Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3
Verwijderd
Voor register: handmatig entries weggooien van software die niet meer is geinstalleerd.
Verwijderd
Je kunt een 30 dagen (geloof ik?) trial downloaden. Daarna moet je ervoor betalen.
Werkt zeer effectief.
Gewoon niet zoveel meuk installeren elke week is al een goed begin eigenlijkhubo2000 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:59:
Weet iemand hoe dit echt te zuiveren is want mijn register raakt na een tijdje toch behoorlijk bevuild?
En registry vervuiling ga je alleen last van hebben als je 'zware' pakketten installeert die veel componenten registreert (Office, Visual Studio).
Al het andere is uiteindelijk gerommel in de marge, zeker als je af en toe een PageDefrag laat draaien.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Er bestaan wel tools zoals Wise reg cleaner en ccleaner (zit ook een reg tooltje in). Notron Windoc is ook een aardige. En idd kun je handmatig enteries weggooien, maar let dan wel opo wat je doet!!! gooi je het verkeerde weg kan zijn dat hij het helemaal niet meer doet.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
En, belangrijker: je schiet helemaal niks op met het opschonen van je register. "Overbodige" sleutels maken je PC niet trager.
Ha ik geloof het ook ja! Tegenwoordig heeft iedereen wel een aangepaste Windows Installatie cd liggen naar eigen smaak en wat de installeertijd verkort.Saeverix schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:56:
Opnieuw formateren en Windows installeren is voor mij altijd de kortste klap geweest. Doe ik bij iedereen. Qua tijd ben je bijna evenveel kwijt...
Maar bedankt voor de tips!
Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3
Inderdaad, ik gebruik al jaren geen regcleaners meer en dat bevalt oneindig veel beter.NNF schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:29:
Regcleaners zijn over het algemeen een slecht idee. Zulke programma's kunnen namelijk onmogelijk goed bepalen of een bepaalde key wel of niet nodig is.
Verwijderd
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Ongebruikte sleutels vormen wél vertraging. Windows vergelijkt de sleutel die hij nodig heeft met de sleutels die in het register staan. Hoe groter het register hoe langer het vergelijkingsproces duurt. (Enkele uitzonderingen daargelaten)NNF schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:29:
Regcleaners zijn over het algemeen een slecht idee. Zulke programma's kunnen namelijk onmogelijk goed bepalen of een bepaalde key wel of niet nodig is. Voor je het weet zijn er dingen verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden.
En, belangrijker: je schiet helemaal niks op met het opschonen van je register. "Overbodige" sleutels maken je PC niet trager.
Ik ben zelf een grote fan van imaging. Dit voorkomt een hoop ellende zeker als je er zoals ik je werk van hebt gemaakt. Mijn absolute favoriet is Paragon-software. Veel opties en ze hebben een heel goede scripting engine.
Succes,
Guido
Maar zoals al aangegeven. Het zit meer tussen de oren, echt trager worden doet je PC niet, althans nauwelijks merkbaar tenzij je echt een extreme gebruiker bent.
Het Vista-register kent ongeveer 400.000 sleutels en waarden. Laten er 2.000 overbodig zijn. Dan praat je over een half procent. De vertraging in tijd is echt niet met het blote oog waarneembaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:06:
[...]
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Ongebruikte sleutels vormen wél vertraging. Windows vergelijkt de sleutel die hij nodig heeft met de sleutels die in het register staan. Hoe groter het register hoe langer het vergelijkingsproces duurt. (Enkele uitzonderingen daargelaten)
Zelfs al zouden er 20.000 overbodige sleutels zijn, dan nog merk je er niks van.
Lees dit artikel maar eens: http://www.planet.nl/plan...ontentid=843268/sc=507357
De gewoonte die sommige computergebruikers hebben om tijdens hun periodieke computerschoonmaak een registry cleaner te gebruiken, levert nauwelijks of in ieder geval niet aangetoonde tijdwinst op. Bij sommige foutmeldingen kan een registry cleaner voor gevorderde gebruikers uitkomst bieden. Deze gevorderde gebruiker zal echter ook goed zonder het tooltje het probleem kunnen oplossen.
