Toon posts:

Nieuw forum voor virtualisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo liever Adjes ;)

Voor zover ik kan lezen, ben ik hier op het goede adres.

Ik zou graag willen voorstellen om een forum op te richten speciaal voor virtualisering.

Ik weet dat 'virtualisering' vaak alleen wordt gebruikt in een bedrijfsmatige omgeving, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er zelfs ;) op tweakers wel een aantal personen komen die ook thuis wel eens wat aan virtualiseren doen.

Ik weet dat er al verschillende "Software" fora zijn, maar daar wordt vaak toch iets anders besproken.

Als het niet kan of niet past binnen jullie beleid, even goede vrienden uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als we het over virtualiseringssoftware hebben zie ik 2 soorten:
1) De soort die op een host-OS draait
2) de soort die zijn eigen OS is (VMware ESX bijvoorbeeld)

1) zou m.i. zonder veel problemen in SA passen. Voor 2) lijkt me NOS (Non Windows OS'sen) de aangwezen plaats.

Dus om heel eerlijk te zijn: wat zou de toegevoegde waarde van een apart subforum dan zijn :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat virtualisering eigenlijk niet zo'n bijzonder hot item is, het lijkt me dan dat het ook prima onderverdeeld kan worden in PMG (als het gaat over VT op cpus) CSA (als het gaat om de client software), WOS en NOS (als het aankomt op de OSen die je erop wilt draaien) en evt PNS (voor het profi servergeneuzel).

Nu staan die fora eigenlijk allemaal in m'n Active Topics (op NOS na) en zie eigenlijk zeer weinig dingen over virtualisering. Dus om er een apart forum voor op te richten lijkt me beetje overbodig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoeveel topics worden er per dag over gestart? Als dat er minder dan een zeg een half of heel dozijn per dag is, lijkt een los subforum me nogal overkill :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals Terw_Dan al aangeeft:
prima onderverdeeld kan worden in PMG (als het gaat over VT op cpus) CSA (als het gaat om de client software), WOS en NOS (als het aankomt op de OSen die je erop wilt draaien) en evt PNS (voor het profi servergeneuzel).
Zoek bijv. maar eens op VMWare... Je krijgt dan results uit alle uithoeken van het forum.

Ik zeg ook zeker niet dat er tientallen TS per dag zullen zijn, maar ik denk wel, dat er meer interesse voor komt.

Enne... ;)
Als we het over virtualiseringssoftware hebben zie ik 2 soorten:
1) De soort die op een host-OS draait
2) de soort die zijn eigen OS is (VMware ESX bijvoorbeeld)
Wat dacht je van
- Softgrid, Thinstall (inmiddels van VMWare), SVS als applicatie virtualisatie
- Ardence (a.k.a. Citrix Provisioning Server) als OS virtualisatie
- Citrix, MS Terminal Services als Delivery 'virtualisatie'

Ik zeg zeker niet dat er nergens plaats is... Maar er is geen centrale plaats voor... En dus krijg je overal losse flarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:55:
Maar zoals Terw_Dan al aangeeft:

[...]

Zoek bijv. maar eens op VMWare... Je krijgt dan results uit alle uithoeken van het forum.
Wat ook logisch is natuurlijk gezien het onderwerp meerdere aspecten beslaat. Maar goed, dat is toch niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is ook niet erg, maar zou ook niet erg zijn als het in 1 forum bij elkaar zou staan...

Zoals je zegt, gaat het over diverse aspecten. En dat is nou juist het leuke en interessante aan virtualiseren.

Het is niet alleen de hardware, of het OS, de software, of applicatie... Het is alles...

Juist omdat het over zulke uiteenlopende zaken gaat, zou een apart forum m.i. wel op zijn plaats zijn.
Ongeacht het aantal topic starts dat er zal zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 22:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom mis ik in jullie rijtje nou WSS? ;) Ik mijn ogen hoeft er geen centraal subforum te komen, het past prima in de huidige lijst van subforums die we al hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Mag ik dan een World of Warcraft forum hier op GoT, want dat is ook een stukje software en daar wordt dagelijks heel veel over gepraat. World of Warcraft heeft heleboel verschillende onderdelen in het spel, dus dat is best een eigen forum waardig....... :z

Nee, ik denk, zoals F_J_K al aangeeft, dat er gewoon te weinig items over worden gestart dat hier een forum voor geopend moet worden. Daarnaast kun je op de forums (al dan niet altijd officiele forums) van de virtualisatie programma's genoeg informatie vinden om verder te kunnen. Daarnaast kun je internet zelf ook genoeg hierover vinden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Luiheid dus? Stel dat ik werk met Oracle, dan is het voor mij ook wel handig dat alle informatie over Oracle in 1 subforum staat... maar dat is niet nuttig, want er worden niet genoeg topics over Oracle geopend.

