Toon posts:

Welke harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik had een vraagje, ik heb de volgende config

Abit BE6
128 MB Ram
Celeron 500@500
Intel740 4 MB agp / Voodoo2 12 MB
3,0 GB Hd

Nu wil ik dus een grotere HD, omdat deze te klein is, maar welke? Er zijn er zoveel, 5400 rpm, 7200 rpm, scsi, Ata33 ata66, ik weet het niet meer.

De schijf moet zo rond de 15 gyg zijn, 20 hoeft niet.. Hij moet betrouwbaar zijn, stil hoef ie zeker niet te zijn, sterker nog, ik vind het wel fijn om hem bezig te horen hehe..

Iemand een suggestie? De schijf moet wel betaalbaar blijven, hij moet stabiel zijn, liefst wel snel, maar stil hoeft ie zeker NIET te zijn, maar wel betrouwbaar dus.

Alvast bedankt voor de reacties,

Gasbrandertje

Verwijderd

Ik zou zo zeggen: check de pricewatch. Maxtor/IBM/Quantum etc. hebben allemaal wel goede consumenten schijven voor rond de 350 gulden. Ik zou je zeker wel een 7200 toeren schijf aanraden want dit kun je echt merken!! Het verschil tussen ATA33 en ATA66 is miniem maar alle nieuwe schijven zijn sowieso ATA66 dus dat boeit niet. Die 7200rpm is veel belangrijker!!

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar er staat zo weinig informatie bij!

Ik heb liever een betrouwbare, luidruchtige schijf (het liefst dus), als een niet betrouwbare onbetrouwbare schijf..

maar dat staat er niet bij!

hoe kom ik daar dan ooit achter??

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Alle Hardisks zijn goed. Maxtor, ibm, quantum, seagate, etc. Hebben allemaal al 10tallen jaren ervaring met het maken van harddisks en leveren allemaal goede kwaliteit.

www.storagereview.com daar kan je harddisk revieuws lezen en vergelijken totdat je groen ziet.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Maxtor / Quantum / Seagate / IBM -> ook in die volgorde hebben ze mijn voorkeur. En van Seagate alleen de Barracuda (II / III) Serie. Nou kan idereen zo wel gaan bleren dat IBM veel beter is en blahbidyblah, maar dit zijn mijn ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb wel eens gelezen ergens, dat maxtor hd's problemen geven met de highpoint controller op de BE6.. of is dat bull..

Verwijderd

Topicstarter
Even de schijven die mij aanspreken op een rijtje :

Seagate 15GB (U Series 5, 5400rpm) (261)
Seagate 15GB (Barracuda II, 7200rpm)(276)
Maxtor 15GB (DMax 45 Plus, 7200rpm, 2MB)(299)
Maxtor 15GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB)(309)
IBM 15GB (DTLA-307015, 7200rpm, 2MB) (319)
Quantum 20GB (Fireball Plus LM, 7200rpm)(321)

De getallen tussen de haakjes ernaast , zijn de prijzen, uit pricewatch.

Welke van deze schijven (1'tje is genoeg lol) kan ik het beste nemen??
Pagina: 1