[ Voor 20% gewijzigd door Haaglander op 30-01-2008 13:35 ]
Maar de tip van anderen hier, format!!! Daarna, Nlite voor een basic installatie inclusief tweaks en drivers etc, en dan alles inrichten met je favoriete proggies, en dan een backup maken. Die backup terugzetten is een 10 minuten werkje die je alleen aan hoeft te zetten (mits je backup uit 1 volume bestaat op een harde schijf of 1 dvd ofzo), 10 minuut later klaar. Heb je mooi een tijd een prachtige oplossing om je PC te defaulten...
Het register is in feite niets meer dan een database, die ook nog eens in het RAM wordt geladen. Of er nou 200.000, 400.000 of 3.000.000 sleutels in staan, het maakt qua snelheid vrijwel niets tot niets uit; het is geen plat tekstbestand dat lineair doorzocht moet worden.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:06:
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Ongebruikte sleutels vormen wél vertraging. Windows vergelijkt de sleutel die hij nodig heeft met de sleutels die in het register staan. Hoe groter het register hoe langer het vergelijkingsproces duurt. (Enkele uitzonderingen daargelaten)
Het maakt natuurlijk wel verschil in opstarttijd van je systeem of het geheugen 400.000 sleutels dan wel 4 miljoen moet lezen. Maar Jezus, hoeveel programma's moet je installeren om 4 miljoen sleutels te hebben?NNF schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:20:
[...]
Het register is in feite niets meer dan een database, die ook nog eens in het RAM wordt geladen. Of er nou 200.000, 400.000 of 3.000.000 sleutels in staan, het maakt qua snelheid vrijwel niets tot niets uit; het is geen plat tekstbestand dat lineair doorzocht moet worden.
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om zo'n image file terug te zetten (te installeren) als je een lege harddisk hebt door bv het crashen van je hdd? Bv als ik die image-file op een externe schijf zet of op een dvd.(Via opstart-cd ofzo?)
En is het tevens verstandig om bv al je muziek (6gb) in die image file te stoppen of kun je die beter naar een externe schijf kopieren en daarna na een schone installatie weer terugzetten. Hetzelfde met bv Unreal Tournament die ik eigenlijk altijd op mijn pc wil hebben omdat ik wel eens server draai. In de image file of iedere keer opnieuw installeren wat toch ook zo,n 20 minuten duurt incl het kopieren van spelbestanden vd externe schijf.
Verwijderd
Moderator of niet, maar dit vind ik de beste reactie.alt-92 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:18:
[...]
Gewoon niet zoveel meuk installeren elke week is al een goed begin eigenlijk
En registry vervuiling ga je alleen last van hebben als je 'zware' pakketten installeert die veel componenten registreert (Office, Visual Studio).Al het andere is uiteindelijk gerommel in de marge, zeker als je af en toe een PageDefrag laat draaien.
Ten eerste inderdaad niet meer zooi binnenhalen dan je ook daadwerkelijk nodig hebt. Ik heb mijn 'zooi' op een partitie gereed staan en dat is altijd hetzelfde.
Paketten zoals 3Dmark0x en Games leggen geen last op je register en als het register echt groot wordt kun je 2 dingen effectief doen:
1. Download Ccleaner, ruim de zooi op en ga dan pas de fouten in het register corrigeren (eerst een back-upje maken)
2. Download ERUNT van Lars Hederer. Het is de eenvoud zelfde, maar ver superieur aan systeemherstel dat saved games terugzet
Zodra je op NTFS kunt schrijven kun je met ERUNT alles terugzetten ongeacht OS. Lees de readme letter voor letter want het is de beste readme ooit gelezen, echt.
Note: FAT32 gebruikers zijn hier ver in het voordeel. Zolang elke vorm van spyware niet staat geregistreerd in het register kan het niets. Dus ook de beste anti-spyware
FAT32 kent geen security en rootkits kunnen niets beginnen hier. Gewoon een kopie van de eerste 32 sectors maken en niets pakt je.
