Zwart beeld Asus A6T Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik heb sinds enige tijd een Laptop. Om precies te zijn een Asus A6T van laptops4u. Tot op heden was ik er heel tevreden mee, maar vanavond dus niet meer. Nadat ik bij een vriend ging eten en me laptop op standby had gezet deed hij opeens niet veel meer toen ik terugkwam.

Klikte op enter om terug te gaan naar Windows alleen het beeld bleef zwart. Zat geen beweging meer in. Vervolgens dacht ik gewoon even opnieuw op te starten om zodoende weer beeld te krijgen. Maar dat werkte dus niet.

Aantal keren opnieuw geprobeerd, maar helemaal niks geen beeld. Vervolgens natuurlijk de zoektocht bij die vriend gestart naar een oplossing. Helaas kwam ik bij een aantal verouderde topics uit en ook via Google niet echt een antwoord.

Wat doet de laptop dan bij het opstarten?

Nou, de lampjes gaan branden. Ik hoor de ventilator en de HDD lijk ik ook te horen. Maar die stopt dan en hij boot ook niet door voor zover ik kan controleren. Normaal is het HDD lampje behoorlijk in de knipperfase. Maar nu dus een enkele keer even. Windows start dus niet stiekem gewoon op.

Het probleem is ook dat ik in Frankrijk zit voor een langere periode en dus niet even naar NL kan om de laptop ergens langs te brengen. Nu zit ik dus met me handen in me haar, ik heb hem echt nodig namelijk!

Is er iemand hier die het probleem kent voor zover ik het heb kunnen beschrijven? Wat kan ik nu het beste doen? Eigenlijk heb ik hem + bestanden morgen nodig en HDD eruit halen gaat niet echt lukken natuurlijk omdat ik geen laptop heb waar ik die in kan steken.

Iemand met tips/oplossingen?

Ik heb overigens geen settings gewijzigd, mogelijk kwaadaardige software geinstalleerd en me laptop is juist de afgelopen week in huis geweest zonder vallen of iets dergelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door Damocles.NL op 28-01-2008 19:58 ]

• Damocles.NL
Dit 'probleem' heb ik de eerste dag dat ik met de laptop naar school ging gehad. Mijn laptop ging in standby en een klasgenoot ging op de aanknop rammen, de laptop gaf geen beeld
Maar toen kwam een andere klasgenoot met het slimme idee om even de accu eruit te halen (dus ook zonder netstroom) en 30 seconde te wachten. Toen ik de lege accu er weer in deed kon ik de laptop zonder problemen opstarten.
Dit ga ik even proberen denk ik. Had bij die andere geen resultaat. Maar toch maar proberen.

Verwijderd

Mijn laptop, ook van acer is vastgelopen tijdens het updaten van de bios, en doet nu precies wat jij beschrijft, ik moet hem retour naar acer zenden, wat voor geen oplossing is.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om tijdens het volledig loskoppelen van accu/netstroom om het bios batterijtje ook even los te halen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Externe monitor aansluiten? LiveCD gebruiken? Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 13:17

empy

Rijdt rondjes

Klinkt als het moederbord een enkeltje hemel heeft genomen terwijl je aan het eten was :/
Asus levert een wereldwijde garantie, dus je kan gewoon waar je nu zit de laptop iig laten ophalen, alleen zit je dan inderdaad nog steeds met je data... Je zou er evt een externe behuizing voor kunnen kopen, maar asus accepteert de laptop niet zonder HDD.
je kan Asus Nederland bereiken onder het volgende nummer: +31-(0)591-570290
Asus in Frankrijk zal in nog even voor je nazoeken, anders kan je 'm sowieso via de website van asus RMA aanvragen.
edit:

Frankrijk is als volgt: Afbeeldingslocatie: http://www.asus.fr/newsletter/phonenumber.gif

[ Voor 9% gewijzigd door empy op 28-01-2008 20:19 ]

• Damocles.NL
Ik was dus niks aan het doen. Nooit BIOS geupdate, PC is verder zoals ik hem kocht en ik denk nu 1.5 jaar oud ongeveer. Ik heb hier geen andere monitor en al helemaal geen kabels daarvoor. TV heb ik ook nog niet, die komt binnekort eindelijk.

