Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb met rot gezocht en weet ook eigenlijk niet eens waar ik dit topic moet plaatsen. Ik heb een heel raar probleem. Ineens afgelopen week deed het zich voor en ik weet echt niet wat er nou veranderd is aan mijn systeem. Als ik een foto (of andere jpg plaatje) bekijk met Windows Live Photo Galary, Windows Photo Galary en zelf open in Photoshop lijkt het wel of ik een kleur uit het palet mis. Het vreemde aan het verhaal is dat mijn windows omgeving er verder goed uit ziet. Nog vreemder is als ik het plaatje open in Paint ziet hij er prima uit. Ook als ik het plaatje als inmage in een html pagina laat zien ziet hij er prima uit. Ik heb geen idee wat dit nu weer kan zijn? Iemand van jullie?

Voorbeeld plaatje (en het 'gekke' is dat de print screen het ook zo laat zien zoals ik het op mijn scherm zie):
klik voor plaatje

Ik draai Windows Vista Business en heb een NVidia GeForce 7300GT.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was de achtergrond geel en dat kwam door de kleur-profiel van de monitor. Kun je bij de instellingen van je desktop aanpassen.

Bij color management om precies te zijn (Sorry engelse Windows hier).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Kleurcorrectie van de monitor...hmm dan zou dat voor beide monitoren moeten gelden en toch voor het hele scherm?

Ik heb namelijk een IIyama Prolite E2001WSV en een IIyama Prolite 1902S er aan hangen en beide geven dat probleem.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Je zou deze mogelijke oplossing kunnen proberen: http://www.mydigitallife....-tint-background-problem/

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
doemaarwat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:54:
Kleurcorrectie van de monitor...hmm dan zou dat voor beide monitoren moeten gelden en toch voor het hele scherm?
Aan de foto's zelf hangen ook kleurprofiel tags, dit maakt deel uit van een integraal kleurbeheersysteem. Op Windows heet het WCS, op de Apple heet het Colorsync. Het is de industriestandaard voor colormanagement, een techniek die bedoeld is om kleurenproblemen op te lossen (maar die juist kleurenproblemen veroorzaakt als een bepaald onderdeel in de keten niet met de kleurenprofielen overweg kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
En weer bewijst dit forum zijn waarde _/-\o_

Colorprofile van de monitor zelf was dus niet goed ...gewoon sRGB IEC61966-2.1 gebruiken. Laatste link stond de goed info in.

Many thanks,

Pagina: 1