SMS Server 2003: Creatief met licenties

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 20:26
Tijdens mijn (korte) SMS training van een paar jaar geleden werd gedemonstreerd hoe je, met maar 10 licenties van een applicatie, een stuk software toch op meer dan 10 machines kunt deployen. Via "ik meen iets bij software metering" was het mogelijk om in te stellen dat er maar 10 van deze applicaties tegelijk mogen lopen binnen een collection (de licentievoorwaarden van de betreffende software in acht nemend en blah O-) ).
Ik vind het voorbeeld niet terug en begin te twijfelen of deze optie wel beschikbaar is in SMS. Ik zie hier enkele postings met SMS verwijzingen. Ik hoop dat éen van jullie mij uit mijn droom kan helpen en ik mijn "voorbeeld van wat Altiris niet kan" in de prullenbak kan gooien.

[Edit: Mijn grammatica en spelling ... ]

[ Voor 3% gewijzigd door Belg op 28-01-2008 19:14 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat ligt dan wel aan de voorwaarden van de licentie. In sommige gevallen wordt inderdaad uitgegaan van het aantal actieve applicaties in het netwerk, maar door sommige software producenten wordt ook vooral gegeken naar de aantallen pakketten die geïnstalleerd zijn op de PC's. Daarmee kun je deze truc dan niet uithalen omdat je dan niet voldoet aan de voorwaarden van de licentie.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd

Ik zou Altiris SVS Pro gebruiken. Hiermee maak je virtuele packages die je vervolgens streamed naar de PC's die ze daadwerkelijk gebruiken (als er op een shortcut wordt geklikt). Je kan vervolgens instellen dat er b.v. maar 10 applicaties tegelijkertijd geinstalleerd mogen zijn. Als je hier overheen gaat stopt de streaming (als je dat wil) en krijgen de gebruikers een melding dat het max. aantal beschikbare licentie aantal is bereikt. Je kan ook instellen dat het boven de 10 mag zijn. Ook erg handig in Altiris SVS Pro is de instelling dat je b.v. aangeeft dat de software (niet de shortcut) verwijderd dient te worden als de software b.v. 30 dagen niet is gebruikt. Als ze dan na 30 dagen toch weer op de shortcut klikken wordt de software weer gestreamed naar de PC en gaat de licentieteller weer +1. Zo bespaar je dus enorm op je licentiekosten.

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 20:26
Ik heb eindelijk een voorbeeld gevonden van "License Balancing".

Het diende eigenlijk alleen maar als voorbeeld bij een presentatie van Altiris.

@helionit: Je bent nogal fan van Altiris zie ik ;)