit daar std. een cooler bij. Dat meegeleverde coolerblok is gewoon prima, is per slot voor die CPU bedacht/gemaakt. Alleen de meegeleverde fans zijn nogal luidruchtig, maar daar pas je dan weer de fanadapter-truuc toe.

Nogmaals, een veel stiller cooler zul je niet zo snel vinden, zeker niet voor de prijs die je voor fanadapter en 12cm fan kwijt zult zijn......
(ik heb dit nu al 2x in mijn systemen gedaan, prima!)

• robbertb
  • Niet online
kaajee schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Ja, ok snap ik, maar voor je huidige CPU is ie gewoon voldoende (neem ik aan), ga je straks upgraden en neem je een boxed version van je nieuwe CPU dan zit daar std. een cooler bij. Dat meegeleverde coolerblok is gewoon prima, is per slot voor die CPU bedacht/gemaakt. Alleen de meegeleverde fans zijn nogal luidruchtig, maar daar pas je dan weer de fanadapter-truuc toe.

Nogmaals, een veel stiller cooler zul je niet zo snel vinden, zeker niet voor de prijs die je voor fanadapter en 12cm fan kwijt zult zijn......
(ik heb dit nu al 2x in mijn systemen gedaan, prima!)
Ik hou het als optie als ik niks anders kan vinden. Want mijn huidige koelblok is gewoon te klein en zit te snel vol met stof. Dus als iemand nog tips heeft.. :)

Verwijderd

Ik zou zoeken naar een cooler die je op zowel socket A als socket AM2 kunt plaatsen, zoals PD2JK al zei heeft zalman er een aantal

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:45:
Ik zou zoeken naar een cooler die je op zowel socket A als socket AM2 kunt plaatsen, zoals PD2JK al zei heeft zalman er een aantal
Precies.. maar zoals ik al zei vind ik die van zalman wat klein.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

En iets als de Thermalright XP120? Compatible met een heleboel, past standaard op Socket-A, doet z'n werk goed (passief? Anders moet je er een fikse en stille fan bijkopen). Het enige probleem is de prijs, die is nog best pittig
offtopic:
Ik heb expres naar de overzichtspagina gelinkt, want de XP120 is 45 euro, terwijl je de betere en nieuwere SI128 voor 35 euro mee mag nemen. Een beetje zoekwerk zal je voor nog minder laten lopen

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• robbertb
  • Niet online
FreezeXJ schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:02:
En iets als de Thermalright XP120? Compatible met een heleboel, past standaard op Socket-A, doet z'n werk goed (passief? Anders moet je er een fikse en stille fan bijkopen). Het enige probleem is de prijs, die is nog best pittig
offtopic:
Ik heb expres naar de overzichtspagina gelinkt, want de XP120 is 45 euro, terwijl je de betere en nieuwere SI128 voor 35 euro mee mag nemen. Een beetje zoekwerk zal je voor nog minder laten lopen
Ik zie alleen nergens staan dat hij ook op socket A past;
Compatibility across multiple platforms (socket 478/754/939/940)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

whoops... ik zag 478 voor 462 aan... mijn fout :S

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1