Okee, hier komt ie. Ik heb al echt vanalles geprobeerd, maar ik kom er NIET uit.
Ik heb sinds kort een Macbook Pro en heb daarop OSX en XP Pro SP2 + alle updates staan. In zowel OSX als XP kan ik connecten met het VPN van de uni en met het VPN van thuis. Maar verbinden met werk lukt niet en blijft hij in XP hangen bij "Verifying Username and Password" en bij OSX volg ik uit het log dat ie "LCP: timeout sending Config-Requests" hierna nokt. De Config-Requests zijn volgens mij GRE-messages als ik het goed heb, maar de router ondersteunt dat van het werk. Ook kan ik binnen hetzelfde netwerk wel connecten met welke andere pc dan ook naar het VPN van het werk.
Het ligt niet aan de laptop, want hij kan connecten met andere VPN's.
Het ligt niet aan het werk, want de rest komt er wel op.
Het ligt aan de combinatie.
En ik ben echt helemaaaaaal door ideeen heen.
- Alle instellingen van de router/firewall al doorlopen
- Instellinge Apple/Windows doorlopen
- Alles geupdate
- andere clients geprobeerd (DigiTunnel)
- en nog veel meer..
Iemand nog tips?\
Het betreft een PPTP VPN met echt de meest standaard instellingen.
Ik heb sinds kort een Macbook Pro en heb daarop OSX en XP Pro SP2 + alle updates staan. In zowel OSX als XP kan ik connecten met het VPN van de uni en met het VPN van thuis. Maar verbinden met werk lukt niet en blijft hij in XP hangen bij "Verifying Username and Password" en bij OSX volg ik uit het log dat ie "LCP: timeout sending Config-Requests" hierna nokt. De Config-Requests zijn volgens mij GRE-messages als ik het goed heb, maar de router ondersteunt dat van het werk. Ook kan ik binnen hetzelfde netwerk wel connecten met welke andere pc dan ook naar het VPN van het werk.
Het ligt niet aan de laptop, want hij kan connecten met andere VPN's.
Het ligt niet aan het werk, want de rest komt er wel op.
Het ligt aan de combinatie.
En ik ben echt helemaaaaaal door ideeen heen.
- Alle instellingen van de router/firewall al doorlopen
- Instellinge Apple/Windows doorlopen
- Alles geupdate
- andere clients geprobeerd (DigiTunnel)
- en nog veel meer..
Iemand nog tips?\
Het betreft een PPTP VPN met echt de meest standaard instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-01-2008 20:43 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.