ATTRIB -S -R -H +A is de beste anti-rootkit. Op NTFS zul je de metadata moeten dumpen.
HijackThis van Trend Micro, versie 2.0.2 is een superieure aanvulling. Beter dan de resource vretende paketten. Ik draai zelfs geen anti-virus en alleen Defender, maar niets aan het handje. gewoon je kop erbij houden, that simple? Yes!
3. Met NTREGOPT kun je register defragmenteren. Ook interne bestandsfragmentatie bestaat en met een verse install snoept NTREGOPT er 9% vanaf.
Dit is veruit de '! enigste !' tool die ik ook gebruik op de servers van het werk, dus concludeer zelf maar of jij je desktop eraan toevertrouwd. Nog nooit misgegaan.
Dit is de beste cleanup die je dus kunt doen. Ccleaner is van zichzelf grondig en als je register dan ook nog puik is loopt je systeem als een speer.
Erunt kun je vanzelf laten starten. Merk je niets van en elke dag een nieuwe back-up die 20 MB kost en via FIFO werkt. Na 30 dagen wordt de oudste back-up overschreven. Dus nooit meer als 600 MB met een lange geschiedenis
Ik ben er een fan van. Ik gebruikt ehet tooltje al in NT4 en nog nooit spijt van gehad.
De beste freeware 10/10 punten.
Sorry voor al het geblaat, maar ik wil alleen maar helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 18:46 ]
Verwijderd
Autoruns van MS/SysInternals.... laat ECHT alles zien wat automatisch gestart wordt bij het opstarten van de PC en geeft de mogelijkheid om het uitzetten.
CCleaner is ook erg goed en draai deze wekelijks, maar voor auto opstarten gebruik ik bovenstaande...
Verwijderd
Deze zou je inderdaad náást HijackThis kunnen gebruiken. Ze waren ook de producent van het eerste anti-rootkit tooltje en daar heb ik veel aan gehad.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:46:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb963902.aspx
Autoruns van MS/SysInternals.... laat ECHT alles zien wat automatisch gestart wordt bij het opstarten van de PC en geeft de mogelijkheid om het uitzetten.
CCleaner is ook erg goed en draai deze wekelijks, maar voor auto opstarten gebruik ik bovenstaande...
Mee eens
Verwijderd
En nog meer tijd voor het alles customizen weer? Alles herinstalleren? Preferenties?Saeverix schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:56:
Opnieuw formateren en Windows installeren is voor mij altijd de kortste klap geweest. Doe ik bij iedereen. Qua tijd ben je bijna evenveel kwijt...
Soms is het ook een keer 'goed' om een defragmentatie te doen, maar dan niet die van Windows. Neem een Professioneel pakket, en doe dit in veilige modus. Zo sluit je uit dat de programma's die met 'normale' start ook uitstaan en verplaatst kunnen worden.
Maak een script aan dat bij boot je temp maps leegflikkert. Bijv:
1
2
3
4
| @echo off cd %temp% del *.* /f /s /q exit |
Eigen risico!
Doe daarbij de cache-instellingen verkleinen van je favoriete browser als je toch een snelle verbinding hebt, en ruim je cookies zo nu en dan op.
Zorg dat je programma's die je niet gebruikt erafgooit, en als je helemaal alles klaar wilt hebben doe je op het laatst een defragmentatie
Maar als een programma uninstalled is kan je pc die registry key wel aanspreken maar er wordt niets gestart aangezien er geen software aanwezig is..Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:46:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb963902.aspx
Beetje ITer gebruikt dat soort tools niet
Ik installeer heb toevallig begin januarie me PC opnieuw moeten installeren ivm ik van VISTA af wilde. Maar eigelijk hoef ik nooit me pc op te schonen.,
A Soldiers manual and a pair of boots.
Niet helemaal ontopic, maar zou je alsjeblieft zo'n scriptjes niet willen posten?Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:50:
[...]