Die "guide" heb ik wel gelezen uiteraard, meerdere malen met andere problemen ook. Maar ik ben heel bang dat ik of de tips niet kan uitvoeren of ik ze enigzins kan uitsluiten/niet zelf oplossen.

Batterij eruit 30 sec van de stroom etc werkte ook niet. BIOS batt kan ik nog proberen. Maar waar kan ik die ergens vinden dan? Welk klepje zeg maar. Heb geen manual hier helemaal niks.

LiveCD heb ik hier ook niet bij de hand. Heb wel een dual boot met linux en ik weet wel hoe ik die blind moet starten en heb dat ook geprobeerd, maar ook geen resultaat. En omdat ik echt nergens iets te zien krijg bij het starten ben ik bang dat dat niet werkt...

Empy bedankt voor die nummers. Ga ik morgen meteen proberen! 08:00 meteen stalken haha. Ik baal hier echt van zeg. Bedankt voor de hulp iig en meer tips zijn welkom.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Windows zal eerst even 30 seconden wachten voor hij verder boot op deze manier. Namelijk eht scherm om in de veilige modus t ekoemn waardoor de HDD stopt.

Ik heb zelf de A6T gehad en het lijkt vrij verdacht veel op: Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

Wat je kan proberen, mocht het dit probleem inderdaad zijn (en er zijn een stuk of 5-10 A6T's en A7T's op GoT bekend waarbij het voorkomt/kwam) dan kun je het volgende proberen:
Tips
Vaak komt het beeld wel als je pas het scherm pas openklapt na de 2 tikken van de DVD speler. Mocht dat niet helpen, dan werkt openklappen wel eens als windows opgestart is.
Of even wat duidelijker.
1. Start de laptop
2. Klap hem direct weer dicht
3. Wacht tot de DVD speler heeft gekeken of er een CD in zit (2 tikjes) of wacht een seconde of 10
4. Klap pas dan het scherm weer open

Mocht bovenstaande handelijk niet werken, probeer dan hetzelfde te doen, maar het scherm pas weer open te klappen als ie in windows is. Eventueel dus ook 30 seconden wachten tot hij doorboot bij de vraag of hij in de veilige modus moet starten.

Zodra de HDD activiteit kun je ook proberen op Enter te rammen om hem door te laten starten of in veilige modus te komen. Als de HDD dan weer actief owrdt dan weet je dus dat hij doorstart

maar mijn eerste tip, probeer bovenstaande handelingen, en probeer het een tijd lang. Ik heb er soms ook wel 10-20 keer over gedaan om hem aan te krijgen.

Het is iig een apart probleem en niemand weet waar het weg komt. Proberen is de key als je het idee krijgt dat hij normaal start. Het kan een tijd duren dat je iedere keer weer het probleem hebt (heb ik soms ook wel gehad), maar soms kan het ook zijn dat je opeens een half jaar het probleem neit ziet.... |:(

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 28-01-2008 22:30 ]

• Damocles.NL
Wat stom van me dat ik dat topic niet heb kunnen vinden via de search. Maar het is geweldig!! De truc van het aanzetten, dichtklappen en even wachten werkt hier in 1 keer. Nu maar hopen dat het probleem straks weer weg gaat. Schijnbaar weten ze niet helemaal wat het is. Moet het topic nog even helemaal doorlezen. Ben allang blij dat ik in me laptop kan!!!

Heel erg bedankt iedereen!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Je moet er rekening mee houden dat het probleem wel even kan aanhouden. Waar het weg komt weet niemand. Het komt eigenlijk alleen voor bij A6T's, A6Tc's en A7T's. Ik ben wel benieuwd of er ook nog een F3T komt welke de opvolger is van de A6T, maar ook gebruik maakt van dezelfe componenten...

Iig is het zeer random en echt een of andere hardwareprobleem. Ik kreeg het al na een dik halfjaar, jij dus na anderhalf terwijl anderen er al na een week last van hadden. De ene heeft he heel soms, de andere kan een maand lang zn A6T niet normaal opstarten. Dat laatste heb ik ook eghad, maar daarna een half jaar lang geen probleem en dan komt hij opeens wel weer.. 8)7

• Damocles.NL
Te vroeg lopen juichen helaas. 1 Keer dus gelukt dat trucje. Nu niet meer helaas. Ik ga wel door in het al lopende topic. Deze kan dus in principe dicht.
Pagina: 1