Je krijgt in jouw geval een subforum over virtualisatie en dat wordt niet meer dan een handjevol topics over dit onderwerp die eens per week omhoog worden geschopt :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:59:
Is ook niet erg, maar zou ook niet erg zijn als het in 1 forum bij elkaar zou staan...
Dat imho wel. Dat betekent WEER een subforum erbij, we hebben er op zich al genoeg, en als we voor alle kleine onderdelen een apart subforum moeten gaan maken dan wordt het veel te druk op de forumindex. Zeker omdat het aantal topics over dit onderwerp echt zeer beperkt is, dan krijgen we gelijk weer een uitgestorven forum (zoals er al een paar van zijn).
Outerspace schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:03:
Waarom mis ik in jullie rijtje nou WSS? ;)
Omdat echte mannen het nog steeds WOS noemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 28-01-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee! Point(s) made ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je bent gewoon te vroeg met je aanvraag. OVer 5 jaar is virtualisering waarschijnlijk zo cruciaal dat geen OS nog zonder kan. Wellicht dat alles, dus inclusief downward compatibilty gewoon dankzij virtualisatie gedaan wordt.
Nu is het echter een verlengstuk van toepassingen waarvan al fora bestaan, dus is het momenteel niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook redelijk lang nagedacht over de aanvraag.
Ook over het "er zijn al genoeg andere fora hierover" stuk. Maar die zijn er natuurlijk over alle onderwerpen wel hier op t.net.

Zal een reminder maken voor over 5 jaar (als het zo lang duurt ;) ) Tot die tijd gaan we vrolijk verder.
Luiheid dus? Stel dat ik werk met Oracle, dan is het voor mij ook wel handig dat alle informatie over Oracle in 1 subforum staat... maar dat is niet nuttig, want er worden niet genoeg topics over Oracle geopend.
Nee, denk ik niet... Meer omgekeerde. Heb er zelf redelijk wat ervaring mee, en wil die graag delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Terw_Dan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:04:
Omdat echte mannen het nog steeds WOS noemen ;)
Je vergist je in WC en WSS ;)
Maar ja, was SA er nog maar :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Outerspace schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:28:
[...]

Je vergist je in WC en WSS ;)
Maar ja, was SA er nog maar :P
Ach, dat zijn allemaal fora voor de softies enzo, daar houd ik me minder mee bezig ;)

en nu kap ik met offtopic geblaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Kleine titelwijziging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:27:
Zal een reminder maken voor over 5 jaar (als het zo lang duurt ;) ) Tot die tijd gaan we vrolijk verder.
Yup, er is altijd de kans dat het (op het forum) veel groter wordt. Als ook groot genoeg, vergeet dan tzt. niet een eervolle vermelding te krijgen :P
Nee, denk ik niet... Meer omgekeerde. Heb er zelf redelijk wat ervaring mee, en wil die graag delen :)
Interessante discussies voeren en/of meedenken met een boel know-how mag altijd, ook in losse topics zonder een 'eigen' subforum :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een schaamteloze kick; inmiddels heeft virtualisatie een niet te stoppen vlucht gemaakt en is helaas het thema topic virtualisatie al een tijd dicht; Themaforum Virtualisatie

Ik zou graag een virtualisatie forum nog eens onder de aandacht brengen daar ik van mening ben dat een dergelijk forum een aardige toevoeging voor GoT zal zijn. Niet alleen is virtualisatie een breder gedragen begrip / techniek geworden (en dus hopelijk een grotere doelgroep voor een forum) maar ook het aantal topics mbt virtualisatie blijft gestaag groeien. Een plek voor het onderwerp zelf lijkt mij nu meer dan voorheen nuttig.

Onderwerpen die hier een thuis kunnen vinden zijn bv vSphere, Xenserver, Hyper-V, App-V, Thinapp , storage virtualisatie, Xendesktop, VMware View, Citrix Provisioning Server en ga zo maar door.

Eerder is al eens geopperd om een virtueel ( :o ) forum te maken dwz de forum tags maar dat blijkt in de praktijk toch niet lekker te werken. Een dedicated forum geeft een veel groter community gevoel en biedt een thuis voor de virtualisatie guru's en geïnteresseerden onder ons ( * Bor stopt de sales pitch voor hij over speerpunten begint).

Kortom, hoe lijkt het jullie? Is de tijd rijp?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://gathering.tweakers...dtopics/tag/virtualisatie

Als ik een beetje heen en weer klik (wel of geen VMware of andere meer specifieke namen erbij, wisselen tussen die categorieen..) kom ik op gemiddeld 2 topics per MAAND in de aandacht.

Nou kan het aan mij liggen, maar om dan te zeggen dat het een hot item is? Denk eerder dat je het als redelijk standaard mag zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik weet niet hoe representatief de tags zijn (die imho lang niet altijd gebruikt worden en daarom maar beperkt nuttig zijn). Het is misschien ook wel een beetje een kip en ei verhaal; weinig topics omdat er niet echt een duidelijke plek voor is. Volgens mij zou je met een forum ook andere leuke dingen kunnen doen zoals topics van leveranciers etc.

Maar goed, als er geen animo is gaat het sowieso over natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 24-05-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Als je nou het idee hebt dat er meer topics zijn dan er met de tags naar boven komen dan kun je natuurlijk ook wat extra tags gaan uitdelen. Als er echt vraag naar is of het 'hot' genoeg is om in de eigen vraag te gaan voldoen dan bouwen we dat forum gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een goed idee Zeef, de tijd zal ons dan leren of een eigen forum gewenst is of niet :)

Pagina: 1