En nog meer tijd voor het alles customizen weer? Alles herinstalleren? Preferenties?Nee dank je. Een installatie gaat gemiddeld een half jaartje mee hier. Dan is die echt langzamer geworden tov de eerste installatie.
Soms is het ook een keer 'goed' om een defragmentatie te doen, maar dan niet die van Windows. Neem een Professioneel pakket, en doe dit in veilige modus. Zo sluit je uit dat de programma's die met 'normale' start ook uitstaan en verplaatst kunnen worden.
Maak een script aan dat bij boot je temp maps leegflikkert. Bijv:
code:
1 <fout scriptje>
Eigen risico!
Doe daarbij de cache-instellingen verkleinen van je favoriete browser als je toch een snelle verbinding hebt, en ruim je cookies zo nu en dan op.
Zorg dat je programma's die je niet gebruikt erafgooit, en als je helemaal alles klaar wilt hebben doe je op het laatst een defragmentatie
Dat je een voorbeeldje geeft: OK. Maar deze kan gruwelijk fout gaan.
Stel dat de command prompt in een ander path begint, dan verwijdert 'ie alle bestanden in die map.
Ik zag het laatst ook ergens hier op GoT, had iemand 'm gebruikt en was er ook "iets" meer weggegooid dan de bedoeling was.
In een image kun je alles zetten wat je wilt, ikzelf prefereer alleen winxp + noodzakelijke proggies. En het ligt aan het programma waarmee je die maakt maar die kunnen ook op lege harde schijven geinstalleerd worden. (ik gebruik een BartPE bootdisk, met daarop de backup/restore utility Driveimage XML). Works like a charm. Hier meer info: http://www.runtime.org/peb.htmhubo2000 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:22:
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om zo'n image file terug te zetten (te installeren) als je een lege harddisk hebt door bv het crashen van je hdd? Bv als ik die image-file op een externe schijf zet of op een dvd.(Via opstart-cd ofzo?)
En is het tevens verstandig om bv al je muziek (6gb) in die image file te stoppen of kun je die beter naar een externe schijf kopieren en daarna na een schone installatie weer terugzetten. Hetzelfde met bv Unreal Tournament die ik eigenlijk altijd op mijn pc wil hebben omdat ik wel eens server draai. In de image file of iedere keer opnieuw installeren wat toch ook zo,n 20 minuten duurt incl het kopieren van spelbestanden vd externe schijf.
Ik backup alleen de C-schijf, daarop staan Windows, virus, firewall, defragger, spywareblaster, mail, browser, nero, foxit reader en meer van die musthave proggies. Daarnaast heb ik een D-schijf, daarop installeer ik experimentele meuk en games (sommige games hoef je niet te reinstallen na een restore, bijvoorbeeld counterstrike source, ut2004, world of warcraft). De games die je wel moet reinstallen na een restore moet je installeren op D: voordat je een backup maakt, dan staan ze wel in het register en is een reinstall niet nodig, dit kan je ook doen met programma's zoals photoshop etc. Installen voordat je backupped, dan staan ze safe op D en in het register, maar hoef je de bestanden niet mee te backuppen in een backup van de C-schijf.
Verder heb ik ook nog een E-partitie, daarop al mijn documenten, afbeeldingen en muziek en downloadmappen etc (en een image van de C-schijf). Mijn C-schijf is daarom maar 10Gig groot, met maar 5 gig in gebruik, dus heb ik ook maar een kleine backupfile nodig, die past op 1 dvd. Ideaal, ik gebruik altijd de backup die op de E schijf staat, maar als het nodig is heb ik er ook 1 op dvd. Mijn afbeeldingen en belangrijke documenten heb ik trouwens dubbel, op 2 pc's, en gebackkupped in een gmail-account, just 2 b sure!
[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 03-02-2008 19:18 ]
"%TEMP%" is een systeem variabele en heeft dus niets te maken met het startpath.Speed24 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:07:
[...]
Niet helemaal ontopic, maar zou je alsjeblieft zo'n scriptjes niet willen posten?
