van NVIDIA naar ATI, alle games crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14
Hoi leden, ik heb vandaag een EAH3850 gekocht, voorheen had ik een GF7600.

Maar nu wil geen een game het meer doen, als ik een game start, bijv. Crysis, dan crashed het systeem en reboot meteen.
Ik had het als eerste met COD4, zelfs een herinstall en gebruik van drivercleaner werkte niet.
Betekent dit dat ik gewoon XP opnieuw moet installeren of weet iemand anders iets beters?

En gebeurt dit altijd als je naar een ander video chipset type gaat?

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30
Gewoon een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nee dit hoort niet, een nette de-installatie van de forceware drivers gevolgd door een installatie van de catalyst drivers zou genoeg moeten zijn.

Heb je in windows de optie 'automatisch opnieuw opstarten' al uitgezet? Dan krijg je namelijk wél een bluescreen met mogelijke driverfout te zien.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Drivers verwijderen, driversweeper, nieuwste drivers erop. Too obvious :)
MadMarky schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:18:
Nee dit hoort niet, een nette de-installatie van de forceware drivers gevolgd door een installatie van de catalyst drivers zou genoeg moeten zijn.
Een driver deïnstall haalt niet alles weg hoor ;) Wat dacht je van driver.cab, registry entries en dergelijken? Dit soort problemen komen wel vaker voor doordat mensen denken dat een simpele uninstall alles weghaalt :)

[ Voor 76% gewijzigd door Avalaxy op 28-01-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655

probeer hier eens alle rommel mee te verwijderen nadat je je drivers hebt geuninstald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sterk is je voeding? En welk merk? Heb je twee 6 pins stekkers er op zitten of eentje?

Ik vermoed toch eerder een hardware fout dan een software fout. Wil je het zeker weten, start dan ff een Ubuntu live CD, installeer de grafische drivers en probeer iets in 3D te starten (Je zou Alien Arena ff kunnen proberen bijvoorbeeld). Als ie dan weer reboot is het zeker geen software probleem. Gaat dat wel goed dan kan je beter aan de software kant gaan zoeken.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:32:
Hoe sterk is je voeding? En welk merk? Heb je twee 6 pins stekkers er op zitten of eentje?

Ik vermoed toch eerder een hardware fout dan een software fout. Wil je het zeker weten, start dan ff een Ubuntu live CD, installeer de grafische drivers en probeer iets in 3D te starten (Je zou Alien Arena ff kunnen proberen bijvoorbeeld). Als ie dan weer reboot is het zeker geen software probleem. Gaat dat wel goed dan kan je beter aan de software kant gaan zoeken.
ASUS EAH3580, er zit een 6 pins stekker op voor de voeding van videokaart. Heb ik aangesloten.
Ik heb een Crosair HX 520watt erin zitten. dat moet toch wel genoeg zijn d8 ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is een Videoplanken & Beeldkanonnen issue, en daar ook enorm simpel te vinden. Het heeft geen nut om alles nog eens uit te leggen, dus deze gaat dicht.

Tip: Lees leonpner z'n post nog eens door, dan is het peanuts.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.