Mac Pro i.s.m. Logitech Z-5500 speakers? Ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 12:36
Hoi,

Ik ben van plan binnenkort een Mac Pro aan te schaffen. Nou is geluid toch best belangrijk, en daarom wil ik een 5.1 speakerset die ik op m'n machine kan aansluiten. Mijn oog is gevallen op de Logitech Z-5500 Digital. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag weten:

1) Hoe sluit ik de speakerset aan op de Mac Pro? Heb ik daarvoor een apart kabeltje nodig, of werkt het out of the box?

2) Ik las ergens dat wanneer het audiosignaal niet 5.1 is, de Mac Pro het signaal als stereo doorgeeft: Het kan geen 5.1 emuleren. Klopt dit?

3) In relatie tot punt 2: Als er stereo bestanden worden afgespeeld, werken alle speakers dan nog wel, ook al is het geen 5.1, -- of worden bepaalde speakers uitgeschakeld? En zo ja, welke? (Blijft de subwoofer het nog doen, bijvoorbeeld?)

4) Werkt 5.1 ook in Windows XP met Bootcamp??? Dit is bijzonder belangrijk als ik spellen wil spelen die surround geluid ondersteunen!

De geluidskwestie is eigenlijk het einige waar ik nog twijfels over heb voordat ik de knoop doorhak, dus ik ben erg benieuwd naar reacties! :)

Oh ja, als iemand denkt een goedkopere/betere 5.1/7.1 speakerset te weten dan de Logitech (more value for money), dan zijn suggesties ook welkom! ;)

Thanks! :*)

--Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
Denk dat je niet meer value for money kan krijgen dan de Z5500. Scherp geprijsd en geweldig apparaat!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 15:45
Erwin_Br schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:24:
Hoi,

Ik ben van plan binnenkort een Mac Pro aan te schaffen. Nou is geluid toch best belangrijk, en daarom wil ik een 5.1 speakerset die ik op m'n machine kan aansluiten. Mijn oog is gevallen op de Logitech Z-5500 Digital. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag weten:

1) Hoe sluit ik de speakerset aan op de Mac Pro? Heb ik daarvoor een apart kabeltje nodig, of werkt het out of the box?
Optical

2) Ik las ergens dat wanneer het audiosignaal niet 5.1 is, de Mac Pro het signaal als stereo doorgeeft: Het kan geen 5.1 emuleren. Klopt dit?
De 5500 op stereo 2x zetten.

3) In relatie tot punt 2: Als er stereo bestanden worden afgespeeld, werken alle speakers dan nog wel, ook al is het geen 5.1, -- of worden bepaalde speakers uitgeschakeld? En zo ja, welke? (Blijft de subwoofer het nog doen, bijvoorbeeld?) Ligt aan je instelling, Stereo 2x aanzetten zorgt ervoor dat alle boxen geluid geven.

4) Werkt 5.1 ook in Windows XP met Bootcamp??? Dit is bijzonder belangrijk als ik spellen wil spelen die surround geluid ondersteunen!
Waarom niet, apple levert alle drivers mee voor je windows install op de leopard disc

De geluidskwestie is eigenlijk het einige waar ik nog twijfels over heb voordat ik de knoop doorhak, dus ik ben erg benieuwd naar reacties! :)

Oh ja, als iemand denkt een goedkopere/betere 5.1/7.1 speakerset te weten dan de Logitech (more value for money), dan zijn suggesties ook welkom! ;)

Thanks! :*)

--Erwin