Stel dat de command prompt in een ander path begint, dan verwijdert 'ie alle bestanden in die map.
Ik zag het laatst ook ergens hier op GoT, had iemand 'm gebruikt en was er ook "iets" meer weggegooid dan de bedoeling was.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Als je dit onder Windows XP uitvoert in een command prompt, dan werkt dat standaard wel. Tenzij je je %temp% variabel hebt aangepast. Die %temp% is niets meer dan de verwijzing naar de folder waar je temp map staat.Speed24 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:07:
[...]
Niet helemaal ontopic, maar zou je alsjeblieft zo'n scriptjes niet willen posten?
Al voer je 'set' in een command-prompt uit krijg je precies te zien waar deze variabelen naartoe wijzen:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings\BlaBla>set ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users HOMEPATH=\Documents and Settings\Blabla ProgramFiles=C:\Program Files PROMPT=$P$G SystemDrive=C: SystemRoot=C:\WINDOWS TEMP=C:\DOCUME~1\Jeroen\LOCALS~1\Temp TMP=C:\DOCUME~1\Blabla\LOCALS~1\Temp USERDOMAIN=knip USERNAME=Blabla USERPROFILE=C:\Documents and Settings\knip windir=C:\WINDOWS C:\Documents and Settings\knip>
Dus een verwijzing zoals 'CD %temp% komt dus uit op locals~1\temp\.
Zoiets moet je ook testen, en ik zet er ook bij dat het op eigen risico is. Test dan van te voren uit of je ook daadwerkelijk in je tempfolder uitkomt, ipv dat de locatie niet zou bestaan en daar zijn delete uit gaat voeren
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 19:17 ]
Eerlijk gezegd:Speed24 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:07:
[...]
Als je dingen van internet aftrekt loop je dat risico ook, dus of dat nou hier of een vaag linkje via Google is: boeie. *
Het ontslaat jou als eindgebruiker niet van de noodzaak om je eigen gezonde verstand in te zetten om te beoordelen of het wel of niet verstandig is.
Zéker niet hier op Tweakers waar je toch wel mag veronderstellen dat je qlue genoeg hebt.
*echt gevaarlijke zaken grijpen we wel in hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 03-02-2008 19:33 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ok Mar2zz, hier heb ik wel wat aan. Ik wist bv niet of UT2003 opnieuw geinstalleerd zou moeten worden bij een image terugzetten. Zo'n BartPE opstartdiskette had ik al maar daar moet dus dat ene bestandje op staan om die imagefile te kunnen installeren?Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:11:
[...]
In een image kun je alles zetten wat je wilt, ikzelf prefereer alleen winxp + noodzakelijke proggies. En het ligt aan het programma waarmee je die maakt maar die kunnen ook op lege harde schijven geinstalleerd worden. (ik gebruik een BartPE bootdisk, met daarop de backup/restore utility Driveimage XML). Works like a charm. Hier meer info: http://www.runtime.org/peb.htm
Ik backup alleen de C-schijf, daarop staan Windows, virus, firewall, defragger, spywareblaster, mail, browser, nero, foxit reader en meer van die musthave proggies. Daarnaast heb ik een D-schijf, daarop installeer ik experimentele meuk en games (sommige games hoef je niet te reinstallen na een restore, bijvoorbeeld counterstrike source, ut2004, world of warcraft). De games die je wel moet reinstallen na een restore moet je installeren op D: voordat je een backup maakt, dan staan ze wel in het register en is een reinstall niet nodig, dit kan je ook doen met programma's zoals photoshop etc. Installen voordat je backupped, dan staan ze safe op D en in het register, maar hoef je de bestanden niet mee te backuppen in een backup van de C-schijf.
Verder heb ik ook nog een E-partitie, daarop al mijn documenten, afbeeldingen en muziek en downloadmappen etc (en een image van de C-schijf). Mijn C-schijf is daarom maar 10Gig groot, met maar 5 gig in gebruik, dus heb ik ook maar een kleine backupfile nodig, die past op 1 dvd. Ideaal, ik gebruik altijd de backup die op de E schijf staat, maar als het nodig is heb ik er ook 1 op dvd. Mijn afbeeldingen en belangrijke documenten heb ik trouwens dubbel, op 2 pc's, en gebackkupped in een gmail-account, just 2 b sure!
