[19" LCD] LG Flatron refresh rate probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-02 17:52
Beste mensen!

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van de: LG Flatron L1953HR. Nu ben ik tevreden met het scherm beeld kwaliteit e.d. is super! Nu wees mij laatst iemand op mijn refresh rate, dat deze bij de nieuwere schermen 75Hz zou moeten zijn. Echter kan ik bij mijn nvidia control panel op de resulotie: 1280*1024 maar max. 60Hz kiezen (op 1024*640 is 70Hz wel mogelijk). Nu heb ik bij de specificaties gekeken op de LG website en daar staat het volgende:
Display Frequency
# H: 30 ~ 83 kHz
# V: 56 ~ 75 Hz
Ik heb tevens de drivers van LG geinstalleerd (van de cd, recente drivers kreeg ik niet gevonden). Hierbij mijn vraag dus: heeft iemand meer last van dit probleem en/of heeft hetzelfde beeldscherm? Of is 75Hz gewoon niet mogelijk op mijn scherm?

Graag verneem ik jullie reactie, alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DVI is standaard op 60 Hz, regreshrate aanpassen doe je alleen bij analoge aansluiting.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-02 17:52
Ik had hier iets over gelezen in de handleiding, maar dit was verder niet echt duidelijk. Bedankt voor de snelle reactie!

Wat zijn de voor- en nadelen van DVI ten opzichte van Analoog? Ik ben nog al een fanatieke counter-strike 1.6 speler en er word beweerd dat een hogere refresh rate beter speelt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mark v. V schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:17:
Ik had hier iets over gelezen in de handleiding, maar dit was verder niet echt duidelijk. Bedankt voor de snelle reactie!

Wat zijn de voor- en nadelen van DVI ten opzichte van Analoog? Ik ben nog al een fanatieke counter-strike 1.6 speler en er word beweerd dat een hogere refresh rate beter speelt.
DVI is een veel rustiger beeld doordat er geen digitaal-analoog-digitaal conversie plaatsvind. Refreshrate bij gamen kan ik me niet voorstellen, behalve bij CRT monitoren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.