Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
Bij mij was de achtergrond geel en dat kwam door de kleur-profiel van de monitor. Kun je bij de instellingen van je desktop aanpassen.
Bij color management om precies te zijn (Sorry engelse Windows hier).
Bij color management om precies te zijn (Sorry engelse Windows hier).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 21:52 ]
Kleurcorrectie van de monitor...hmm dan zou dat voor beide monitoren moeten gelden en toch voor het hele scherm?
Ik heb namelijk een IIyama Prolite E2001WSV en een IIyama Prolite 1902S er aan hangen en beide geven dat probleem.
Ik heb namelijk een IIyama Prolite E2001WSV en een IIyama Prolite 1902S er aan hangen en beide geven dat probleem.
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Je zou deze mogelijke oplossing kunnen proberen: http://www.mydigitallife....-tint-background-problem/
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Aan de foto's zelf hangen ook kleurprofiel tags, dit maakt deel uit van een integraal kleurbeheersysteem. Op Windows heet het WCS, op de Apple heet het Colorsync. Het is de industriestandaard voor colormanagement, een techniek die bedoeld is om kleurenproblemen op te lossen (maar die juist kleurenproblemen veroorzaakt als een bepaald onderdeel in de keten niet met de kleurenprofielen overweg kan).doemaarwat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:54:
Kleurcorrectie van de monitor...hmm dan zou dat voor beide monitoren moeten gelden en toch voor het hele scherm?
En weer bewijst dit forum zijn waarde
Colorprofile van de monitor zelf was dus niet goed ...gewoon sRGB IEC61966-2.1 gebruiken. Laatste link stond de goed info in.
Many thanks,
Colorprofile van de monitor zelf was dus niet goed ...gewoon sRGB IEC61966-2.1 gebruiken. Laatste link stond de goed info in.
Many thanks,
Pagina: 1