Verwijderd
Games hebben hier vaak last van door hun kopiëerbeveiliging.hubo2000 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:35:
[...]
Ok Mar2zz, hier heb ik wel wat aan. Ik wist bv niet of UT2003 opnieuw geinstalleerd zou moeten worden bij een image terugzetten. Zo'n BartPE opstartdiskette had ik al maar daar moet dus dat ene bestandje op staan om die imagefile te kunnen installeren?
EA games is hier goed in en kijkt naar de timestamp van de executable en een restore van een image kan die datum veranderen zodat heel het spel niet meer werk na exact 60 seconden en die grapjes.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van images. Ik installeer altijd van nul af en alles wat ik nodig heb staat gereed op USB-key en tweede harddisk.
Laat het 3 a 4 uur werk zijn per half jaar? Wil je het dus goed doen, dus ook tunen en configureren zit in die tijd.
Alles alles klaar is gooi ik er de defrag overheen van Paragon Partition Manger en die laat geen bestand achter met een fragment. Op FAT32 sneller als op NTFS terwijl dat in Windows net anders om is. Daarom heb ik een bootable ISO <ja, legaal
Bij elkaar laat ik 4 uur kwijt zijn, maar dan werkt alle sook naar behoren en na die 4 uur heb ik er geen omkijken meer na.
Het opnieuw installeren van UT2003 zoals ik jouw geval kost een hoop extra fragmentatie en kan risico's met zich meebrengen. Men vergeet nogwel eens te patchen zodat de instellingen ineens overhoop liggen en dat soort dingetjes. Ook een vak apart om dit op te lossen en ik weet dan niet wie sneller klaar is.
Ik hen Ut2004 in een groot 7-zip archief staan en dat is het spel inclusief alles wat er in die tijd bijgekomen is aan mappen en speltypes. Even een registry bestandje toepassen, snelkoppeling maken en spelen maar,
Nu om je te helpen heeft UT2003 deze keys nodig en maak zelf je .reg bestandje door de code te kopiëren.
Verander de 4 in een 3 met een search and replace actie en verander de versie en serial en het moet werken.
Succes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
| REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOT\.ut2] @="UT2004.Map" [HKEY_CLASSES_ROOT\.ut2link] @="UT2004.Link" [HKEY_CLASSES_ROOT\.ut4mod] @="UT2004.Module" [HKEY_CLASSES_ROOT\unreal\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\unreal\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\unreal\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\unreal\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\Unreal.Map\Shell\edit\command] @="C:\\UT2004\\System\\UnrealEd.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004] @="URL:Unreal Tournament 2004 Protocol" "URL Protocol"="" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\ut2004\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link] @="UT2004 Link" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link] @="UT2004 Link" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Link\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map] @="UT2004 Map" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map] @="UT2004 Map" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open] @="&Play this UT2004 level" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Map\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\UT2004.exe \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module] @="UT2004 Module" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open] @="&Install this UT2004 module" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe install \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module] @="UT2004 Module" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell] @="open" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open] @="&Install this UT2004 module" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe install \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\DefaultIcon] @="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open] @="&Install this UT2004 module" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe install \"%1\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\UT2004.Module\Shell\open\command] @="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe install \"%1\"" [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\DirectInput\MostRecentApplication] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\UT2004] "DisplayName"="Unreal Tournament 2004" "UninstallString"="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe uninstall \"UT2004\"" "DisplayIcon"="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\UT2004] "UninstallString"="C:\\UT2004\\System\\Setup.exe uninstall \"UT2004\"" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\UT2004] "DisplayIcon"="C:\\UT2004\\Help\\Unreal.ico" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Unreal Technology\Installed Apps\UT2004] "Folder"="C:\\UT2004" "Version"="3186" "CDKey"="<eigen key invoegen>" "ADMIN_RIGHTS"="You need to run this program as an administrator, not as a guest or limited user account." "NO_DISC"="No disc in drive. Please insert the disc labeled 'Unreal Tournament 2004 Play Disc' to continue." "NO_DRIVE"="No CD-ROM or DVD-ROM drive detected." "TITLEBAR"="Unreal Tournament 2004" "WRONG_DISC"="Wrong disc in drive. Please insert the disc labeled 'Unreal Tournament 2004 Play Disc' to continue." "YEAR"="2004" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Unreal Technology\Installed Apps\UT2004] "Folder"="C:\\UT2004" |
BartPE is een bootable cd. die bestanden van driveimagexml moeten er inderdaad bij op (als je de backup-image wilt branden naar dvd moet je ook een brandprogramma op de cd zetten (er is een nero-plugin, maar ook deepburner kan geloof ik).hubo2000 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:35:
[...]
Ok Mar2zz, hier heb ik wel wat aan. Ik wist bv niet of UT2003 opnieuw geinstalleerd zou moeten worden bij een image terugzetten. Zo'n BartPE opstartdiskette had ik al maar daar moet dus dat ene bestandje op staan om die imagefile te kunnen installeren?
UT2k4 kan je beter installen voordat je Windows-schijf backupped, ben door die opmerking van rogresalor gaan twijfelen, maar ik meen me te herinneren dat ik na een restore van c-schijf ut2k4 gewoon kon spelen zonder registry truukjes uit te halen. Van css en wow weet ik het wel zeker, heb ik recent nog gemerkt na een restore (en gelukkig maar, wow opnieuw installen is verschrikkelijk met al die patches).
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 03-02-2008 21:30 ]
Verwijderd
Als je UT2004 hebt, kun je de code rauw gebruiken om het weer in de lucht te krijgen. Let wel op de versie, serial en schijfletter. Dat we notepad.exe afdoen als simpelste schrijver, oké, maar daarmee kun je vlug de code omzetten naar jouw eisen door middel van Replace. notepad.exe kan alle letters van bijvoorbeeld C:\ naar F:\ in een keer allemaal doorvoeren. Kwestie van seconden.Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:26:
[...]
BartPE is een bootable cd. die bestanden van driveimagexml moeten er inderdaad bij op (als je de backup-image wilt branden naar dvd moet je ook een brandprogramma op de cd zetten (er is een nero-plugin, maar ook deepburner kan geloof ik).
UT2k4 kan je beter installen voordat je Windows-schijf backupped, ben door die opmerking van rogresalor gaan twijfelen, maar ik meen me te herinneren dat ik na een restore van c-schijf ut2k4 gewoon kon spelen zonder registry truukjes uit te halen. Van css en wow weet ik het wel zeker, heb ik recent nog gemerkt na een restore (en gelukkig maar, wow opnieuw installen is verschrikkelijk met al die patches).
Wat ook een leuke truuc is, maar dan moet je aardig wat afweten van scripts is een register back-up voor de installatie van een spel en er net na. Extraheer nu je register en klaar is kees
Er zal wel wat onzin tussen staan in dat bestandje, maar dat doet geen kwaad of filter je eruit met notepad.exe
En zo heb ik precies wat UT2004 nodig heeft, daar kom je met zoekwerk echt niet uit. EA games is heel lastig. Die heeft een serie CLSID's waar je niet goed van word
Dan met 7-zip heel de gamedirectory inpakken en je pakt het zo weer uit. In UT2004 heb ik {ECE-3369, 3369 64-bit, CBP1, CBP2, Clanmaps en nog veel meer} handig als je heel de game in 15 minuten terugzet in plaats van heel de UT2004 map weer op te bouwen wat uren kan kosten.
Dat tikt al gauw de 10 Gig aan.
Let op: Mails over hoe je games kunt kraken en elke neiging richting illegaal gebruik reageer ik niet. Ik praat hier over een volstrekt legale game en voer de serial in van jouw UT2004 boekje, achter op de kaft.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 19:36 ]